بمب های بنزینی به سمت کلانتری هنگ کنگ پرتاب شدند

هونگ کنگ: در ساعات اولیه روز سه شنبه بمب های بنزینی به یک باشگاه تفریحی پلیس هنگ کنگ پرتاب شدند ، این حمله نادر به یک مرکز پلیس از زمان اعمال قانون گسترده امنیت ملی توسط پکن بود.
پلیس گفت که گزارش سه مرد ملبس به لباسهای سیاه که با پرتاب کوکتل مولوتف به پارکینگ باشگاه ورزشی و تفریحی پلیس در مونگکوک ، منطقه ای که در طی اعتراضات عظیم سال گذشته در دموکراسی شاهد درگیری های زیادی بود ، دریافت شده است.
تصاویر رسانه های محلی نشان داد که جلوی کامیون سوخته است اما خسارتی بیشتر وارد نشده است.
پلیس گفت كه بعداً یك جوان 18 ساله در فاصله كمی دور از باشگاه حامل اسپری فلفل دستگیر شد ، هرچند كه مشخص نبود وی مظنون است.
سال گذشته هنگ کنگ با هفت ماه تجمع عظیم و غالباً خشونت آمیز که خواستار دموکراسی و پاسخگویی بیشتر پلیس بود ، متشنج شد.
پلیس ضد شورش هزاران گلوله اشک آور و گلوله های لاستیکی به سمت جمعیت – و همچنین برخی از گلوله های مستقیم شلیک کرد.
گروهی از معترضین ستیزه جویان با استفاده از سنگ و بمب های بنزینی که ایستگاه های پلیس اغلب آنها را هدف قرار داده بودند ، متوسل شدند.
دستگیری های گسترده و ظهور بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث تضعیف اعتراضات ابتدای سال شد.
سپس پکن سرکوبی را اعمال کرد ، از جمله وضع یک قانون امنیتی که خواستار استقلال یا استقلال بیشتر است.
حملات به پلیس اکنون به عنوان تروریسم طبقه بندی می شود و مجازات آنها 10 سال حبس ابد است.
اولین شخصی که طبق قانون جدید متهم شد ، مردی بود که گفته می شود هنگام پرچم استقلال با موتور سوار پلیس شده است. وی به دلیل دو جرم امنیتی جدید تحت پیگرد قانونی قرار دارد: جدایی و تروریسم.
بیشتر کسانی که تحت قانون جدید دستگیر شده اند به دلیل سخنانشان تحت بازجویی یا پیگرد قانونی قرار گرفته اند ، نه جنایات خشن.
پکن می گوید این قانون ثبات را برقرار کرده است.
منتقدان ، از جمله بسیاری از قدرتهای غربی ، می گویند که این آزادیها و خودمختاری را که چین وعده داده بود هنگ کنگ می تواند پس از تحویل خود از حاکم استعمار انگلیس در سال 1997 ، حفظ کند ، از بین برد.