توطئه روز قیامت: هیئت منصفه آیداهو یک زن را به قتل 2 کودک، رقیب عاشقانه محکوم می کند

بویز: مادر آیداهو لری والو دیبل روز جمعه در قتل دو فرزند کوچکش و یک رقیب عاشقانه مجرم شناخته شد، حکمی که به اوج تحقیقات سه ساله ختم شد که شامل ادعاهای عجیب و غریب مبنی بر زامبی بودن پسر و دخترش بود و او الهه ای بود که برای راه اندازی این کشور فرستاده شده بود. آخرالزمان کتاب مقدس.
برای اعضای خانواده قربانیان، حکم فقط یک مرهم موقت است: والو دیبل باید محکوم شود، و شوهر پنجم او، چاد دیبل، در انتظار محاکمه به همین اتهام قتل است. خود والو دیبل نیز با یک محاکمه قتل دیگر در آریزونا روبرو است – این دادگاه به اتهام توطئه برای کشتن شوهر چهارمش، چارلز والو.
“این پایان نیست. لری وودکاک، پدربزرگ جوانترین قربانی، گفت: نود روز از امروز، ما برای صدور حکم والو دیبل در شهرستان فرمونت خواهیم بود. و من خواهم گفت، چرا لوری؟ چرا؟'”
دادستان های این پرونده والو دیبل را به عنوان یک دستکاری تشنه قدرت توصیف کردند که دو فرزند کوچکش را به خاطر پول می کشد، در حالی که تیم دفاعی می گوید که او یک مادر معمولی محافظ است که تحت سلطه رمانتیک یک رهبر فرقه نامتعارف قرار گرفته است.
هیئت منصفه در کنار دادستان، والو دیبل را به توطئه برای ارتکاب قتل جاشوا “جی جی” والو 7 ساله، تایلی رایان 16 ساله و تامی دیبل محکوم کردند. او همچنین به دزدی بزرگ و همچنین قتل درجه یک دو کودک محکوم شد، اتهامی که نشان دهنده نقش مستقیم تری در جنایات است.
پدربزرگ و مادربزرگ جی جی، لری و کی وودکاک، پس از محکومیت یک کنفرانس خبری احساسی برگزار کردند. هنگامی که آنها برای اولین بار از دادگاه بیرون آمدند، جمعیت ناظرانی که برای حمایت از خانواده و تماشای حکم جمع شده بودند، تشویق کردند. برخی شروع کردند به خواندن، “We Will Rock You” – آهنگ مورد علاقه جی جی.
“جی جی، من تو را دوست دارم. لری وودکاک در حالی که از نام جی جی برای صدا زدن او استفاده می کرد، گفت: “پاپا کاش اینجا بودی.” “تایلی، بابا تو را دوست دارد. تامی، من هرگز تو را ندیدم، اما تو بخشی از زندگی ما هستی. برای اتفاقی که افتاده متاسفم.»
وودکاک در پاسخ به این سوال که آیا پیامی برای Vallow Daybell دارد یا خیر، اشعار یک آهنگ ویلی نلسون را خواند.
«چراغ ها را خاموش کن، مهمانی تمام شده است. آنها می گویند که همه چیزهای خوب باید تمام شود.» او پیش از بازگشت به صحبت خواند. «لری، تمام شد.»
او همچنین از اعضای هیئت منصفه تشکر کرد و خاطرنشان کرد که شواهد گرافیکی که آنها باید مشاهده می‌کردند «محیرت‌انگیز» بود و چیزی که هرگز قابل مشاهده نبود.
بنیاد تامی داگلاس دیبل، که توسط اعضای خانواده او یک سال پس از مرگ او ایجاد شد، در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت که این حکم “تعدادی از بسته شدن” را برای همه به همراه خواهد داشت. تامی دیبل یک کتابدار مدرسه بود و این بنیاد برای جمع آوری پول برای کتابخانه ها و برنامه های سوادآموزی در آیداهو و یوتا کار می کند.
“ما دوستت داریم تامی. این بنیاد در یک پست توییتری نوشت: هرگز فراموش نخواهید شد. “راه طولانی است، اما ما سپاسگزاریم که این فصل بسته شده است.”
دادستان ها گفتند که به دلیل وجود اتهامات معلق علیه چاد دیبل، قادر به اظهار نظر در مورد حکم نیستند. آنها در بیانیه ای از خدمات هیئت منصفه تشکر کردند و گفتند که “به پیگیری عدالت برای تایلی رایان، جی جی والو و تامی دیبل متعهد هستند.”
راب وود، دادستان شهرستان مدیسون، در جلسه پایانی جلسه به هیئت منصفه گفت: والو دیبل پول قربانیان را می‌خواست، بنابراین از رابطه جنسی و قدرت استفاده کرد تا برادر و معشوقه‌اش را برای انجام جنایات دستکاری کند.
وود با تکرار استدلال‌هایی که تیمش در شروع دادگاه مطرح کردند، گفت: «پول، قدرت و جنسیت». او ادعا کرد که والو دیبل این سه قربانی را چیزی جز موانعی در راه اهداف خود نمی دانست.
«عدالت برای این قربانیان چه نیازی دارد؟ وود می‌گوید که این امر مستلزم اعتقاد به هر یک از موارد است.
جیم آرچیبالد، وکیل مدافع، پاسخ داد که هیچ مدرکی وجود ندارد که موکلش را به قتل‌ها مرتبط کند، اما شواهد زیادی وجود ندارد که نشان می‌دهد او مادری دوست‌داشتنی و محافظ است که زندگی او با ملاقات با همسر پنجمش، چاد دیبل، تغییر کرد و عاشق «عجیب» شد. ادعاهای مذهبی آخرالزمانی یک رهبر فرقه او پیشنهاد کرد که دیبل و برادر والو دیبل، الکس کاکس، مسئول این مرگ‌ها هستند.
آرچیبالد گفت که دیبل به او گفت که آنها در چندین زندگی قبلی ازدواج کرده بودند و او یک “الهه جنسی” بود که قرار بود با جمع آوری 144000 دنبال کننده به او کمک کند تا جهان را نجات دهد تا عیسی بتواند برگردد.
گاهی اوقات، شهادت در این پرونده دلخراش بوده است – مانند زمانی که تنها فرزند بازمانده والو دیبل، کلبی رایان، او را به قتل خواهر و برادرش در یک تماس تلفنی ضبط شده در زندان متهم کرد.
شهادت های دیگر عجیب بوده است، مانند زمانی که دوست سابق والو دیبل، ملانی گیب شهادت داد که والو دیبل معتقد بود افرادی در زندگی او توسط ارواح شیطانی تسخیر شده و به “زامبی” تبدیل شده اند – از جمله جی جی و تایلی. بر اساس شهادت، چهار نفر از افرادی که متهم آنها را “زامبی” توصیف کرد، بعدا کشته یا به آنها تیراندازی شد.
همچنین وحشتناک بوده است، مانند زمانی که افسران مجری قانون در مورد یافتن بقایای جی جی و تایلی که در حیاط چاد دیبل دفن شده بودند، شهادت دادند.
«جسد تایلی غیرقابل تشخیص سوزانده شد. وود گفت که جسد او به طرز عجیب و غریب و شدیدی تکه تکه شده است.
وود گفت: “صدای جی جی والو برای همیشه با نوار چسب نواری روی دهانش خاموش شد.” یک کیسه پلاستیکی سفید روی سرش گذاشته شد و با چسب نواری دور و اطرافش از پیشانی تا چانه‌اش محکم شد.»
مرگ تامی دیبل ابتدا به دلایل طبیعی گزارش شد، پس از آن که چاد دیبل به مقامات گفت که او در خواب مرده است و اخیراً سرفه، استفراغ و گهگاه لرزش داشته است. زمانی که چاد دیبل تنها دو هفته بعد با ولو دیبل ازدواج کرد، بازرسان مشکوک شدند و در نهایت بقایای تامی دیبل را نبش قبر کردند. کالبد شکافی نشان داد که او خفه شده است.
این پرونده در جولای 2019 آغاز شد، زمانی که چارلز والو، شوهر آن زمان والو دیبل، توسط برادرش، الکس کاکس، در خانه خود در حومه فینیکس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. زن و شوهر از هم جدا شده بودند و کاکس به پلیس گفت که در دفاع از خود عمل کرده است. او هرگز در این پرونده متهم نشد و در همان سال به دلایل طبیعی درگذشت.
والو دیبل قبلاً با چاد دیبل در ارتباط بود و بنابراین با بچه ها و برادرش به آیداهو نقل مکان کرد تا به او نزدیک تر شود.
این کودکان آخرین بار در سپتامبر 2019 زنده دیده شدند. پلیس متوجه شد که آنها یک ماه بعد و پس از نگرانی یکی از اعضای خانواده بزرگ ناپدید شده اند. اجساد آنها تابستان سال بعد پیدا شد.