بوریس جانسون: واکسن Covid امکان بازگشت به حالت طبیعی را فراهم می کند. نخست وزیر انگلیس | اخبار جهان

لندن: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه تصویب انگلیس برای استفاده از واکسن Covid-19 Pfizer-BioNTech را به عنوان یک خبر “خارق العاده” که می تواند زندگی را به حالت عادی برگرداند ، تحسین کرد.
وی گفت: “این محافظت از واکسن ها است که در نهایت به ما امکان می دهد زندگی خود را بازیابی کنیم و اقتصاد را دوباره به حرکت در آوریم.”
انگلیس اولین کشور غربی بود که واکسن Covid-19 را برای استفاده عمومی تصویب کرد و اعلام کرد که داروی Pfizer-BioNTech از هفته آینده در یک پیشبرد تاریخی برای مبارزه بشریت با ویروس کرونا ، عرضه می شود.
وزیر بهداشت مت هانكوك در حالی كه دپارتمان وی تأیید استفاده اضطراری توسط آژانس تنظیم مقررات دارویی و بهداشتی و درمانی مستقل انگلیس (MHRA) را اعلام كرد ، توئیت كرد: “كمك در راه است.”
وی با بیان اینکه “NHS (سرویس بهداشت ملی) آماده است واکسیناسیون را از اوایل هفته آینده آغاز کند ،” خاطرنشان کرد: انگلیس اولین کشور در جهان است که یک واکسن تأیید شده از نظر بالینی برای تأمین دارد.
وزارت بهداشت گفت که گروه های اولویت دار برای دریافت زخم شامل ساکنان خانه مراقبت ، کارکنان بهداشت و مراقبت ، افراد مسن و افراد بالینی هستند.
هانکوک گفت ، مقدار اولیه 800000 دوز در دسترس خواهد بود. وی با پیش بینی “میلیون ها دوز” تا پایان سال در دسترس رادیو بی بی سی گفت: “این شروع کم و زیاد خواهد شد.”
هانکوک با بیان اینکه “ما می توانیم طلوع آفتاب را از فاصله دور ببینیم ، باید به صبح برسیم” ، و از مردم خواست که در این میان همچنان که انگلیس از یک قفل چهار هفته ای احترام می گذارد ، احترام بگذارند.
این موفقیت امیدواری ها را برانگیخته است تا جهان بتواند سرانجام در سال 2021 پس از یک سال خسارات آسیب زای اعم از انسانی و اقتصادی به مسیر خود بازگردد.
ویروس کرونا ویروس از زمان شیوع 12 ماه پیش در چین ، تقریباً 1.5 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است. حداقل 63 میلیون مورد ثبت شده است.
واکسن های دیگری که انتظار می رود به زودی پخش شوند شامل واکسن های مدرنا و AstraZeneca / دانشگاه آکسفورد است.
روز سه شنبه ایالات متحده و اروپا برنامه هایی را برای استفاده از واکسن Covid-19 به محض تأیید دریافت کردند ، یک هیئت آمریکایی توصیه کرد که کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه سالمندان در اولویت اصلی قرار گیرند.
در ایالات متحده ، یک هیئت مشاوره از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری پیشنهاد کرد که کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه های سالمندان – در کل 24 میلیون نفر – اولین کسانی هستند که برای زخم های Covid هستند.
این دو گروه حدود 40 درصد از مرگ و میرها را تاکنون در ایالات متحده انجام داده اند که بالاترین میزان ویروس کرونا در جهان را دارد. انگلیس بیشترین تلفات را در اروپا دارد.
آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که “حداکثر” در تاریخ 29 دسامبر جلسه فوق العاده ای را برای بررسی تصویب اضطراری واکسن تولید شده توسط BioNTech آلمان و غول Pfizer آمریکا برگزار خواهد کرد.
وزارت بهداشت انگلستان در بیانیه ای گفت ، پس از ماه ها آزمایش بالینی “دقیق” و تجزیه و تحلیل دقیق داده های Pfizer-BioNTech ، MHRA “نتیجه گرفت که واکسن از استانداردهای سختگیرانه ایمنی ، کیفیت و اثربخشی برخوردار است”.
“برای کمک به موفقیت در برنامه واکسیناسیون ، بسیار مهم است که همه همچنان به سهم خود ادامه دهند و محدودیت های لازم را در منطقه خود رعایت کنند ، بنابراین ما می توانیم ویروس را بیشتر سرکوب کنیم و به NHS اجازه دهیم کار خود را انجام دهد بدون اینکه تحت فشار قرار گیرد.”
رئیس Pfizer آلبرت بورلا گفت که این “لحظه ای تاریخی در مبارزه با Covid-19” است.
وی گفت: “این مجوز هدفی است كه ما از ابتدای اعلام پیروزی علم برای رسیدن به آن تلاش كرده ایم و ما به دلیل توانایی آنها در ارزیابی دقیق و اقدام به موقع برای كمك به محافظت از مردم انگلیس ، MHRA را تحسین می كنیم.”
Pfizer و BioNTech افزودند که آنها انتظار دارند تصمیمات نظارتی بیشتری از سایر کشورها “در روزها و هفته های آینده” دریافت کنند.
این اطلاعیه در حالی منتشر شد که انگلیس از قفل یک ماهه ویروس کرونا خارج شد ، اما با آغاز سیستم جدید منطقه ای برای کاهش نرخ آلودگی ، بیشتر کشور تحت محدودیت ها باقی ماند.
نخست وزیر بوریس جانسون ، یک بازمانده از کوید ، علی رغم مخالفت قابل توجه در صفوف محافظه کار خود که خستگی روزافزون در سراسر جهان را با محدودیت ها تأکید می کرد ، اواخر روز سه شنبه موفق شد رای درباره اقدامات در پارلمان را به دست آورد.
وی قبل از رای گیری به نمایندگان مجلس گفت: “تمام آنچه كه ما در حال حاضر باید انجام دهیم این است كه عصب خود را حفظ كنیم تا زمانی كه این واكسن ها واقعاً در اختیار ما قرار گرفته و در آغوش ما تزریق شوند.”
وی هشدار داد تا آن زمان “ما توانایی استراحت ، به خصوص در ماههای سرد زمستان را نداریم”.
روسیه اولین کشوری بود که نامزد موفق واکسن ، Sputnik V را اعلام کرد و یک کمپین واکسیناسیون ویروس کرونا برای ارتش خود آغاز کرده است. اما این دارو تحت آزمایشات بالینی غربی قرار نگرفته است.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر حدود 100 نامزد واکسن در مرحله تولید هستند. حدود ده نفر از آنها در مرحله آخر سه مرحله هستند که آزمایش روی ده ها هزار داوطلب انجام می شود.
کمپین ها و دولت ها تماس های خود را برای اطمینان از دسترسی مساوی به واکسن های موفق در کشورهای فقیر افزایش داده اند.