بایدن احتمال شکستن موانع ، انتخاب زن برای هدایت پنتاگون

واشنگتن: انتظار می رود که رئیس جمهور منتخب جو بایدن گامی تاریخی بردارد و برای اولین بار زنی را به عنوان رئیس پنتاگون انتخاب کند و یکی از معدود موانع باقی مانده برای زنان در بخش و کابینه ریاست جمهوری را از بین ببرد.
میشل فلورنوی ، پیشکسوت میانه رو سیاسی پنتاگون ، توسط مقامات آمریکایی و افراد سیاسی بعنوان گزینه اصلی برای این سمت شناخته می شود.
انتخاب وی در اواخر دوره پر آشوب پنتاگون انجام خواهد شد که پنج مرد را در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور انجام داده است. آخرین وزیر دفاع برای شرکت در این کار مارک اسپر بود که روز دوشنبه پس از عقب راندن مسائل مربوط به عقب نشینی نیروهای نظامی و استفاده از ارتش برای جلوگیری از ناآرامی های غیرنظامی توسط ترامپ اخراج شد.
در صورت تأیید ، فلورنوی با آینده ای روبرو خواهد شد که انتظار می رود شامل کاهش بودجه های پنتاگون و احتمال دخالت نظامی در توزیع واکسن ویروس کرونا باشد.
مدت هاست که دموکرات ها به دنبال معرفی یک زن در پست عالی در بخشی هستند که تا حدود 5 سال پیش تمام مشاغل جنگی را برای اعضای زن سرویس باز نمی کرد. فلورنوی در صورت پیروزی در انتخابات 2016 انتخاب هیلاری کلینتون بود. نام او به عنوان نامزد نخست وزیر کابینه بایدن ظاهر شد ، گفت مقاماتی که خواستند نامشان فاش نشوند و در مورد مسائل مربوط به پرسنل صحبت کنند.
فلورنوی ، 59 ساله ، که به عنوان دستی ثابت و طرفدار همکاری نظامی قوی در خارج از کشور دیده می شود ، چندین بار در پنتاگون خدمت کرده است ، از دهه 1990 شروع شده و اخیراً به عنوان معاون وزیر دفاع از سیاست از 2009 تا 2012. او در هیئت مدیره Booz خدمت می کند آلن همیلتون ، پیمانکار دفاعی ، که می تواند نگرانی برخی از قانون گذاران را ایجاد کند. اما نظرات معتدل وی حمایت گسترده دو حزب در موقعیتی را که نیاز به تأیید سنا دارد تضمین می کند.
چند نام دیگر ذکر شده است ، هرچند که در گذشته یک رئیس سابق وزارت امنیت داخلی ، جان جانسون به عنوان گزینه احتمالی ذکر شده بود. انتخاب یک زن با تعهد بایدن برای داشتن یک کابینه متنوع مطابقت دارد.
او در مورد سیاست خارجی و دفاعی آمریکا ، به ویژه در طول یک سال گذشته ، صریح صحبت کرده است. او پس از چهار سال حضور در کاخ سفید ترامپ ، طرفدار همکاری نزدیکتر بین المللی است که سیاست “آمریکا اول” را تبلیغ می کند و نسبت به متحدان بی اعتمادی و انتقاد بیشتری دارد.
وی در ماه مارس گفت: “رئیس جمهور بعدی هر كسی باشد ،” خواه دوره دوم ترامپ باشد یا بایدن ، معاون رئیس جمهور باشد یا هر كدام كه ​​باشد ، یكی از موضوعات اصلی دستور كار تلاش برای ترمیم برخی از موارد این تصور که “ممکن است آمریکا دیگر یک شریک قابل اعتماد نباشد. “اما من فکر نمی کنم این یک شب آسان باشد یا اتفاق بیفتد من فکر می کنم برای بازیابی این اعتماد و جایگاه در طی چندین سال کار زیادی طول خواهد کشید. ”
او همچنین در برابر تغییرات شدید و فوری هشدار داده است.
“یکی از خطرناکترین گرایشها این است که _ پس از تغییر دولت ، به ویژه هنگامی که حزب تغییر می کند – تیم جدید وارد عمل شود و از اصطلاح” انکار “استفاده کند. وی گفت: “اگر وارد شوید و تصور کنید که هر کاری که پیشینیان آنها انجام داده اند اشتباه بوده است ، می دانید که آنها اساساً کودک را با آب حمام بیرون می ریزند و در جهت دیگری تصحیح بیش از حد می کنند”.
آرنولد پونارو ، ژنرال دو ستاره بازنشسته تفنگداران دریایی و مدیر سابق ستاد کمیته خدمات مسلح سنا تحت سناتور دموکرات وقت سام نون از جورجیا ، اخیراً گفت که او فلورنوی را “بسیار واجد شرایط” برای رهبری پنتاگون می داند .
وزارت دفاع یکی از سه آژانس کابینه است – سایر امور خزانه داری و امور سربازان کهنه سربازان – که هرگز توسط یک زن هدایت نشده اند. برخی از 28 مردی که از زمان ایجاد در سال 1947 بالاترین سمت دفاعی را بر عهده داشته اند ، از جمله سه نفر که در دولت ترامپ خدمت کرده اند – جیم ماتیس ، اسپر و وزیر فعلی وزیر امور خارجه کریستوفر میلر – کهنه سربازان بوده اند. فلورنوی در ارتش خدمت نکرد.
فلورنوی مانند ماتیس و اسپر ، چین را مهمترین چالش بلند مدت برای غلبه آمریکا در صحنه جهانی می داند. در ماه جولای ، وی گفت كه ایالات متحده در حال از دست دادن برتری فناوری نظامی خود نسبت به رقبای اصلی مانند چین است و تغییر این روند باید اولویت اصلی پنتاگون باشد.
با این حال ، وی همچنین نسبت به کنار گذاشتن خاورمیانه هشدار داده و در عوض از “سطح متوسط ​​حضور مستمر” در آنجا حمایت می کند. به عنوان نمونه ، وی از نقش محدودی در افغانستان حمایت کرده است که بیشتر در مقابله با تهدید تروریسم و ​​کمتر در بازسازی کشور تمرکز دارد.
وی در ماه مارس در مورد افغانستان گفت: “ما می خواهیم تعهد خود را كاهش دهیم ، اما می خواهیم این كار را به روشی هوشمندانه انجام دهیم و از منافع ما در این فرآیند محافظت كند” ، و افزود كه امیدوار است “ما فقط ترامپ برای خروج کامل نیروهای خود از افغانستان تا پایان سال تلاش کرده است ، اما تاکنون پنتاگون هیچ گونه دستوری برای این کار ندارد.
در مورد کره شمالی ، وی در یک نشست آنلاین در ماه اکتبر گفت که اگرچه خلع سلاح هسته ای باید هدف نهایی باقی بماند ، “او سخت می بیند که” کیم جونگ اون موافقت می کند همه سلاح های هسته ای خود را ترک کند ، که به گفته وی او “کارت زنده ماندن” رژیم
در مورد ایران ، فلورنوی با شکستن الگوی آشنای اعزام بیشتر نیروهای آمریکایی به خلیج فارس در پاسخ به تحریکات ایران ، به یک روش اصلاح شده در بازدارندگی جمهوری اسلامی استدلال کرد ، همانطور که دولت ترامپ در ماه مه سال 2019 پس از آنچه تهدیدهای معتبر برای آمریکا خواند منافع در منطقه است.
فلورنوی یکی از بنیانگذاران Westexec Advisors است ، یک شرکت مشاوره ای که مشاوره و تجزیه و تحلیل ریسک ژئوپلیتیک را به مشتریان شرکت ارائه می دهد. وی با ترکیبی از مقامات ارشد دولت سابق _ از جمله آنتونی بلینکن ، معاون سابق وزیر خارجه و در حال حاضر مشاور ارشد سیاست خارجی بایدن _ و کارشناسان نظامی مانند ژنرال بازنشسته ارتش وینسنت بروکس ، که تا سال 2019 نیروهای آمریکایی را در کره هدایت می کرد ، کار می کند.
در سال 2007 ، فلورنوی به ایجاد یک اتاق فکر ، مرکز امنیت جدید آمریکایی کمک کرد.