با استعفای افسران در بحبوحه کووید، زندان های ایالات متحده با کمبود کارکنان مواجه هستند

نیویورک: در جلسه استماع مجلس نمایندگان ایالت جورجیا در مورد شرایط زندان در ماه سپتامبر، یک افسر اصلاحات برای شهادت فراخوانده شد و شیفت کاری خود را قطع کرد تا به قانونگذاران بگوید که شرایط چقدر وخیم شده است.
او به قانونگذاران گفت، در یک «روز خوب»، شاید شش یا هفت افسر داشت که بر 1200 نفر نظارت می کردند. او گفت که اخیراً به او گماشته شده است که به تنهایی از 400 زندانی مراقبت کند. تعداد پرستاران کافی برای ارائه مراقبت های پزشکی وجود نداشت.
افسر که از ترس تلافی نامش را نگفت، گفت: «همه افسران… کاملاً از کار در آنجا متنفرند.
در تگزاس، لنس لوری پس از 20 سال به عنوان افسر اصلاحات استعفا داد تا به یک کامیون دار مسافت های طولانی تبدیل شود زیرا دیگر نمی توانست این شغل را تحمل کند. تماشای مرگ دوستان و همکارانش بر اثر کووید-19، همراه با کاهش حمایت مافوق‌هایش، روی او بود.
لوری، 48 ساله، گفت: «دوست داشتم تا 50 سالگی بمانم. اما همه‌گیری آن را تغییر داد.»
با توجه به دستمزد کم و ماهیت طاقت‌فرسا کار، کمبود کارکنان مدت‌هاست که چالشی برای سازمان‌های زندان بوده است. اما همه‌گیری ویروس کرونا – و تأثیر آن بر بازار کار – بسیاری از سیستم‌های اصلاحی را وارد بحران کرده است. افسران دسته جمعی بازنشسته می شوند و استعفا می دهند، در حالی که مقامات برای استخدام کارمندان جدید تلاش می کنند. و برخی از زندان‌ها که جمعیت آنها در طول همه‌گیری کاهش یافته است، دوباره شاهد افزایش تعداد آنها بوده‌اند که این مشکل را تشدید کرده است.
در حال حاضر هیچ چیزی وجود ندارد که کارمندان زندان را به تعداد زیاد بیرون کند. برخی به دنبال فرصت های جدید هستند زیرا مکان های بیشتری استخدام می شوند. بتسی استیونسون، اقتصاددان دانشگاه میشیگان به افزایش خطر ابتلا به کووید-19 برای افرادی که در زندان کار می کنند اشاره کرد.
او در ایمیلی نوشت: «وقتی مشاغل پرمخاطره‌تر می‌شوند، جذب کارگران سخت‌تر می‌شود. سیستم عدالت کیفری با ناکامی در محافظت از زندانیان در برابر کووید، نه تنها خطر ناعادلانه بیماری شدید و مرگ را برای زندانیان ایجاد کرد، بلکه افزایش خطر ابتلا به کووید برای کارکنان بدون شک به کمبود نیروی انسانی کمک کرده است.
اتحادیه هایی که نماینده افسران زندان در ایالت هایی از جمله ماساچوست و کالیفرنیا و در سطح فدرال هستند نیز ادعا می کنند که دستورات واکسن کارمندان واکسینه نشده را اخراج می کند و کمبود کارکنان را تشدید می کند، اگرچه مشخص نیست که این قوانین چقدر تأثیر خواهد داشت.
برایان داو، مدیر ملی One Voice United، یک سازمان غیرانتفاعی حمایت از افسران اصلاحات، گفت: “ده ها دلیل برای ترک و تعداد بسیار کمی برای ماندن وجود دارد.” کمبود کارکنان، دستمزد ضعیف، مزایای ضعیف، شرایط کاری وحشتناک.
کارفرمایان از شرکت های ساختمانی گرفته تا رستوران ها در استخدام و نگهداری افراد با مشکل مواجه هستند. بر اساس داده های جدید اداره آمار کار ایالات متحده، نزدیک به 3 درصد از کارگران آمریکایی، یعنی 4.3 میلیون، در ماه اوت شغل خود را ترک کردند.
اما خطرات در زندان ها بیشتر است، جایی که داشتن نگهبان کمتر به معنای شرایط بسیار خطرناک تر برای افراد زندانی است. بسیاری می گویند و برای افسرانی که پشت سر مانده اند، بدتر شدن کمبودها کار دشواری را غیرقابل تحمل کرده است.
در گرجستان، برخی از زندان ها تا 70 درصد میزان جای خالی را گزارش می دهند. در نبراسکا، ساعات اضافه کاری از سال 2010 چهار برابر شده است، زیرا تعداد کمتری از افسران مجبور می شوند ساعات بیشتری کار کنند. فلوریدا سه زندان از بیش از 140 زندان را به دلیل کمبود کارکنان به طور موقت تعطیل کرده است و میزان جای خالی در آن در سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. و در زندان‌های فدرال در سراسر کشور، نگهبانان به دلیل کمبود کارکنان در مقابل تأسیسات خود تجمع می‌کنند، در حالی که همه از معلمان زندان گرفته تا دندان‌پزشکان برای پوشش دادن شیفت‌های امنیتی به داخل کشیده می‌شوند. در هفته‌های اخیر، خبرنگاران پروژه مارشال و آسوشیتدپرس با کارگران، مقامات، وکلای دادگستری و افرادی که در بیش از ده‌ها سیستم زندان زندانی هستند صحبت کرده‌اند تا عواقب کمبود کارکنان را درک کنند.
اداره فدرال زندان ها می گوید که حدود 93 درصد از موقعیت های نگهبان خط مقدم آن پر شده است، با کمی بیش از 1000 جای خالی، اگرچه کارگران بسیاری از زندان ها می گویند که احساس می کنند در حالی که دیگران برای پر کردن افسران مفقود استخدام می شوند، احساس ضعف می کنند.
مریک گارلند، دادستان کل در هفته گذشته در یک جلسه استماع سنای ایالات متحده در مورد کارکنان زندان فدرال گفت: “من موافقم که این یک مشکل جدی در اداره زندان ها است.”
گارلند به کمیته قضایی سنا گفت که معاون دادستان کل لیزا موناکو با این دفتر برای رسیدگی به مسائل کارکنان همکاری می کند.
در داخل زندان ها، کمبود فزاینده به معنای افزایش قرنطینه است. محدودیت‌هایی که ممکن است به عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش کووید-19 آغاز شده باشد، ادامه یافته است زیرا نگهبان کافی برای نظارت بر فعالیت‌ها وجود ندارد. برخی از زندانیان می گویند که نمی توانند در کلاس ها شرکت کنند، در جلسات گروه درمانی شرکت کنند یا حتی در حیاط تفریحی ورزش کنند یا دوش بگیرند. این می‌تواند جمعیت عمومی را به سلول انفرادی عملی وادار کند، و آن‌هایی را که قبلاً در حال جداسازی هستند، تقریباً به قرنطینه کامل.
آنتونی هاینس، که در تگزاس در یگانی که به سختی نیمه کاره است، محکوم به اعدام است، می گوید: «اگر هفته ای یک بار استراحت کنیم، هفته خوبی است. “ما همیشه دوش نمی گیریم.”
سخنگوی وزارت دادگستری جنایی تگزاس به ادعاهای هاینز پاسخی نداد اما اذعان داشت که استخدام کارکنان یک چالش در زندان های تگزاس است.
سخنگوی رابرت هرست در ایمیلی گفت: «قبل از کووید-19، کارمندان اغلب تحت تأثیر افزایش‌های اقتصادی و فرصت‌های شغلی رقابتی قرار می‌گرفتند. همه گیری این مسائل را تشدید کرده است. ما همچنین می دانیم که شغل افسر اصلاح و تربیت یکی از سخت ترین کارها در تمام دولت های ایالتی است. وی افزود که تگزاس شش مرکز از بیش از 100 تاسیسات خود را در سال گذشته به دلیل مشکلات کارکنان تعطیل کرده است.
کانزاس آموزش شغلی را کاهش داده و نظارت بر افراد را پس از آزادی کاهش داده است. دو سوم مردان در زندان‌های نبراسکا به دلیل کمبود کارکنان نمی‌توانند در تعطیلات آخر هفته – زمانی که اکثر خانواده‌ها رایگان هستند – بازدیدکنندگان را ببینند.
دکتر هومر ونترز، افسر ارشد سابق پزشکی سیستم زندان در شهر نیویورک، شرایط زندان‌های سراسر کشور را برای پرونده‌های قضایی بررسی می‌کند. او گفت که کمبود کارکنان منجر به افزایش مرگ و میر قابل پیشگیری در زندان می شود، زیرا کیفیت مراقبت به پایین ترین حد خود می رسد.
ونترز گفت: «حالا اوضاع پشت میله‌های زندان بسیار بدتر از مدت‌هاست. این بدان معناست که خدمات اولیه بالینی، مانند رسیدن به قرار ملاقات های برنامه ریزی شده، حتی به روشی که پنج سال پیش بود، انجام نمی شود.”