بایدن با برتری در نظرسنجی ها به خط پایان نزدیک می شود ، اما ترامپ هنوز در ایالات نوسان نزدیک است

نیویورک: در فاصله دو روز مانده ، جو بایدن ، نماینده حزب دموکرات ، در میان نگرانی عمیق رای دهندگان در مورد شیوع ویروس کرونا ، برتری رئیس جمهوری دونالد ترامپ را دارد ، اما ترامپ با ماندن در رقابت در کشورهایی که می توانند تصمیم بگیرند کاخ سفید ، امیدهای خود را زنده نگه دارد نژاد
با ادامه بحران بهداشت عمومی ، برتری ملی بایدن نسبت به رئیس جمهور جمهوری خواه در ماه های اخیر نسبتاً ثابت باقی مانده است. وی در آخرین نظرسنجی رویترز / ایپسوس که از 27 تا 29 اکتبر برگزار شد ، 51٪ تا 43٪ جلوتر است.
اما ترامپ هنوز در میدان های نبرد ایالتی به بایدن نزدیک است تا بتواند 270 رأی کالج انتخاباتی ایالتی مورد نیاز برای پیروزی در دوره دوم را به وی بدهد. نظرسنجی های رویترز / ایپسوس نشان می دهد که رقابت همچنان در فلوریدا ، کارولینای شمالی و آریزونا ادامه دارد.
ترامپ همچنین با پنج امتیاز در پنسیلوانیا و 9 امتیاز در میشیگان و ویسکانسین ، سه ایالت دیگر میدان نبرد که به او کمک کرد یک کالج انتخاباتی در سال 2016 بیش از هیلاری کلینتون دموکرات ، که رای مردم را به دست آورد ، پیروز شود.
اما حتی بدون میشیگان و ویسکانسین ، ترامپ می تواند دوباره پیروز شود اگر همه ایالات دیگر را که در سال 2016 به دست آورد ، در اختیار داشته باشد.
کسری ترامپ در نظرسنجی ها تا حدی ناشی از فرسایش در حمایت از دو بخش بزرگ ائتلاف پیروز 2016 او ، سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی و آمریکایی های مسن تر و عدم موافقت عمومی با نحوه برخورد او با بیماری همه گیر بوده است ، که به سلطه اصلی تبدیل شده است. موضوع در مسابقه.
بایدن و ترامپ رویکردهای کاملاً متفاوتی در مدیریت COVID-19 اتخاذ کرده اند که منجر به کشته شدن بیش از 227000 نفر در ایالات متحده و هزینه های شغلی آنها برای میلیون ها نفر شده است. ترامپ بارها تهدید را کاهش داده و وعده داده است که به زودی پایان خواهد یافت ، در حالی که بایدن قول داده است که تلاش های شدیدتر برای مهار آن را در اولویت قرار دهد.
نظرسنجی های رویترز / ایپسوس نشان می دهد ، بیش از سه چهارم بزرگسالان آمریکایی اظهار داشتند که شخصاً نگران بحران سلامتی هستند و تقریباً 60 درصد از آنها نحوه پاسخگویی ترامپ به آن را تأیید نمی کنند.
بایدن از توانایی خود در مقابله با بیماری همه گیر نمرات بالاتری نسبت به ترامپ کسب می کند و حدود 30٪ از آمریکایی ها می گویند که رای آنها امسال اساساً ناشی از درک آنها از این است که چه کسی بهتر می تواند بحران را مدیریت کند.
نکات اقتصادی
در حالی که ترامپ هنوز نسبت به بایدن نسبت به اینکه چه کسی اقتصاد را به بهترین وجه مدیریت می کند برتری دارد ، این نگرانی کوچکتر بسیاری از رای دهندگان در طی همه گیر شدن بیماری است. فقط 21٪ از رای دهندگان احتمالی اظهار داشتند که بیشتر بدنبال رئیس جمهوری قدرتمند در اقتصاد و ایجاد اشتغال هستند.
ترامپ نتوانسته است تقصیر کندی اقتصادی و از دست دادن شغل ناشی از همه گیری را جبران کند. تقریباً نیمی از رای دهندگان احتمالی در سه میدان بزرگ جنگ ایالتی – فلوریدا ، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی – ادامه تعطیلی مدارس و مشاغل را “رهبری ضعیف و تصمیمات سیاسی رئیس جمهور ترامپ” می دانند.
پاسخ ترامپ به بیماری همه گیر او را با پیرمردهای آمریکایی که بیشتر در معرض خطر ویروس هستند ، آسیب رسانده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن در بین رأی دهندگانی که حداقل 55 سال سن دارند ، 4 امتیاز دارد ، گروهی که ترامپ در سال 2016 با 14 امتیاز پیروز شده است.
برتری ترامپ با سفیدپوشان غیر کالج ، یکی دیگر از اجزای مهم ائتلاف پیروزی وی در سال 2016 ، امسال نیز کاهش یافته است. آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد ترامپ در میان سفیدپوستان غیر کالج 18 درصد در مقایسه با 30 امتیاز در سال 2016 پیشتاز است.
بایدن همچنین در قطع حمایت ترامپ از زنان سفیدپوست تحصیل کرده در دانشگاه ، مردان حومه و مستقل موفق بوده است. رویترز / نظرسنجی ایپسوس در این ماه نشان داد که بایدن با 27 امتیاز دانش آموختگان زنان سفیدپوست کالج را به دست آورد ، در حالی که کلینتون با 15 امتیاز آنها را در سال 2016 برنده شد. همچنین بایدن در میان رای دهندگان مستقل با 18 امتیاز پیشرو است ، که ترامپ در سال 2016 با 7 امتیاز پیروز شد.
بایدن با 12 امتیاز با مردان حومه ای پیشرو است. در ماه مارس ، آنها با 1 امتیاز از ترامپ حمایت کردند.
الکس کانانت ، استراتژیست جمهوری خواه گفت: “ترامپ هرگز کسی نبوده است که بخواهد به هر طریقی درخواست تجدید نظر خود را گسترش دهد و این در مورد تمام دوره ریاست جمهوری وی و نه فقط در مبارزات انتخاباتی صادق بوده است.”
وی گفت: “نظریه وی این بود كه نیازی به گسترش پایگاه خود ندارد ، زیرا مستقلانی كه به وی بیش از هیلاری رأی دادند ، به هر دموكرات لیبرال نیز به او رأی می دهند.”
تحقق این نظریه دشوارتر از بایدن بود که در انتخابات ریاست جمهوری شلوغ دموکرات در برابر کاندیداهای لیبرال تر به عنوان یک میانه رو شرکت کرد.
بیش از یک ماه پیش ، نزدیک به 9 نفر از 10 طرفدار بایدن و 9 نفر از 10 طرفدار ترامپ گفتند “کاملاً مطمئن” هستند که نظر خود را تغییر نمی دهند. آخرین نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می دهد که تنها 6٪ از رای دهندگان احتمالی در حال حاضر از کاندیدای حزب مهم حمایت نمی کنند. چهار سال پیش ، تعداد رای دهندگان به طور مشابه بلاتکلیف سه برابر بیشتر بود.