ترامپ می گوید با وجود اینکه “برنده شدن” در انتخابات ، کاخ سفید را ترک خواهد کرد

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، روز پنجشنبه ، هنوز نتوانست خود را برای پذیرفتن شکست در انتخاباتی که بیشتر از دست داده است ، بپذیرد که اگر کالج انتخابات پیروزی جو بایدن دموکرات را رسمی کند ، با این وجود کاخ سفید را ترک خواهد کرد.
ترامپ در اولین تعهد صریح خود مبنی بر تخلیه دفتر در صورت عدم روند کار ، گفت: “مطمئناً من این کار را خواهم کرد ، و شما این را می دانید” تقلب. ”
ترامپ در پاسخ به این س ifال که آیا در مراسم تحلیف بایدن در 20 ژانویه شرکت می کند ، گفت: “من جواب را می دانم” ، اما حاضر به ارائه توضیحات بیشتر نشد.
دیدار رئیس جمهور شکست خورده با رسانه ها ، اولین دیدار وی طی سه هفته پس از باخت در انتخابات ، در برخی از موارد امری آزمایشی بود زیرا وی همچنان ادعا می کرد تیم حقوقی وی در دادگاه فشار نیاورد اما در ملک عمومی شیر می خورد.
در یک لحظه ترامپ با جف میسون خبرنگار کاخ سفید رویترز احساس ناراحتی کرد و گفت: “شما فقط یک سبک وزن هستید … با من صحبت نکنید که … من رئیس جمهور ایالات متحده ام. هرگز اینگونه با رئیس جمهور صحبت نکنید. ” میسون درباره ترامپ صحبت کرده بود ، و با طرح یک سوال پیگیری در مورد قبول انتخابات ، حتی در حالی که رئیس جمهور ادعای تقلب می کرد ، فشار آورد.
ترامپ رابطه جنجالی با جریان اصلی مطبوعات کاخ سفید داشته است که به صراحت نسبت به ادعاهای وی بدبین است. او میسون را به دلیل پوشیدن ماسک مسخره کرده بود و یک بار از او خواسته بود قبل از طرح یک سوال در یک کنفرانس مطبوعاتی آن را بردارد ، که روزنامه نگار از انجام این کار خودداری کرد و تأکید کرد که اگر ترامپ نمی تواند صدای او را بشنود خوشحال است.
ساعاتی پس از جلسه روز پنجشنبه ، ترامپ خشم خود را به رسانه های اجتماعی منتقل کرد و خواستار خاتمه “برای اهداف امنیت ملی” بند 230 قانون عادت ارتباطات شد ، ظاهراً توسط هشتگ # DiaperDon روند در توییتر ناسازگار است. بخش 230 مصونیت از پیگرد قانونی برای وب سایت هایی را که محتوای شخص ثالث منتشر می کنند ، فراهم می کند.
“توئیتر” روندهای “کاملاً نادرستی را ارسال می کند که هیچ ارتباطی با آنچه واقعاً در دنیا رواج دارد ، ندارد. آنها آن را تشکیل می دهند و فقط” موارد “منفی هستند. همان اتفاقی که برایFoxNews در روز رخ می دهد برای Twitter نیز اتفاق خواهد افتاد همچنین تبعیض بزرگ محافظه کار! ” ترامپ عصبانی شد ، در حالی که منتقدان او را با الگوهای رفتاری و اسکیت مورد تمسخر قرار دادند ، از جمله نشستن روی میز مخصوص کودک برای رویداد روز پنجشنبه برای انتقال پیام شکرگذاری به سربازان آمریکایی.

اخبار مربوط به آن رویداد به حاشیه رانده شد زیرا ترامپ به کارزار خود برای تحقیر انتخابات ایالات متحده ادامه داد و ادعا کرد که از طریق تقلب شکست خورده است.
وی ادامه داد: “ما دزدیده شدیم. ما دزدیده شدیم. من صدها هزار رأی برنده شدم. همه این را می دانند.” وی همچنین اصرار داشت که راهی وجود ندارد که بایدن بتواند 80 میلیون رأی گیری کند ، بسیار بیشتر از رکورد 70 میلیون رأی رئیس جمهور اوباما در سال 2008 ، حتی اگر از آن زمان جمعیت ایالات متحده (و همچنین تعداد رأی دهندگان) تقریباً 25 میلیون رشد کرده باشد.
“اگر رسانه ها صادق بودند و فن آوری بزرگ منصفانه بود ، حتی یک مسابقه هم نبود. و من می توانستم با مبلغ فوق العاده ای برنده شوم. “ترامپ گفت ، سریع خودش را اصلاح كرد و گفت:”
وی گفت هنوز نمی خواهد در مورد دویدن در سال 2024 صحبت کند زیرا از نظر او مسابقه 2020 هنوز تمام نشده است.
گمانه زنی ها در مورد اقدامات بعدی ترامپ آغاز شده است زیرا او پس از شکست در کاخ سفید پناهگاه باقی مانده است ، و گاهی اوقات برای بازی گلف در یک استراحتگاه در نزدیکی ویرجینیا ظاهر می شود. روز پنجشنبه ، وی با بیان اینکه به جورجیا سفر خواهد کرد تا برای دو مبارز سناتور جمهوری خواه که در انتخابات دور دوم حبس شده اند ، دیدار کند ، با اشاره به اینکه از نظر سیاسی فعال خواهد ماند ، اظهار داشت: از دست دادن هر دو سنا را به کنترل دموکرات ها واگذار می کند.
به نظر نمی رسد ترامپ از زمان باخت در انتخابات ، به خصوص در خارج از توییتر مشغول به کار باشد ، با تعاملات عمومی کم ، حتی با ادامه ویروس کرونا در سراسر کشور. روز پنجشنبه ، او ابراز ناراحتی کرد که واکسن برای محافظت در برابر Covid-19 پس از انتخابات رسیده است ، و با ناراحتی گفت: “واکسن ها – و اتفاقاً ، اجازه ندهید جو بایدن اعتبار واکسن را بگیرد.؟.؟.” اجازه ندهید اعتبار واکسن ها را بگیرد ، زیرا واکسن ها من بودم. ”
طبق قوانین مربوط به انتخابات ، هرگونه چالش برای نتایج باید تا 8 دسامبر حل شود. همه ایالت ها باید نتایج خود را قبل از جلسه کالج انتخاباتی در 14 دسامبر تأیید کنند. کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 جمع می شود تا نتایج کالج انتخابات را به طور رسمی تأیید کند و برنده کاخ سفید اعلام شود.