برادر امپراطور ژاپن اعلام كرد كه در صف اول تاج و تخت است

توکیو: برادر کوچکتر ناروهیتو ، امپراتور ژاپن ، ولیعهد فومیهیتو ، به طور رسمی در یک مراسم رسمی کاخ یکشنبه در صف اول تاج گل داودی ، که به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا ، به مدت هفت ماه به تعویق افتاد و کاهش یافت ، سوگند یاد کرد.
مراسم ولیعهد 54 ساله ، معروف به شاهزاده آکیشینو ، یک سری آیین های جانشینی شاهنشاهی را خاتمه می دهد که در ماه مه سال گذشته با نارویتو به سلطنت رسید ، پس از آکیهیتو پدر 86 ساله آنها ، به سلطنت رسید.
در داخل معتبرترین اتاق کاج کاخ ​​، ناروهیتو ، 60 ساله ، اعلام کرد که برادر کوچکترش اکنون رسماً ولیعهد است که اولین نفر در صف جانشینی تاج و تخت قدیمی ترین سلطنت جهان است.
ناروهیتو با روپوش قهوه ای مایل به قرمز و روسری گفت: “بدین وسیله من در داخل و خارج از کشور اعلام می کنم که شاهزاده فومیهیتو اکنون ولیعهد است.” فومیهیتو ، با روپوش نارنجی و همراهی همسرش ، ولیعهد کیکو ، در پاسخ متعهد شد: “من مسئولیت های خود را به عنوان ولیعهد کاملاً تصدیق می کنم و وظایف خود را انجام می دهم.”
مراسم تقریباً 15 دقیقه ای که در ابتدا برای 19 آوریل برنامه ریزی شده بود ، پس از آنکه دولت ژاپن در اوایل آن ماه به دلیل بیماری همه گیر وضعیت اضطراری صادر کرد ، به تعویق افتاد.
آیین روز یکشنبه از 350 اصلی به حدود 50 نفر از حاضران که شامل نخست وزیر یوشیهیده سوگا و سایر مقامات عالی دولت ، و همچنین نمایندگان استان و بزرگان خارجی بود ، کاهش یافت.
بعداً روز یکشنبه ، در یک مراسم جداگانه و بسته ، فومیهیتو وارث شمشیری شاهنشاهی شد که نمادی از موقعیت وی به عنوان ولیعهد بود.
ضیافت های کاخ و سایر رویدادها از جمله امضای عمومی پیام های تبریک به عنوان بخشی از اقدامات ضد ویروس لغو شده است.
اعلامیه روز یکشنبه برای ولیعهد ، زمینه را برای دولت فراهم می کند تا بحث در مورد اینکه با کمبود شدید وراث چه کند را آغاز کند.
جانشینی Naruhito تنها دو مرد جوان را در صف سلطنت گذاشت – Fumihito و پسر 14 ساله اش ، Hisahito. آیکو ، دختر 18 ساله ناروهیتو و دو دختر ولیعهد ماکو و کاکو به دلیل زن بودن در یک صف نیستند.
قانون خانه شاهنشاهی ژاپن که عمدتاً بر اساس قانون اساسی قبل از جنگ بنا شده است ، یک زن امپراطور را مجاز نمی داند و زنان را هنگام ازدواج با افراد معمولی منع می کند.
دولت در سال 2005 احتمال امپراطورهای زن را مورد بررسی قرار داد ، اما به محض تولد هیساهیتو در سال بعد بحث متوقف شد. بررسی ها نشان داده است که بیشتر ژاپنی ها از داشتن امپراطورهای زن حمایت می کنند ، زیرا Aiko محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
سوگا اخیراً گفته است كه دولت وی پس از اعلامیه ولیعهد ، مطالعه راه های تأمین جانشینی امپراتوری پایدار را آغاز خواهد كرد.
وظایف رسمی در زمان امپراطور سابق بسیار محبوب Akihito ، که به طور فعالانه با مردم تعامل داشت ، از جمله بازدید از مناطق آسیب دیده برای دلجویی از ساکنان ، افزایش یافت.
فومیهیتو ، یکی از اعضای صریح خانواده شاهنشاهی ، نظرات خود را در مورد چگونگی سازگاری خانواده با دوران مدرن بیان کرده است. وی گفته است كه معتقد است وظایف سلطنتی را می توان بدون در نظر گرفتن جنسیت به طور مساوی تقسیم كرد ، هرچند وی از اظهارنظر درمورد مجاز بودن امپراتورهای زن امتناع ورزید.
خانواده سلطنتی در حال حاضر 13 زن دارند ، از جمله شش نفر که می توانند ازدواج کنند و وضعیت سلطنتی خود را در سالهای آینده از دست بدهند.