بسیاری از رهبران جهان پس از پیروزی بایدن ابراز امیدواری می کنند

رهبران جهان به سرعت رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را تبریک گفتند جو بایدن در روز پیروزی خود شنبه ، آن را به عنوان فرصتی برای تقویت دموکراسی جهانی تشویق کرد و اهمیت داشتن اولین زن معاون رئیس جمهور آمریکایی را جشن گرفت.
اگرچه رئیس جمهور آمریکا است دونالد ترامپ شکست را نپذیرفت ، تسکین موضوعی رایج بود که در بسیاری از نقاط جهان به اخبار عدم موفقیت در پیشنهاد انتخاب مجدد وی ابراز شد.
“آمریکایی ها رئیس جمهور خود را انتخاب کرده اند به شما JoeBiden و (at) KamalaHarris تبریک می گویم! برای غلبه بر چالش های امروز کارهای زیادی باید انجام دهیم. بیایید با هم کار کنیم! “رئیس جمهور فرانسه در توئیتر خود نوشت امانوئل مکرون.
دیگر رهبرانی که تبریک فرستادند شامل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بودند. رئیس جمهور اوکراین ، که کشورش در استیضاح ترامپ و تلاش مبارزات انتخاباتی ترامپ برای نشان دادن بایدن و خانواده اش به عنوان فاسد نقش اساسی داشت ، سریع تبریک گفت.
بیشتر متحدان غربی به سرعت از آغاز مجدد دولت جدید در واشنگتن استقبال کردند.
وزیر امور خارجه آلمان در توییتی نوشت: “ما مشتاقانه منتظر کار با دولت بعدی ایالات متحده هستیم.” “ما می خواهیم در همکاری خود برای شروع جدید فرا آتلانتیک ، یک معامله جدید کار کنیم.”
خبر پیروزی در پنسیلوانیا که معاون رئیس جمهور پیشین باراک اوباما را از آستانه 270 رأی دانشکده انتخاباتی خارج کرد که برای تصاحب دفتر بیضی شکل در سراسر جهان در رسانه های اجتماعی و پخش مستقیم اخبار مورد نیاز بود ، باعث برپایی جشن ها شد.
اما نتیجه انتخابات باعث ناباوری در اسلوونی ، وطن بانوی اول ملانیا ترامپ شد. نخست وزیر جینز جانسا تنها رهبر جهان بود که حتی قبل از شمارش همه آرا به ترامپ تبریک گفت و پس از اعلام پیروزی بایدن نیز به حمایت خود ادامه داد.
همچنین در عراق نظرات مختلفی را به همراه داشت. بسیاری از عراقی ها بایدن را به عنوان قهرمان حمله آمریكا به عراق در سال 2003 به یاد می آورند. فعالانی كه به دست سنگین ایران در عراق اعتراض كرده اند ، ترامپ را حمایت كرده و ترور سرلشكر ایران را در یك حمله هوایی به فرودگاه بغداد در فرودگاه تشویق كرده بودند. اول سال نو.
هنوز هم ، برهم صالح ، رئیس جمهور عراق ، با تبریک گفتن به بایدن ، وی را دوست و شریک مورد اعتماد توصیف کرد.
در واقع ، بدخواهان چیزی بیش از حد بودند. از کشورهایی که با سیاست های دولت ترامپ مخالف بودند و همچنین از رهبرانی که با رئیس جمهور جمهوری خواه کنار آمده بودند اما اکنون اساساً ادعاهای وی مبنی بر اینکه انتخابات تفرقه افکنانه پایان نیافته بود را نادیده می گرفتند ، تبریک می گویم.
محمد بن زاید آل نهیان ، ولیعهد امارات متحده عربی ، که به ویژه با داماد کوشنر ، داماد ترامپ دنج بود ، بهترین آرزوهای خود را به بایدن و کمالا هریس معاون منتخب رئیس جمهور در توییتر کرد.
نخست وزیر هند ، نارندرا مودی ، که به نمایش عمومی بوهومی با ترامپ مشهور است ، عکسی از خود را با بایدن به اشتراک گذاشت و تبریک خود را “پیروزی چشمگیر شما” گفت.
نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، یکی دیگر از متحدان ترامپ ، از پیروزی بایدن استقبال کرد و گفت که او مشتاقانه منتظر “همکاری نزدیک در اولویت های مشترک ما ، از تغییر اقلیم تا تجارت و امنیت” است.
مودی و جانسون در مورد انتخاب هریس به عنوان اولین زن سیاه پوست معاون رئیس جمهور اظهار نظر کردند. مودی موفقیت “راه شکن” هریس را جشن گرفت و گفت که پیروزی او برای همه هندی-آمریکایی “یک موضوع غرور بسیار زیاد” است.
مادر فقید هریس اهل هند بود. کامالا به معنای “گل نیلوفر آبی” سانسکریت است و هریس در طول مبارزات انتخاباتی به میراث هند خود اشاره کرد.
انتخاب وی در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفت. این بخشهایی از آفریقا را به دولتهایی که مدتها توسط مردان اداره می شدند الهام می گرفت تا دوباره فکر کنند.
“آنا وایگورو” ، یکی از دو فرماندار زن در کنیا ، جایی که رئیس دادگاه عالی اخیراً به رئیس جمهور این کشور برای انحلال پارلمان توصیه کرد ، “کامالا هریس تونل را برای بسیاری از زنانی که همچنان به دفاع از برابری جنسیتی و ورود به رهبری ادامه می دهند روشن می کند!” به دلیل عدم داشتن تعداد کافی قانونگذار زن.
وزیر خارجه کابینه نیجریه ، فستوس کیامو ، در توئیتر خود نوشت: “زمان آن فرا رسیده است که به زنان ما این فرصت را بدهیم که چنین مقام عالی را در کشور ما و حتی مقام شماره یک اشغال کنند.”
محمدو بوهاری ، رئیس جمهور نیجریه گفت که سوابق بایدن “ما را امیدوار می کند که او به ریاست جمهوری ارزش افزوده” و از رئیس جمهور منتخب خواست تا “عواقب منفی سیاست ملی گرایانه در امور جهانی – که باعث ایجاد تفرقه و عدم قطعیت شده است” را حل کند. “”
در حالی که ناامیدی صریح کمیاب بود ، چندین رهبر برجسته که روابط گرم خود را با دولت ترامپ حفظ کرده اند ، در پی نتایج اعلام شده سکوت کردند. رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو ، نخست وزیر اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو و ولیعهد این کشور بودند محمد بن سلمان، حاکم قدرتمند عربستان سعودی.
رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، که روابط صمیمانه ای با ترامپ برقرار کرد ، نیز از تبریک جو بایدن پرهیز کرد.
لوپز اوبرادور در پاسخ به سوال خبرنگار در یک کنفرانس خبری در ایالت جنوبی تاباسکو ، جایی که وی نظارت بر تسکین سیل را دارد ، گفت: “ما منتظر می مانیم تا همه مسائل حقوقی حل شود ، ما نمی خواهیم بی پروا باشیم.” تلاش ها. وی افزود ترامپ “بسیار احترام ما” است.
همچنین بیانیه فوری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این باره اعلام نشده است.
بسیاری از مردم ، به ویژه در کشورهایی که با سیاست های آشفته همراه بوده اند ، پیروزی بایدن را بهبود بخشیدند و چشم انداز احترام به دموکراسی را در پیش گرفتند. در میان آنها زیتو کابوه رهبر مخالفت تانزانیا بود که پس از کبودی انتخابات ریاست جمهوری کشورش دستگیر و به جرایم مرتبط با تروریسم متهم شد.
“این پیروزی نماد امید به دموکراسی در زمانی است که بسیاری از مناطق دیگر جهان در حال کاهش نور است. کابوه گفت ، این امیدواری است که صداقت ، صداقت و استقامت هنوز مهم هستند. ”
در مصر ، جایی که دولت در سالهای اخیر سرکوب مخالفان را آغاز کرد ، فعالان دموکراسی خواه از پیروزی بایدن استقبال کردند. بسیاری برای ابراز خوشحالی به شبکه های اجتماعی روی آوردند.
“ تمام شد. جهان بدون ترامپ است. انور الحواری ، سردبیر سابق روزنامه المصری الیوم مصر ، بزرگترین روزنامه مستقل این کشور ، در پستی در فیس بوک گفت که شیرین ترین خبر در سال 2020 است.
رئیس جمهور آرژانتین ، آلبرتو فرناندز در توییت خود به بایدن و هریس تبریک گفت و پیروزی آنها در انتخابات را “بیان واضح خواست مردم” توصیف کرد.
پیروزی بایدن همچنین افرادی را که تحت حکومت های پوپولیست در اروپای مرکزی زندگی می کنند و هنجارهای دموکراتیک را در سالهای اخیر تخریب کرده اند ، تشویق کرد. ترامپ با دولت راست در لهستان دوستانه رفتار کرده است و در آنجا اعتقاد عمومی بر این است که حمایت وی به دولت لهستان اجازه داد تا در تضعیف استقلال قضایی بسیار پیشرفت کند.
دونالد توسک ، رهبر سابق اتحادیه اروپا ، دونالد توسک و نخست وزیر سابق لهستان ، گفت: “شکست ترامپ می تواند آغاز پایان پیروزی پوپولیسم های راست افراطی در اروپا باشد.” “متشکرم ، جو.”