ترامپ قصد دارد دستیار سابق مایکل فلین را عفو کند: منبع

واشنگتن: رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به متحدان خود گفته است كه قصد دارد مشاور امنيت ملي سابق خود را عفو كند مایکل فلین، که روز سه شنبه یک منبع آگاه از این وضعیت گفت ، که در تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، به جرم دروغ گفتن به FBI اعتراف کرده بود.
ترامپ هنوز هم می تواند نظر خود را در مورد بخشش برنامه ریزی شده تغییر دهد ، که در میان تعدادی از بخشش های مورد بررسی توسط رئیس جمهور جمهوری خواه، منبع گفت. این خبر ابتدا توسط Axios گزارش شد.
جو بایدن ، دموکرات ، ترامپ را در انتخابات ایالات متحده در اوایل ماه جاری شکست داد ، اما ترامپ با ادعای بدون شواهد وجود تقلب گسترده در رأی دهندگان ، حاضر به پذیرش رسمی نشده است. با این حال ، ترامپ روز دوشنبه برای شروع وجوه بودجه فدرال به بایدن شروع به کار کرد تا وی بتواند قبل از تحلیف 20 ژانویه وظایف انتقال خود را انجام دهد.
اگر ترامپ به فلین حق تعلیق بدهد ، این بالاترین بخشش برای رئیس جمهور از زمان روی کار آمدن وی است.
فلین ، ژنرال بازنشسته ارتش ، در سال 2017 به جرم دروغگویی به FBI در رابطه با تعاملاتی که با سفیر روسیه در ایالات متحده در هفته های قبل از روی کار آمدن ترامپ داشت ، گناه خود را پذیرفت. او از آن زمان به دنبال استرداد این ادعا بود ، با این استدلال كه دادستانها حقوق وی را نقض كردند و وی را به یك توافق نامه ادعا كردند.
فلین یکی از چندین دستیار سابق ترامپ بود که در تحقیقات مشاور ویژه سابق رابرت مولر از دخالت مسکو در انتخابات 2016 آمریكا برای تقویت نامزدی ترامپ ، متهم شد یا در دادگاه محكوم شد.
ترامپ در ماه مارس گفته بود که به شدت در حال بررسی بخشش کامل برای فلین است. او گفت FBI و وزارت دادگستری زندگی فلین و خانواده اش را “نابود” کرده بود.