تاریخ شکرگذاری و حقایق سرگرم کننده ای که باید بدانید

شکرگذاری تعطیلات رسمی آمریکا است که یکی از اسطوره های بنیانگذار این کشور را جشن می گیرد. این همچنین شروع فصل خرید کریسمس است.
چه روزیست؟
شکرگذاری در یک روز تقویم خاص رخ نمی دهد بلکه در پنجشنبه چهارم نوامبر هر سال قرار می گیرد.
چه کسی آن را شروع کرده است؟
آبراهام لینکلن روز شکرگذاری را در سال 1863 تعطیل ملی اعلام کرد ، اگرچه جشنواره های برداشت از گذشته سنتی بود.
مگر زائران نبودند؟
شکرگذاری از جشنی در سال 1621 ساخته شده است که توسط گروهی از پروتستان های پروتستان برگزار می شود که امروز پس از اولین برداشت موفق در “دنیای جدید” به عنوان زائران شناخته می شوند.
پس از فرود در می فلاور در ماساچوست سال گذشته در سال گذشته ، نیمی از آنها در زمستان سخت جان سپردند. تازه واردان باید به کمک قبایل بومی آمریکا اعتماد کنند و یا در برخی موارد از آنها سرقت می کردند.
اما آیا آنها دوست نبودند؟
بومیان آمریکایی وامپانوگ ، که برخی از آنها در اولین روز شکرگذاری بودند ، به شهرک نشینان کمک کردند تا مزرعه یاد بگیرند. آنها در بهار قبل از جشن اسطوره ای معاهده ای امضا کردند ، اما بعداً شهرک نشینان تلاش کردند سرزمین های خود را بگیرند. بسیاری از بومیان آمریکا شکرگذاری را جشن نمی گیرند.
پس چه اتفاقی می افتد؟
آمریکایی ها روز تعطیل دارند و معمولاً برای یک مهمانی جمع می شوند و یک بازی فوتبال آمریکایی را از تلویزیون تماشا می کنند. همچنین در تلویزیون رژه روز شکرگذاری میسی برگزار می شود. گفته می شود که سه ساعت بزرگترین بزرگترین جهان است و به دلیل بالن های عظیمی که بین آسمان خراش های خیابان پنجم نیویورک کشیده شده است ، مشهور است.
همیشه سرگرم کننده به نظر می رسد. تنش های خانوادگی بر سر سیاست ممکن است امروز بر سر دونالد ترامپ بجوشد اما آن چیزی که فیلم وودی آلن “هانا و خواهرانش” در سال 1986 نشان داد چیز جدیدی نیست.
و هیچ چیز بهتر از استیو مارتین و جان کندی در “قطارها ، هواپیماها و اتومبیل ها” (1987) این دیوانه وار را برای رسیدن به موقع به خانه نمی گرفت.
چه چیزی در منو وجود دارد؟
در قرن هفدهم اولین شکرگذاری بر روی آهو ، ذرت و صدف سنگین بود. امروزه یک منوی معمول شامل بوقلمون با قیمه ، پوره سیب زمینی ، سس قره قاط ، آبگوشت لوبیای سبز و آرایه ای از پای ها ، که معمولاً شامل سیب و کدو تنبل است.
کجای دیگر جشن گرفته می شود؟
کانادا ، برزیل ، لیبریا و جزایر کارائیب ، گرنادا و سنت لوسیا نسخه های خاص خود را برای این جشن دارند (تاریخ ها متفاوت است).
جمعه سیاه
روز بعد از روز شکرگذاری “جمعه سیاه” نامیده می شود و با تخفیف های چشم نواز بزرگترین روز خرید در ایالات متحده است. این شروع فصل خرید کریسمس در نظر گرفته شده است. اصطلاحاً به این دلیل خوانده می شود که غالباً مشاغل خرده فروشی را از حالت قرمز به سمت سیاه خارج می کند.