این گزارش می گوید ، شرکت های چند ملیتی در لابی آمریکا علیه لایحه کار اجباری سین کیانگ قرار دارند

واشنگتن: بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز ، نایک و کوکاکولا از جمله شرکت های بزرگ چند ملیتی و سازمان بازرگانی هستند که با لابیگری در کنگره آمریکا برای تصویب لایحه ای ممنوعیت کالاهای وارداتی ساخته شده در استان سین کیانگ چین را تصویب می کنند.
گزارش روزنامه آمریكایی حاكی است كه قانون پیشگیری از كار اجباری اویغور توسط شركتهایی كه زنجیره تأمین آنها در منطقه غرب چین قرار دارد ، هدف قرار گرفته است.
قانون سیاست اویغور ، دولت ایالات متحده را به اعمال تحریم های مالی و ممنوعیت ویزا تحت قانون جهانی مگنیتسکی علیه مقامات دولت چین مسئول آزار و اذیت اویغور و دیگر مسلمانان هدایت می کند.
این قانون همچنین از آژانس های دولتی فدرال خواسته است تا در مورد نقض حقوق بشر در سین کیانگ و تلاش های مأموران دولت چین برای آزار و اذیت اویغورها و اتباع چینی در ایالات متحده گزارش دهند.
در گزارش نیویورک تایمز آمده است که “لابی گرها برای خنثی کردن برخی از مفاد آن مبارزه کرده اند و معتقدند در حالی که آنها کار اجباری و جنایات فعلی در سین کیانگ را به شدت محکوم می کنند ، اما الزامات بلند پروازانه این قانون می تواند زنجیره های تأمین عمیقا در چین را خراب کند. ”
در واکنش به این پیشرفت ، کوکاکولا در بیانیه ای گفت که “هر نوع کار اجباری را در زنجیره تأمین ما کاملاً منع می کند” و حسابرسان مستقل برای نظارت بر تأمین کننده های خود.
در همین حال ، سخنگوی نایک گفته است که این شرکت “علیه” قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور لابی نکرده بلکه در عوض “بحث های سازنده” با دستیاران کارمندان کنگره داشته است.
در حالی که دولت چین همچنان به نگهداری اعضای گروه اقلیت اویغور در اردوگاه های کار اجباری ادامه می دهد ، کالاهای تولید شده توسط کارگران برده ، به ویژه پنبه ، وارد زنجیره های تأمین جهانی می شوند.
با توجه به این رویدادها ، اتحادیه جهانی IndustriALL “دعوت به عمل برای پایان دادن به کار اجباری اویغور” را تأیید کرده است ، که خواستار آن است که مارک های برجسته و خرده فروشان اطمینان حاصل کنند که آنها از کار اجباری در منطقه اویغور حمایت نمی کنند یا از آنها سود نمی برند.
“وحشت آور است که در قرن بیست و یکم ، سرمایه جهانی همچنان از کار برده در زمینه های مختلف تجاری ، از جمله مزارع پنبه بهره مند می شود. به دلیل اضطرار وضعیت ، در کوتاه مدت بسیار مهم است که تمام شرکت های جهانی به فراخوان توجه کنند والتر سانچس ، دبیر کل IndustriALL گفت ، اقدام ، نقشه زنجیره های تأمین آنها و قطع روابط آنها با منطقه سین کیانگ چین – خواه شواهدی از کار اجباری وجود دارد یا نه.
IndustriALL در یک گزارش مقاله اظهار داشت که دولت چین اقدامات مهمی را برای محدود کردن ولادت های اویغور انجام داده و در تلاش است تا زبان و سنت های این گروه را ریشه کن کند ، در حالی که سالانه بیش از یک میلیون نفر در اردوگاه های کار اجباری بازداشت شده اند.
اتحادیه تحت فشار قرار دادن شرکت های بزرگ چند ملیتی ، به ویژه شرکت هایی که توافق نامه های چارچوب جهانی (GFAs) را امضا کرده اند ، جایی که شرکت ها متعهد می شوند از استانداردهای مناسب در زنجیره های تأمین خود اطمینان حاصل کنند ، با سیستم های نظارتی برای اطمینان از انطباق ،
طی شش سال گذشته ، میلیون ها نفر از مردم ترکستان شرقی ، که اکثراً با اعتقادات مسلمان بودند ، در اردوگاه های کار اجباری ، زندان ها و اردوگاه های کار برده نگهداری شده اند. طبق گزارش بازماندگان ، آنها تحت شکنجه ، کشته شدن اعضای بدن ، تجاوز ، عقیم سازی و اعدام آنها قرار دارند.
دولت در تبعید طرفدار رسمیت شناختن رسمی دولت ها و پارلمان های جهان است.
اسناد طبقه بندی شده معروف به کابل های چین ، که سال گذشته توسط کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقاتی به آنها دسترسی یافت ، نحوه استفاده دولت چین از فناوری برای کنترل مسلمانان اویغور در سراسر جهان را روشن ساخت.
با این حال ، چین مرتباً چنین بدرفتاری را انکار می کند و می گوید این اردوها آموزش های شغلی ارائه می دهند. افراد در اردوگاههای داخلی ، تحت تلقین سیاسی اجباری ، شکنجه ، ضرب و شتم و انکار غذا و دارو قرار گرفته اند و گفته اند که آنها از ادای دین یا صحبت به زبان آنها منع شده اند.