تایوان اولین دوره آموزشی را برای زنان ذخیره برگزار می کند

تائویوان، تایوان: سربازانی که با ماسک های ضد گاز بسته شده بودند، روز سه شنبه در زمین بازی با تفنگ هایی که به سمت هدفشان نشانه رفته بودند، در طول اولین مسابقه تایوان، خمیده بودند. آموزش ذخیره برای زنان همانطور که جزیره دفاع خود را در برابر چین تقویت می کند.
پکن – که ادعا می کند تایوان به عنوان قلمرو آن روزی تصرف می شود – در سال گذشته تمرینات نظامی متعددی را در اطراف تایوان خودگردان انجام داده است.
وزارت دفاع تایپه در ماه ژانویه اعلام کرد که به بیش از 200 زن برای اولین بار به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت نیروهای خود، به آموزش داوطلبان ذخیره اجازه می‌دهد.
سون لی فانگ، سخنگوی این وزارتخانه روز سه شنبه پس از شرکت 14 سرباز زن سابق در برنامه آموزشی پنج روزه در شهر تائویوان، به خبرنگاران گفت: «شاید شما هیچ «رامبو»ی را در اینجا نبینید.
او گفت: «اما آنچه خواهید دید، اولین دسته از سربازان ذخیره زن و مرد ما هستند که حاضرند از زمان خود برای بازگشت به پادگان ها برای آموزش استفاده کنند.
من فکر می کنم این برای تضمین امنیت کشورمان و نشان دادن عزم مردم در حفاظت از کشورمان بسیار مهم است.»
مردان تایوانی ملزم به انجام خدمت سربازی اجباری و آموزش های ذخیره هستند، اما زنان نیز می توانند داوطلبانه برای خدمت در نیروهای مسلح شرکت کنند.
روز سه‌شنبه، زنان سرباز سابق ماسک‌های ضد گاز را روی سرشان کشیدند، در زمین بازی خزیده‌اند، در خیابان‌های کنار معبد به گشت‌زنی پرداختند و تمرین‌های دفاعی ساختگی دیگری را انجام دادند.
“گاز سمی متلاشی شده، برای برداشتن ماسک ها شفاف است!” یکی از افسران آنها قبل از اینکه به سرعت وسایل خود را درآورند فریاد زد.
تانگ می، سرباز ذخیره – که یک مشاور املاک است – گفت که “بدون کشور، خانه ای وجود ندارد”.
این جوان 26 ساله گفت: “به همین دلیل است که من اینجا هستم — زیرا آنچه که به کشور مربوط می شود کار همه است.”
تحلیلگران نظامی از تایوان خواسته اند تا برای تقویت نیروهای ذخیره خود و آماده سازی جمعیت غیرنظامی برای تهاجم احتمالی، از جمله اجازه دادن به زنان بیشتر برای آموزش، اقدامات بیشتری انجام دهد.
برخی از قانونگذاران پیشنهاد کرده اند که زنان در برخی از انواع خدمات اجباری گنجانده شوند.
تنش ها بین تایپه و پکن سال گذشته پس از آن افزایش یافت که چین در پاسخ به نانسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا، تمرینات نظامی گسترده ای را در اطراف جزیره برگزار کرد. سفر پلوسی به تایوان.
ماه گذشته، پکن در اعتراض به دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و کوین مک کارتی، جانشین پلوسی در کالیفرنیا، بازی های جنگی را شبیه سازی محاصره جزیره انجام داد.