ترامپ ، مشاور سابق فلین ، که در تحقیق در روسیه اقرار کرد ، را عفو می کند

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز چهارشنبه مایکل فلین ، مشاور امنیت ملی سابق خود ، که در تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، دو بار به جرم دروغ گفتن به FBI اعتراف کرده بود ، عفو کرد.
بخشش ترامپ ، که می تواند اولین مورد پس از شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به جو بایدن دموکرات باشد ، مورد انتقاد دموکرات ها و دیگر منتقدان قرار گرفت.
ژنرال بازنشسته ارتش ، فلین به جرم دروغگویی به FBI در مورد تعاملاتی که با سفیر روسیه در ایالات متحده طی هفته های منتهی به مراسم تحلیف ترامپ در ژانویه 2017 داشت ، گناه خود را پذیرفت.
او از همان زمان با استدلال اینکه دادستان ها حقوق وی را نقض کرده و وی را در یک توافق نامه ادعا فریب دادند ، به دنبال پس گرفتن این ادعا بود. مجازات وی چندین بار به تعویق افتاده است.
“افتخار بزرگ من است که اعلام کنم که به ژنرال مایکل تی. فلین بخشودگی کامل اعطا شده است. تبریک بهGenFlynn و خانواده شگفت انگیز او ، من می دانم که اکنون یک شکرگذاری واقعا خارق العاده خواهید داشت!” ترامپ ، یک روز قبل از تعطیلات شکرگذاری ایالات متحده ، در توییتر نوشت.
وکیل فلین ، سیدنی پاول ، که در ماه سپتامبر در دادگاهی گفت که شخصاً از ترامپ خواسته است که موکل خود را عفو نکند ، گفت: این بخشش “تلخ و شیرین” است زیرا فلین بی گناه است
اقدام ترامپ بالاترین بخشش وی از زمان روی کار آمدن وی بود. از جمله ، رئیس جمهور جمهوری خواه پرسنل ارتش متهم به جنایات جنگی در افغانستان و جو آرپایو ، کلانتر سابق آریزونا و تندرو علیه مهاجرت غیرقانونی را عفو کرده است.
جری نادلر ، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در بیانیه ای گفت: “این بخشش غیر مستحق ، غیراصولی و یک لکه دیگر بر میراث پر سرعت رئیس جمهور ترامپ است که به سرعت در حال کاهش است.”
رئیس مجلس نانسی پلوسی آن را “عملی فساد شدید و سو abuse استفاده گستاخانه از قدرت” خواند.
تحقیق مولر
فلین به عنوان اولین مشاور امنیت ملی ترامپ خدمت می کرد اما رئیس جمهور او را به دلیل دروغ گفتن به مایک پنس معاون رئیس جمهور برکنار کرد زیرا اختلافات در مورد تماس های ژنرال سابق با سرگئی کیسلیاک سفیر وقت روسیه به وجود آمد.
فلین یکی از چندین دستیار سابق ترامپ بود که در تحقیقات مشاور ویژه سابق رابرت مولر از دخالت مسکو در انتخابات 2016 آمریكا برای تقویت نامزدی ترامپ ، متهم شد یا در دادگاه محكوم شد. روسیه مداخله را انکار کرد.
در ماه مه ، دادستان کل کشور ، ویلیام بار با دستور ساقط کردن به دادستان ها ، بسیاری از افراد جامعه حقوقی را متحیر کرد ، تصمیمی که پس از شکایت مکرر ترامپ از رفتار ناعادلانه فلین گرفته شد.
فلین و دولت ترامپ گفتند كه قاضی منطقه امت سالیوان ، رئیس دادگاه ، طبق قانون موظف است درخواست اخراج را تأیید كند. دادگاه تجدیدنظر در ماه آگوست درخواست فلین را برای دستور دادن به سالیوان برای پایان دادن به پرونده رد کرد.
کاخ سفید در بیانیه ای گفت: “رئیس جمهور ژنرال فلین را عفو کرد زیرا هرگز نباید تحت پیگرد قانونی قرار می گرفت.” “در حقیقت ، وزارت دادگستری با قاطعیت به این نتیجه رسیده است که باید اتهامات علیه ژنرال فلین منتفی شود. این بخشش کامل به این هدف دست می یابد و سرانجام تعقیب بی امان و حزبی یک مرد بی گناه را به پایان می رساند.”
رئیس جمهور روزهای پس از انتخابات 3 نوامبر را به دنبال لغو نتایج و امتناع از تسلیم شدن به بایدن گذراند. روز دوشنبه ، وی به دولت خود اجازه داد تا در انتقال به کاخ سفید بایدن شرکت کند ، اما او همچنان مشروعیت انتخابات را به چالش می کشد. کمتر از دو ماه مانده به روز تحلیف ، وی می تواند زمان باقی مانده خود در دفتر را به بخشش بیشتر و اقدامات دیگر برای به آتش کشیدن میراث خود متمرکز کند.
دو مقام پیشین کاخ سفید گفتند که احتمال بخشش بیشتر وجود دارد. یکی از آنها گفت: “این یک قدرت ریاست جمهوری بدون محدودیت است که رئیس جمهور از آن استفاده می کند.”
“درس او را یاد نگرفته اید”
ترامپ در ماه مارس گفت که به شدت در حال بررسی بخشش کامل برای فلین است. وی گفت FBI و وزارت دادگستری زندگی فلین و خانواده وی را “نابود کردند” و با استناد به گزارشی بدون دلیل و مشخص که آنها سوابق مربوط به فلین را از دست داده اند.
قرار بود فلین به عنوان بخشی از معاهده درخواست خود به همکاری با دولت کمک کند. اما بعداً وکالت و تاکتیکها را تغییر داد ، با این استدلال که دادستانهای پرونده او را فریب داده و در مورد مکالمات دسامبر 2016 خود با کیسلیاک دروغ گفته اند.
وزارت دادگستری بارها ادعای سوations رفتار دادستانی را رد کرده و سالیوان تمام ادعاهای فلین را در دسامبر 2019 رد کرد.
دادستان های فدرال در ژانویه از قاضی خواسته بودند که فلین را تا شش ماه زندان محکوم کند ، در این دادگاه با این استدلال که “متهم درس خود را نیاموخته است. او رفتاری داشته که گویی قانون در مورد او اعمال نمی شود و گویا هیچ نتیجه ای برای اقدامات او وجود ندارد. ”
فلین همچنین به عنوان رئیس آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون خدمت می کرد اما به دلیل سبک مدیریتی و نظراتش در مورد چگونگی مبارزه با ستیزه جویی اسلام گرایان ، در سال 2014 مجبور به اخراج شد.
او به مبارزات انتخاباتی ترامپ 2016 پیوست و در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در آن سال با اشاره به نامزد حزب دموکرات ، هواداران را با شعار “قفلش کن” هیلاری کلینتون.
به دنبال تحقیق روسیه ، دیگر دستیاران سابق ترامپ به جرایم فدرال محکوم شدند. راجر استون دوست و مشاور دیرین ترامپ در تاریخ 20 فوریه به جرم ممانعت از عدالت ، دستکاری شاهدان و دروغ گفتن به قانونگذاران تحقیق درباره دخالت در انتخابات روسیه به سه سال و چهار ماه زندان محکوم شد. ترامپ حکم خود را تخفیف داد.
پل منافورت ، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ ، سال گذشته پس از محکومیت به جرم لابی غیرقانونی و دستکاری در شاهدان ، به 3-1 / 2 سال زندان محکوم شد ، که همراه با یک حکم در یک پرونده مرتبط با مدت بیش از هفت سال در پشت میله های زندان بود . مانافورت در ماه مه از زندان آزاد شد و بقیه دوران محکومیت خود را در خانه می گذراند.