با به دست آوردن قدرت طالبان در افغانستان، جو بایدن در مورد عقب نشینی با اعضای ارشد کابینه صحبت می کند

واشنگتن: کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در مورد خروج مداوم پرسنل غیرنظامی ایالات متحده از افغانستان گفتگو کرد.
به دلیل افزایش تهاجم طالبان، این گروه تروریستی توانسته است نیمی از 34 مرکز استان کشور را به تصرف خود درآورد و اکنون با عقب نشینی کامل نیروهای خارجی تنها دو هفته دیگر، تقریباً دو سوم افغانستان را تحت کنترل دارد.
با بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشور، 3000 نیروی اضافی در مسیر افغانستان برای کمک به تخلیه با پیشروی طالبان به سمت کابل هستند.
کاخ سفید روز جمعه در توییتی نوشت: «امروز رئیس جمهور بایدن با وزیر بلینکن، آستین وزیر و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی درباره تلاش‌های جاری برای کاهش ایمن ردپای غیرنظامیان در افغانستان صحبت کرد.
اوایل روز جمعه، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که ایالات متحده انتظار ندارد پس از تکمیل ماموریت تخلیه، بیش از 1000 سرباز برای حمایت از ماموریت دیپلماتیک در کشور باقی بمانند.
این سخنگوی افزود که به نظر می رسد طالبان در تلاش برای “منزوی کردن” کابل در تلاش برای تسلیم شهر با خونریزی نسبتاً اندک هستند، همانطور که با بسیاری از مراکز استان های کشور انجام دادند.
در حالی که طالبان برای کنترل افغانستان و گروه تروریستی به معنای واقعی کلمه در آستانه کابل رقابت می کنند، سفارت آمریکا در پایتخت این کشور جنگ زده در تلاش است تا اسناد محرمانه خود را از بین ببرد و شهروندان آمریکایی را تخلیه کند.
در همین حال، کارمندان سفارت کابل تخریب اسناد و تجهیزات طبقه بندی شده را آغاز کرده اند. واشنگتن پست گزارش داد، یک یادداشت داخلی خواستار کنار گذاشتن پرچم آمریکا یا اقلامی است که می توانند برای اهداف تبلیغاتی استفاده شوند.
یکی از مقامات وزارت خارجه که روی مسائل امنیتی کار می کند، با ترسیم تصویری تلخ از اتفاقات آینده در افغانستان، گفت که “کل چیز در شرف خراب شدن است.”