برزیل در نظرسنجی های محلی کاملاً متمایل است ، اما بولسونارو لج کرد

سائو پائولو: احزاب سنتی و راست گرای راست یکشنبه در اولین دور انتخابات محلی برزیل برنده شدند ، اگرچه رئیس جمهور راست افراطی جائر بولسونارونامزدهای مورد علاقه در بزرگترین شهرهای کشور ضرب و شتم کردند.
در اولین انتخابات پس از پیروزی ریاست جمهوری در سال 2018 توسط مردی که “ترامپ گرمسیری” نامیده می شد ، و در حال پیروزی در بازی سیاسی برزیل بود ، رأی دهندگان همچنان مجازات جناح چپ تقسیم شده و ضعیف شده را که آلوده به رسوایی های فساد در طول 13 سال حکومت (2003-2016) بود ، دادند.
اما به طور قابل توجهی رای گیری همه گیر ، پیروزی رئیس جمهور راست افراطی نبود ، که در حال حاضر هیچ حزب سیاسی ندارد و نامزدهای او بیشتر به رقبای احزاب سنتی میانه رو و محافظه کار باختند.
مائوریسیو سانتورو ، استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالتی ریودوژانیرو گفت: “انتخابات برای بولسونارو بد بود.”
وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “آنها نشان می دهند كه رئیس جمهور دیگر سلطنتی نیست كه در سال 2018 بود ، زمانی كه حمایت وی كافی بود تا حتی نامزدهای ناشناخته انتخاب شوند.”
“مضمون کلی این انتخابات یک رأی دهنده محتاط تر است ، گرایش به سیاستمداران باتجربه تر و معتدل تر از انتخابات ضد استقرار سال 2018 دارد ، که همه چیز خشم و شورش بود. در سال 2020 ، بیشتر از همه گیری و اقتصادی بود بحران ”
بولسونارو با محبوبیت بیش از 40 درصد در نظرسنجی های اخیر محبوبیت گسترده ای را حفظ می کند ، و او هنوز هم در تندروی پایگاه تندرو خود به دیوانگی در شبکه های اجتماعی خود بسیار عالی عمل می کند.
اما او با انتقاد شدید نسبت به مدیریت حداقلی Covid-19 روبرو شده است ، که وی آن را با “آنفلوآنزای کمی” مقایسه کرده است ، حتی بیش از 165000 نفر در برزیل کشته شده است – دومین بالاترین تعداد کشته در سراسر جهان ، پس از ایالات متحده.
بحران اقتصادی ناشی از آن دولت وی را که می تواند رکود اقتصادی رکورددار را بر عهده داشته باشد ، مخدوش می کند.
باخت اخیر انتخابات در ایالات متحده به دلیل الگوی سیاسی خود ، دونالد ترامپ، فقط احساس آسیب پذیری بولسونارو را افزایش داده است.
در سائو پائولو ، بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی برزیل ، سلطان روسومانانو ، شاگرد بولسونارو ، شکست سختی خورد و نتوانست به دور دوم 29 نوامبر برسد و بسیار عقبتر از برونو کوواس ، شهردار راست میانه و نامزد چپ بود. گیلهرم بولوس، طبق نتایج رسمی اولیه
در ریودوژانیرو ، شهردار مارسلو مقامات انتخابات گفتند كه كریولا ، كشیش انجیلی و متحد بولسونارو ، به دور دوم صعود كرد اما از شهردار سابق ادواردو پائس با تقریباً شمارش كل آرا 37 تا 22 درصد عقب بود.
این شب خوبی برای حزب راست میانه پائس ، دموکرات ها (DEM) بود ، که به دنبال پیروزی در رشته های شهرداری در شهرهایی از جمله کوریتیبا و فلوریانوپولیس بود.
نامزدهای مورد حمایت بولسونارو در تعداد نسبتاً کمی از شهرها از جمله بلم و فورتالزا نمره خوبی کسب کردند.
دانشمند علوم سیاسی گفت: “بولسونارو اگر بخواهد برنامه خود را در نیمه دوم دوره ریاست جمهوری خود پیش ببرد ، مجبور خواهد شد بیشتر به احزاب سنتی میانه رو واگذار کند.” اسوالدو عمارال از دانشگاه Campinas.
“هنوز صحبت در مورد 2022 زود است (زمانی که بولسونارو با انتخاب مجدد خود روبرو می شود) ، اما دولت او اکنون برای انجام اقدامات خود با درخواست های بیشتری برای مذاکره روبرو خواهد شد.”
در همین حال ، چپ برزیلی پس از استیضاح رئیس جمهور دیلما روسف در سال 2016 و زندانی شدن سلف وی ، بنیانگذار حزب کارگران ، لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا ، به اتهام فساد ، همچنان ضعیف و تقسیم شده است.
چند نقطه روشن برای سمت چپ شامل سائو پائولو ، بقای بولوس برای رواناب و شهر جنوبی پورتو آلگره – گرچه در آنجا برای نامزد حزب کمونیست برزیل و ستاره سیاسی در حال ظهور مانوئلا د آویلا ، که در دور دوم با سباستیائو ملو نامزد مرکزگرا روبرو خواهد شد ، در مقام دوم ناامید کننده وجود دارد.
به دلیل همه گیری ، شش هفته به تعویق افتاد ، انتخابات نقش برجسته Covid-19 را داشت.
مقامات از 148 میلیون رای دهنده برزیل خواستند تا هنگام انتخاب 5569 شهردار و شوراهای شهر غول آمریکای جنوبی ، قلم های خود را بیاورند ، به دستورالعملهای فاصله اجتماعی احترام بگذارند و دستهای آنها را چندین بار ضد عفونی کنند.
به دلیل ترس Covid-19 انتظار می رفت که میزان مشارکت کم باشد.
رأی دادن در برزیل اجباری است ، اما مقامات امسال به دلیل بیماری همه گیر و جریمه عدم رعایت هزینه های کمتر از اتوبوس ، معافیت های آنلاین را صادر کردند.
دادگاه عالی انتخابات گفت که حدود 560،000 رأی دهنده تقاضای معافیت از رأی گیری اجباری را دارند.