بزرگترین اعتصاب بخش دولتی کانادا هزاران نفر را در بلاتکلیفی مهاجرت به جا گذاشته است

تورنتو: در حالی که بزرگترین اعتصاب کارگران فدرال کانادا به هفته سوم خود نزدیک می شود، هزاران نفر در بحبوحه رسیدگی به پرونده های مهاجرتی به سر می برند، که می تواند رقابت این کشور برای استعدادهای جهانی را دشوارتر کند زیرا کارفرمایان با بازار کار فشرده مواجه هستند.
حدود 155000 کارمند دولتی فدرال از 19 آوریل دست به اعتصاب زده اند. در حالی که دستمزدها مشکل اصلی است، اتحادیه همچنین خواهان گنجاندن کار از راه دور در قرارداد جمعی خود است.
وکلا به رویترز گفتند که اعتصاب همه را تحت تاثیر قرار داده است، از مدعیان پناهندگی که جلسات دادرسی آنها لغو شده تا بستگان تحت حمایت که در بلاتکلیفی گیر افتاده اند، از کارگران مهاجر گرفته تا دانشجویان خارجی.
کانادا هدف مهاجرت خود را به سطوح بی سابقه ای رسانده است و امیدوار است تا سال 2025 سالانه 500000 مقیم دائم جدید وارد کند تا به کاهش کمبود نیروی کار در صنایع از ساخت و ساز تا مراقبت های بهداشتی کمک کند. نرخ پایین زاد و ولد در کانادا، مهاجرت را به یک محرک اصلی رشد اقتصادی تبدیل می کند.
برخی از تازه واردان در خارج از کشور منتظر مانده اند. دیگران در این فکر هستند که آیا مجوز آنها منقضی می شود یا خیر. برخی از کارفرمایان بدون کارکنان مورد نیاز هستند. افرادی که منتظر پاسپورت هستند نمی توانند سفر کنند.
او گفت که دفتر وکیل مهاجرت Ksenia Tchern از مشتریان نگران تماس می گیرد.
“ما چیزی نشنیده ایم. چه کنیم؟” ما به آنها می گوییم فقط کمی صبر داشته باشند.”
تاخیر ناشی از اعتصاب در حالی رخ می دهد که سیستم مهاجرت کانادا در حال جبران تاخیرهای همه گیر است.
چرن گفت: «بسیاری از مشتریان از این واقعیت که به نظر می‌رسد ما بالاخره نور را در انتهای تونل دیدیم ناامید شده‌اند.
چرن گفت که کانادا اخیراً قرعه کشی برای هزاران نفر از ساکنان دائمی برگزار کرده است که ممکن است ظرفیت رسیدگی به آن را نداشته باشد.
شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC) هفته گذشته گفت که به دلیل این اعتصاب، ده ها هزار پرونده رسیدگی نشده است که در غیر این صورت انجام می شد.
او گفت: “هرچه توقف کار طولانی‌تر باشد، تأثیرات شدیدتر خواهد بود. ما به کار برای شناسایی حوزه‌های اولویت‌دار که جان افراد ممکن است در خطر باشد ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که همچنان می‌توانیم آن عملکردهای ضروری را حفظ کنیم.” به خبرنگاران گفت.
فریزر افزود، زمانی که بزرگی عقب ماندگی مشخص شد، “شاید باید ببینیم که چه تصمیمات سیاستی باید بگیریم تا جبران کنیم.”
سخنگویان اداره مهاجرت که کارشان تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته است، نتوانستند جزئیاتی در مورد تأثیرات اعتصاب بر خدمات مهاجرت ارائه دهند.
بخش بزرگی از کار وکیل لو آبراموویچ درخواست از دادگاه ها برای تصمیم گیری در مورد پرونده های تاخیری مهاجرت است. اکنون مشتریان او شاهد اختلال بیشتر هستند.
او گفت: “این اضطراب زیادی را اضافه می کند. استرس زیادی را اضافه می کند. آشفتگی زیادی را اضافه می کند.”
گیدی مامان، وکیل مهاجرت، گفت که سیستم مهاجرتی که تصور می شود ناکارآمد است، می تواند تلاش ها برای جذب مهاجران با استعداد را پیچیده کند.
“این فقط یک چشم سیاه به سیستم مهاجرت ما می دهد. و اگر برای بهترین ها و باهوش ترین ها رقابت می کنید، کسانی که بیشترین تقاضا را دارند، می خواهید در بالای لیست گزینه های آنها بمانید.”