بایدن در 100 روز اول 100 میلیون واکسیناسیون Covid-19 قول داده است

ویلمینگتون: جو بایدن رئیس جمهور منتخب روز سه شنبه برنامه خود را برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا در طی 100 روز نخست حضور خود اعلام کرد و گفت که دولت او 100 میلیون آمریکایی را واکسینه می کند ، برای بازگشایی مدارس و تقویت مأموریت های نقاب فشار می آورد.
بایدن ، که روز سه شنبه تیم بهداشت عمومی خود را به طور رسمی معرفی کرد ، همچنین اعلام کرد که ژنرال بازنشسته ارتش لوید آستین را به عنوان اولین وزیر دفاع سیاه پوستان این کشور معرفی خواهد کرد.
وی همچنین مارکیا فاج نماینده ایالات متحده در اوهایو را به عنوان اولین زن سیاه پوستی که اداره مسکن و شهرسازی را رهبری می کند انتخاب کرد و بر اساس گزارش های روز سه شنبه تام ویلساک ، دبیر سابق کشاورزی ، که مجدداً همین نقش را بر عهده دارد.
بایدن در یک جلسه توجیهی در ویلمینگتون ، دلاور ، گفت که وی برای تأمین بودجه کامل انتقال واکسن ها به گوشه و کنار ایالات متحده به کنگره احتیاج دارد. بایدن گفت که بازگشت کودکان به مدرسه در 100 روز اولویت اولویت ملی خواهد بود.
بایدن ، که از 20 ژانویه روی کار می رود ، گفت: “در 100 روز ، ما می توانیم روند بیماری را تغییر دهیم و زندگی در آمریکا را به سمت بهتر تغییر دهیم”. سیاست و دیدگاه شما هر چه باشد ، برای 100 روز مخفی شوید.
ویروس کرونا بیش از 283000 آمریکایی را به کام مرگ کشانده و میلیون ها نفر کار خود را از دست داده اند.
واکسن های موثر به دولت بایدن کمک می کند تا تمرکز خود را به بهبود اقتصاد بیمار ایالات متحده معطوف کند. روز سه شنبه اخبار مثبت تری در قالب اسناد سازمان غذا و داروی ایالات متحده منتشر شد که نشان می دهد تنظیم کننده هیچ مسئله جدیدی در مورد ایمنی یا اثر بخشی واکسن Pfizer Inc مطرح نکرده است.
بایدن ژاویه بکرا دادستان کل کالیفرنیا ، نماینده سابق کنگره لاتین را به عنوان نامزد خود برای وزیر بهداشت و خدمات انسانی معرفی کرد. Becerra سابقه زیادی در حمایت از قانون مراقبت مقرون به صرفه دارد ، معروف به Obamacare.
Pushback در انتخاب پنتاگون
بایدن علی رغم فشار برخی از دموکرات ها در کنگره که از ایده یک نظامی سابق برای اداره پنتاگون ناراضی بودند ، آستین را به عنوان نامزد وزیر دفاع انتخاب کرد.
تیم انتقال در بیانیه ای گفت: “با سابقه برجسته خدمات نظامی در طول چهار دهه ، آستین منشی تعیین شده یک فرمانده عمیقاً باتجربه و بسیار آراسته است که با تمایز در چندین موقعیت مهم پنتاگون خدمت کرده است.”
تأیید آستین ، 67 ساله ، که تحت نظارت باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه نظارت می کرد ، به کنگره نیاز دارد که معافیت را تأیید کند زیرا او فقط چهار سال از ارتش خارج شده است ، کمتر از 7 سالی که قانون تصویب کرده است برای اطمینان از نظارت غیرنظامی بر نیروهای مسلح طراحی شده است.
اولین وزیر دفاع دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ، جیم ماتیس ، ژنرال پیشین تفنگداران دریایی نیز به چنین معافیت احتیاج داشت.
چندین سناتور دموکرات ، از جمله ریچارد بلومنتال ، جک رید و جون تستر ، مخالفت خود را با کنار گذاشتن این قانون ابراز داشتند و این سوال را مطرح کردند که آیا نامزدی آستین از یک سنا که کاملاً تقسیم شده است ، تصویب می کند یا خیر.
اخبار سیاسی و بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند که فاج دبیر مسکن و شهرسازی بایدن خواهد بود. در صورت تأیید ، فاج با یک بحران مسکن ناشی از همه گیری روبرو خواهد شد ، که باعث شده میلیون ها نفر به دلیل تعطیل شدن مشاغل ، پرداخت اجاره و وام های مسکن را از دست بدهند.
Axios گزارش داد ، به نقل از افراد آشنا به این تصمیم ، بایدن از ویلسك ، كه دبیر كشاورزی در دولت اوباما بود ، خواست كه به سمت خود بازگردد. ویلساک برای بایدن در آیووا فعالیت های تبلیغاتی انجام داد ، جایی که وی دو دوره فرماندار بود و به عنوان مشاور سیاست های کشاورزی خدمت کرد.
تیم انتقال بلافاصله در مورد گزارش های فاج و ویلساک توضیحی نداد. اوایل روز سه شنبه ، فاج به خبرنگاران گفت که از وی تجلیل می شود اما تأیید نکرد که نامزد خواهد شد.
‘کمک در راه است’
ترامپ با قبول ادعاهای بی اساس در مورد کلاهبرداری گسترده رای دهندگان ، از پذیرفتن شکست خود در انتخابات در 3 نوامبر خودداری کرد. روز سه شنبه ، تگزاس با طرح دادخواست از دادگاه عالی آمریكا خواستار بیرون آمدن نتایج در چهار ایالت دیگر در یك تلاش طولانی مدت برای كمك به ترامپ در برگرداندن نتیجه انتخابات شد.
مبارزات انتخاباتی ترامپ و متحدانش پرونده های زیادی را به منظور به چالش کشیدن شمارش آرا در چندین ایالت تشکیل داده اند اما با موفقیت چندانی روبرو نشده اند. مقامات ایالتی گفته اند که هیچ مدرکی درباره کلاهبرداری گسترده پیدا نکرده اند.
چند ماه اول بایدن احتمالاً تحت سلطه همه گیری خواهد بود ، که بیمارستان ها را در میان تجدید حیات در سراسر کشور تحت فشار قرار می دهد.
بقیه مشاوران برجسته بهداشت عمومی بایدن شامل دکتر روچل والنسکی ، رئیس بیماریهای عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون هستند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده را اداره خواهد کرد. دکتر آنتونی فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، که همچنین مشاور پزشکی اصلی بایدن در مورد ویروس خواهد بود. و دکتر ویوک مورتی ، جراح پیشین جراح ، که این نقش را در دوران بایدن تکرار می کند.
جف زینتس ، یک مشاور اقتصادی معروف به مهارت های مدیریتی ، به عنوان ویروس کرونا ویروس بایدن ، نظارت بر واکنش همه گیر ، از جمله توزیع واکسن ، عمل می کند.
معاون منتخب رئیس جمهور ، کامالا هریس ، پس از معرفی اعضای جدید تیم مراقبت های بهداشتی بایدن ، گفت: “کمک در راه است.” “و مدتهاست که دیر شده است.”