ترامپ در تلاش است تا دادگاه عالی را وارد مداخله کند

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها گفته است که یک مکان برای تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد: دادگاه عالی ایالات متحده. اما ممکن است او برای رسیدن به آنجا مشکل داشته باشد.
طی دو روز گذشته ، ترامپ به این ایده متکی بود که دادگاه عالی همانند سال 2000 باید در انتخابات شرکت کند. سپس ، دادگاه در یک تصمیم 5-4 به طور موثر انتخابات مورد اختلاف برای رئیس جمهور جورج دبلیو بوش را حل و فصل کرد لیبرال ها و محافظه کاران دربار را شکافت.
امروز شش عضو دادگاه محافظه کار هستند ، از جمله سه عضو پیشنهادی ترامپ. اما به نظر می رسید نتیجه انتخابات امسال با سال 2000 ، زمانی که آرای انتخاباتی فلوریدا ، ریاست جمهوری را به جورج دبلیو بوش واگذار کرد ، بسیار متفاوت شکل گرفته است.
سپس ، بوش در فلوریدا رهبری کرد و برای جلوگیری از بازشماری مجدد به دادگاه رفت. ترامپ ، به نوبه خود ، استراتژی را پیشنهاد داده است که در چندین ایالت متمرکز شود که حاشیه پیروزی در آنها کم باشد. اما ممکن است مجبور شود دیوان عالی کشور را متقاعد کند که آرا in را در دو یا چند ایالت برای جلوگیری از آن کنار بگذارد جو بایدن از رئیس جمهور شدن
قاضی ارشد جان رابرتز، از طرف خود ، به احتمال زیاد نمی خواهد انتخابات به خود او و همکارانش برسد. رابرتز که در سال 2000 برای دادگاه بوش علیه گور در دادگاه نبود اما وکیل بوش بود ، اغلب سعی کرده دادگاه را از شاخه های سیاسی دولت و سیاسی که به نظر وی می تواند به اعتبار دادگاه لطمه بزند ، فاصله دهد.
همچنین مشخص نیست که چه موارد حقوقی ممکن است موجب ورود دادگستری شود. ترامپ ادعاهای مکرر و غیرمستقیم از تقلب در انتخابات را مطرح کرده است. پرونده های قضایی تشکیل شده توسط مبارزات انتخاباتی وی تاکنون تلاش هایی در مقیاس کوچک بوده است و بعید به نظر می رسد در بسیاری از آرا تأثیر داشته باشد و برخی دیگر نیز رد شده اند.
هنوز هم ترامپ روی دادگاه عالی تمرکز کرده است. در ساعات اولیه صبح بعد از روز انتخابات وی گفت: “ما خواهیم رفت دادگاه عالی ایالات متحده – ما می خواهیم همه رای گیری متوقف شود. “و روز پنجشنبه ، در حالی که بایدن به 270 رأی کالج انتخاباتی نزدیک تر برای کسب کاخ سفید نزدیکتر بود ، ترامپ دوباره به آمریکایی ها گفت ،” این در نهایت در بالاترین دادگاه در سرزمین ، خواهیم دید. “در توییتر نیز وی اصرار کرد ،” دادگاه عالی ایالات متحده باید تصمیم بگیرد! ”
در حال حاضر یک پرونده انتخاباتی در دیوان عالی کشور وجود دارد و شامل یک پرونده می شود فرجام خواهی جمهوری خواهان رای گیری هایی را که پس از روز انتخابات در ایالت میدان جنگ پنسیلوانیا رسیده اند ، حذف کند. اما به نظر نمی رسد که در نهایت شمردن آن آرا تأثیری داشته باشد یا اینکه چه کسی آرای انتخاباتی ایالت را بدست آورد.
بایدن روز جمعه برتری بسیار کمی نسبت به ترامپ داشت و هر رای اضافی از طریق پست الکترونیکی احتمالاً به بایدن کمک خواهد کرد ، نه به رئیس جمهور.
هنوز هم ، مبارزات انتخاباتی ترامپ در حال تلاش برای مداخله در این پرونده است ، درخواست تجدیدنظر از تصمیم دادگاه عالی پنسیلوانیا مبنی بر اجازه سه روز اضافی برای دریافت و با احتساب رأی های پستی. از آنجا که پرونده ادامه دارد ، مقام ارشد انتخابات ایالت دستور داده است که تعداد کمی از آرا رسیده به آن پنجره ، قبل از ساعت 5 عصر جمعه ، جدا شود اما شمارش شود. جمهوری خواهان روز جمعه خواستار صدور حکم دادگاه عالی برای اطمینان از جدا شدن آراots شدند و دادگستری ساموئل آلیتو که خودش اقدام کرد ، موافقت کرد و گفت که انگیزه وی بخشی از ادعای جمهوری خواهان است که نمی توانند اطمینان داشته باشند که مقامات انتخاباتی از قانون پیروی می کنند راهنمایی.
فراتر از پرونده پنسیلوانیا ، اگر ترامپ می خواست از یک دادخواست برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در یک ایالت استفاده کند ، لازم است که با طرح یک پرونده در دادگاه بدوی شروع کند.
تاکنون ، مبارزات انتخاباتی ترامپ و جمهوری خواهان در چندین ایالت چالش های حقوقی ایجاد کرده اند ، اما بیشتر پرونده های قضایی در مقیاس کوچک هستند که به نظر نمی رسد در بسیاری از آرا تأثیر بگذارد. روز پنجشنبه ، مبارزات انتخاباتی ترامپ یک حکم استیناف را به دست آورد تا ناظران حزب و مبارزات انتخاباتی را به کارگران انتخاباتی که در حال رای دادن برگه های رای گیری از طریق پست هستند ، نزدیک کند فیلادلفیا. اما قضات در جورجیا و میشیگان روز پنجشنبه به سرعت دو دادخواست دیگر مبارزات انتخاباتی را رد کرد.
ترامپ و ستاد انتخاباتی وی با طرح ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات ، اقدامات قانونی بیشتری را نیز قول داده اند.
در همین حال ، مبارزات انتخاباتی بایدن ، دعاوی موجود را غیر شایسته خواند ، بیشتر از اینکه استراتژی سیاسی باشد. “می خواهم تأكید كنم كه برای اهداف آنها این دعاوی لازم نیست كه شایسته باشند. این هدف نیست. … این ایجاد فرصتی برای آنها است كه به دروغ درباره آنچه در روند انتخابات اتفاق می افتد پیام دهند.” باب بائر روز پنجشنبه گفت ، مبارزات انتخاباتی ترامپ را به “ادعای مداوم بی نظمی ، شکست سیستم و کلاهبرداری بدون هیچ پایه و اساس” متهم کرد.
در طرف دیگر ، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ ، بیل استیپین ، صبح پنجشنبه در تماسی با خبرنگاران گفت که “هر شب رئیس جمهور با برتری به رختخواب می رود” و هر شب رای های جدید “به طرز مرموزی در یک گونی پیدا می شوند.”
در انتخابات ریاست جمهوری معمول است که شمارش آرا پس از روز انتخابات نیز ادامه یابد. و در حالی که بیشتر ایالت ها روز انتخابات را آخرین مهلت دریافت برگه های رای گیری می دانند ، 22 ایالت – 10 ایالت مورد حمایت ترامپ در انتخابات 2016 – مهلت پس از انتخابات را دارند.
___
مارک لوی در هریسبورگ، پنسیلوانیا ، در تهیه این گزارش مشارکت داشت.