ترامپ: از تنبلی تا افزایشی: کیفرخواست به ترامپ با 15 میلیون دلار افزایش بال می دهد

کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سه ماهه اول سال 2023 14.4 میلیون دلار به دست آورد که بخشی از مبلغ 18.8 میلیون دلار در دو کمیته کمپین انتخاباتی او در این سه ماهه است – مبلغی اندک که تنها شروع سرمایه جمع آوری کمک های مالی است که با کیفرخواست او در اواخر مارس آغاز شد. .
کمپین او روز شنبه پیش از تشکیل پرونده سه ماهه خود در کمیته انتخابات فدرال اعلام کرد که طی هفته های پس از آن، ترامپ بیش از 15 میلیون دلار جمع آوری کرده است – از جمله حداقل 4 میلیون دلار در 24 ساعت پس از گزارش NYT در 30 مارس کیفرخواست وی.
حسابداری دقیق تر از ترامپجمع آوری کمک های مالی پس از کیفرخواست تا ماه ها در دسترس نخواهد بود، زمانی که پرونده سه ماهه بعدی موعد تشکیل می شود. با این حال، آخرین اعداد نشان می‌دهد که پرونده علیه ترامپ انرژی زیادی به تلاش‌های او برای جمع‌آوری کمک‌های کمپین انتخاباتی داده است، که از دروازه‌های ضعیف خارج شده بود و بیش از 300000 کمک مالی را به خود اختصاص داد که اکثریت قریب به اتفاق آن کمتر از 200 دلار بود. گفت.
ترامپ در جمع آوری کمک های مالی علیه رقبای فعلی و بالقوه خود برای نامزدی جمهوری خواهان شروع خوبی داشت، اما شاید مهم تر از آن، نحوه تجمع پایگاه او در اطراف رئیس جمهور سابق پس از کیفرخواست وی باشد. استیو چونگسخنگوی کمپین ترامپ، به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
ترامپ بیشتر پول خود را از طریق کمیته جمع آوری کمک های مالی مشترک خود به نام Save America جمع آوری کرده است – 14 میلیون دلار از حجم ثبت شده کمپین در سه ماهه اول از این کمیته منتقل شده است. کمپین گفت که مجموع جمع آوری شده توسط دو کمیته 18.8 میلیون دلار بوده است. ستاد انتخاباتی ترامپ از 31 مارس 13.9 میلیون دلار پول نقد را گزارش کرد.
کمپین ترامپ از کمیته مشترک جمع آوری کمک های مالی او نه تنها به عنوان یک گروه چتر برای پرداخت بودجه، بلکه برای پرداخت برخی از هزینه های مبارزات انتخاباتی، بر اساس آخرین پرونده های آن کمیته، در ژانویه استفاده کرده است. این کمیته همچنین بودجه را به کمیته جداگانه ای به نام Save America منتقل کرده است که از فعالیت های سیاسی ترامپ حمایت می کند.
تکه تکه شدن کمیته ها که برای نامزدهای ریاست جمهوری استاندارد شده است، گاهی اوقات می تواند تصویر مالی یک کمپین را مخدوش کند. این مورد روز شنبه در مورد کمپین ریاست جمهوری نیکی بود هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل متحد.
کمپین هیلی گفته بود که در شش هفته اول ریاست جمهوری او 11 میلیون دلار جمع آوری کرده است. اما هنگامی که سه کمیته مرتبط با کمپین او در شنبه شب افشای اطلاعات خود را ارائه کردند، به نظر می رسد که این تعداد ممکن است دوبرابر وجوه بین آنها منتقل شده باشد.
کمیته مشترک جمع آوری کمک های مالی او، Team Stand for America، 4.4 میلیون دلار دریافت کرد و 1.8 میلیون دلار به کمیته مبارزات انتخاباتی خود، نیکی هیلی برای ریاست جمهوری انتقال داد، که گزارش 3.3 میلیون دلار اضافی را به عنوان کمک های مالی گزارش کرد. Team Stand for America نیز 886000 دلار به PAC رهبری خود منتقل کرد که خود 600000 دلار بیشتر جمع آوری کرد.
به نظر می رسد که کمپین این دو انتقال را دو برابر کرده است، در مجموع 2.7 میلیون دلار، که حجم واقعی را حدود 8.3 میلیون دلار می کند. یک ابر PAC که از هیلی حمایت می‌کند نیازی به ارائه گزارش تا ماه جولای ندارد – PAC در پایان سال 2022 2 میلیون دلار در اختیار داشت.
سخنگوی کمپین هیلی شنبه شب گفت که کمپین از پیشینه ای که سایر نامزدها در پرونده های خود ایجاد کرده بودند پیروی کرده است. نماینده FEC به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
کمپین هیلی اولین سازمانی نیست که وجوهی را که بین کمیته‌ها منتقل می‌شود به‌عنوان بخشی از یک حجم کلی محاسبه می‌کند: کمپین ترامپ این کار را در سال 2021 انجام داد. NYT