به روزرسانی Typhoon Vamco: Typhoon Vamco فیلیپین را با ضربه شلاق ، بخشهایی از مانیل را فلج می کند | اخبار جهان

MANILA: باران های سیل آسا از توفان وامکو استانهای اصلی فیلیپین را مورد هجوم قرار داد لوزون جزیره در روز پنجشنبه ، کشته شدن حداقل یک نفر و فلج کردن بخش هایی از پایتخت مانیل زیرا برخی از ساکنان به دلیل بالا آمدن سیلاب منتظر نجات با قایق بودند.
وامکو ، بیست و یکمین طوفان حامل فیلیپین در سال جاری ، ملتی را که هنوز از گونی ، قدرتمندترین قدرتمند جهان رنج می برد ، مورد آزار قرار داد. توفان امسال که منجر به کشته شدن 25 نفر و ویرانی هزاران خانه در اوایل ماه نوامبر شد.
آخرین توفان که سه استان را در یک استان ساحلی ناپدید کرده است ، در حالی رخ می دهد که این کشور جنوب شرقی آسیا هنوز با موجی از عفونت های Covid-19 و یک اقتصاد نابسامان دست و پنجه نرم می کند.
در برخی از حومه های شرقی مانیل ساکنان خانه های خود را که در زیر آب قرار داشتند پناه بردند.
Carla Mhaye Suico ، ساکن شهر Pasig City ، در حالی که در پشت بام خود با 15 نفر از اعضای خانواده و همسایگانش پناه گرفته بود ، به رادیو DZBB گفت: “فقط چند قدم در طبقه سوم ما باقی مانده است و ما هنوز هیچ امدادی را ندیده ایم.”
آرلین رودریگز ، ساکن شهر ماریکینا ، به ایستگاه رادیویی DZMM گفت که با 20 نفر دیگر که عمدتا کودک و پیر هستند پس از افزایش سریع سیل در انتظار نجات است.
ماریکینا شهردار مارسلینو تئودورو گفت 40،000 خانه در منطقه به طور کامل یا جزئی غرق شده اند.
در مناطقی از مانیل ، مردم با عبور اشیا wa قیمتی و حیوانات خانگی از سیلهای دور کمر عبور می کردند ، در حالی که نیروهای امدادی ساکنان را با قایق به آنجا منتقل می کردند.
پروازها و حمل و نقل گسترده در مانیل در حالی متوقف شد که گارد ساحل عملیات بندر را متوقف کرد. کار دولت متوقف شد و بازارهای مالی تعطیل شدند.
وامکو اکنون با حرکت مداوم در عرض لوزون ، محل زندگی نیمی از 108 میلیون نفر جمعیت فیلیپین ، با وزش باد مداوم 130 کیلومتر در ساعت و شدت 215 کیلومتر در ساعت (133.59 مایل در ساعت) ضعیف شده است.
پیش بینی می شود وامکو به سمت ویتنام حرکت کند. طی یک ماه گذشته سیل و رانش زمین باعث کشته شدن حداقل 160 نفر در مرکز شد ویتنام، ده ها مفقود برجای گذاشت و به 390،000 خانه آسیب رساند.