تلسکوپ خورشیدی در نوع خود در هاوایی قصد دارد تا 3 ماه دیگر افتتاح شود

هونولولو: مدیر پروژه یک تلسکوپ خورشیدی جدید در هاوایی که قدرتمندترین تلسکوپ در نوع خود خواهد بود امیدوار است که دانشمندان بتوانند در سه ماه آینده رصدهای خود را در این مرکز آغاز کنند.
تلسکوپ خورشیدی Daniel K Inouye، در قله آتشفشان هالیکالا در مائوئی، قرار بود پاییز گذشته افتتاح شود. اما توماس ریمل روز چهارشنبه به رادیو عمومی هاوایی گفت که محدودیت های سفر کووید-19 ساخت و ساز در سیستم های حیاتی آن را به عقب انداخت.
او امیدوار است که برنامه فعلی تحت تأثیر موارد جدید ویروس کرونا و هرگونه محدودیت اضافی قرار نگیرد. ریمل انتظار داشت تا اوایل این هفته به مائوئی بازگردد.
ریمل گفت: “15 نوامبر چیزی است که ما برای آن فیلمبرداری می کنیم. ما فقط یک بررسی بزرگ داشتیم، بررسی نهایی ساخت و ساز که توسط بنیاد ملی علوم انجام شد.” (دانشمندان) برای انجام مشاهدات و داده های خود واقعاً مضطرب هستند.”
این تلسکوپ حدود 100 پیشنهاد از محققان برای یک پنجره رصد اولیه دو ماه و نیم دریافت کرده است. انتخاب، که دانشمندان ابتدا باید آن را انجام دهند، به شدت به شرایط جوی و اجسام قابل مشاهده در یک روز معین بستگی دارد.
وی گفت: یک چهارم یا حتی یک پنجم پیشنهادها ممکن است برای دوره اول تصویب شود.
او گفت: «ما به شدت اضافه اشتراک داریم و مردم باید دوباره پیشنهادات خود را برای چرخه بعدی ارائه کنند. “این دقیقاً چگونه کار می کند.”
رصدخانه ملی خورشیدی گفت که تلسکوپ Inouye می تواند ویژگی هایی را سه برابر کوچکتر از هر چیزی که دانشمندان در حال حاضر روی خورشید می بینند، آشکار کند.
دادگاه عالی هاوایی در سال 2016 مجوز ساخت این تلسکوپ خورشیدی را تایید کرد.
سال بعد، بیش از 100 معترض سعی کردند مانع کاروان ساخت و ساز در حال حرکت به سمت محل تلسکوپ شوند، به این دلیل که قله هالیکالا مقدس است. پلیس مائوئی سپس شش نفر را دستگیر کرده بود.
اعتراضات علیه تلسکوپ دیگری که برای کوه و جزیره دیگری برنامه ریزی شده است – تلسکوپ سی متری در قله ماونا کیا در جزیره بزرگ – مانع از کار خدمه ساختمانی در آن پروژه شده است.