بلاول بوتو، وزیر امور خارجه پاکستان، از حزب عمران خان خواست که «وضعیت را بدتر نکند»، علیه ممنوعیت حزب.

کراچی: بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه از حزب عمران خان خواست تا “وضعیت را بدتر نکند” و به اعتراض خشونت آمیز خود علیه دستگیری وی پایان دهد، زیرا او تاکید کرد که او طرفدار ممنوعیت تحریک انصاف پاکستان نیست (PTI) ) علیرغم حمله طرف به تاسیسات حساس دولتی.
بلوال، همچنین رئیس حزب مردم پاکستان (PPP) در یک کنفرانس مطبوعاتی در اینجا گفت که واکنش حزب تحریک انصاف به دستگیری خان در یک پرونده فساد “کاملاً غیرقابل توجیه” بود.
او به رهبری PTI توصیه کرد که «موضوع را بدتر نکنند [and] روزنامه داون گزارش داد که خواستار پایان دادن به اعتراضات خشونت آمیز هستند.
خان، 70 ساله، روز سه‌شنبه به دستور اداره ملی پاسخگویی (NAB) توسط تکاوران شبه‌نظامی، که قبل از جلسه رسیدگی به پرونده فساد وارد اتاقی از دادگاه عالی اسلام‌آباد شد، جایی که رئیس PTI برای بیومتریک حضور داشت، دستگیر شد.
دستگیری چشمگیر او باعث اعتراضات خشونت آمیز گسترده در سراسر پاکستان شد و در درگیری بین معترضان و سازمان های مجری قانون حداقل هشت نفر کشته و نزدیک به 300 نفر دیگر زخمی شدند.
بلوال گفت: «این (اعتراض) خشونت آمیز است و شرایطی را ایجاد کرده است که در آن باید گفتگوهای جدی صورت گیرد،» و افزود که «کسانی که (در خشونت) دست دارند، پاسخگو خواهند بود».
او از حامیان تحریک انصاف خواست تا “اعلام کنند که از حاکمیت قانون و قانون اساسی پیروی خواهید کرد” و از آنها خواست بپذیرند که با NAB به عنوان شهروند و نه تروریست درگیر خواهند شد.
«آنچه اتفاق افتاده، اتفاق افتاده است. به نقل از روزنامه اکسپرس تریبون، او گفت: کار را برای خود سخت تر نکنید.
پس از حمله هواداران خان به مقر عمومی ارتش در راولپندی و به آتش کشیدن محل اقامت فرمانده سپاه لاهور در حالی که به خودروهای نظامی حمله کردند، ارتش در پایتخت کشور و همچنین در استان های پنجاب، خیبر پختونخوا و بلوچستان برای حفظ نظم و قانون مستقر شد. و تاسیسات
بلوال گفت: «فکر می‌کنم وقایع نشان می‌دهد که نه تنها دولت پاکستان، بلکه ارتش پاکستان نیز خویشتن‌داری شدید نشان داده است. با “آتش مستقیم بلافاصله” مواجه شود.
او گفت که تنها دو نمونه از حمله به ستاد کل ارتش پاکستان (GHQ) در راولپندی وجود دارد – یک بار توسط گروه تروریستی ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) و سپس توسط حامیان خان.
بلوال تاکید کرد که او “اصولا با ممنوعیت هر حزب سیاسی مخالف است”، اما افزود که “این گونه تصمیمات با توجه به شرایط اتخاذ می شود”.
او گفت: «اگر چنین تصمیمی گرفته شود، اتخاذ خواهد شد، زیرا چاره دیگری باقی نمانده است.
وزیر امور خارجه به حزب چیدخان گفت که به عنوان یک حزب سیاسی، واکنش خود را فقط به سیاست محدود می کرد. او گفت: “اما حزب تحریک انصاف از قبل تصمیم گرفته بود که واکنش آنها سیاسی نباشد و آنها به یک سازمان ستیزه جو تبدیل شوند، که سنگ و تفنگ برداشته و به دولت حمله کنند.”
وی افزود: «هر سازمانی پس از فعالیت های تروریستی دیروز باید با موسیقی روبرو می شد.
شهباز شریف، نخست وزیر، روز چهارشنبه در یک سخنرانی خطاب به ملت گفت که اقدامات سختگیرانه ای علیه “دشمنان دولت” اتخاذ خواهد شد، زیرا او حزب خان را به دلیل خشونت هایی که پس از دستگیری وی در کشور گرفتار شده است، مورد انتقاد قرار داد.
با اشرار با دست های آهنین برخورد خواهد شد. آنها طبق قانون مجازات خواهند شد.
خان روز چهارشنبه برای هشت روز بازداشت به ناظر مبارزه با فساد اداری فرستاده شد، در حالی که یک دادگاه جلسات او را در یک پرونده اختلاس جداگانه در میان اعتراضات خشونت آمیز متهم کرد.
به طور جداگانه، دادگاه منطقه و جلسات، خان را در پرونده توشاخانا متهم کرد.
پرونده توشاخانا سال گذشته توسط کمیسیون انتخابات پاکستان بایگانی شد و خان ​​در ماه های گذشته از چندین جلسه استماع خودداری کرده بود. اتهامات مربوط به این ادعا است که خان درآمدهای فروش را از هدایای دولتی پنهان کرده است.
خان در دادگاه حضور داشت و هنگام خواندن اتهامات خود را بی گناه دانست. به گزارش کانال ژئو نیوز، او همچنین از امضای اسناد دادگاه خودداری کرد.
رئیس حزب تحریک انصاف در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار می داد.