جان پل: پاپ از جان پل دوم حمایت می کند و ادعاهای مربوط به پرونده “دختر واتیکانی” را محکوم می کند

واتیکان شهر: پاپ فرانسیس روز یکشنبه آنچه را که او القائات برادر یک دختر مدرسه‌ای واتیکانی را که 40 سال پیش در مورد یکی از پیشینیان خود به عنوان پاپ، سنت جان پل دوم ناپدید شد، توهین‌آمیز و بی‌اساس خواند.
امانوئلا اورلاندیدختر یک رهبر واتیکان، در 22 ژوئن 1983 پس از یک درس موسیقی در رم نتوانست به خانه بازگردد. او در آن زمان 15 سال داشت و با خانواده اش در واتیکان زندگی می کرد. ناپدید شدن او یکی از ماندگارترین رازهای ایتالیاست.
این پرونده روز سه شنبه با دیدار برادرش پیترو با دادستان ارشد واتیکان وارد فصل جدیدی شد الساندرو دیدی، که فرانسیس به او اختیار داده تا به ته قضیه برسد.
پس از صحبت با دیدی برای بیش از هشت ساعت، پیترو اورلاندی در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و بخشی از یک فایل صوتی را با صدای مردی پخش کرد که به گفته اورلاندی بخشی از یک گروه جنایتکار سازمان یافته است که رسانه های ایتالیایی برای دهه ها حدس می زدند که ممکن است وجود داشته باشد. در ناپدید شدن خواهرش نقش داشته است.
صدای گانگستر ادعایی می گوید که بیش از 40 سال پیش، دخترانی را به واتیکان آوردند تا مورد آزار و اذیت قرار گیرند و پاپ ژان پل در مورد آن می دانست. اورلاندی سپس به قول خودش در این برنامه گفت: “آنها به من می گویند ویتیلا (نام خانوادگی پاپ ژان پل دوم) عصرها با دو شهبان لهستانی بیرون می رفت و مطمئناً برای برکت دادن به خانه ها نبود.
این اظهارات طوفانی به پا کرد و در چند روز گذشته توسط مقامات واتیکان محکوم شد، قبل از اینکه پاپ خود در سخنرانی ظهر خود برای حدود 20000 نفر در میدان سنت پیتر وارد منازعه شود.
فرانسیس گفت: «مطمئناً که من احساسات مؤمنان را از سراسر جهان تفسیر می‌کنم، فکر سپاسگزاری را به یاد سنت جان پل ابراز می‌کنم که در این روزها موضوع تلقین‌های توهین‌آمیز و بی‌اساس بوده است.» جمعیت عمدتا ایتالیایی با تشویق شکسته شدند.
دیدی روز شنبه وکیل پیترو اورلاندی، لورا اسگرو را احضار کرد. واتیکان گفت که او از امتیازات وکیل-موکل استناد کرده است. اسگرو روز یکشنبه گفت که جان پل در گفتگوی خود با دیدی صحبت نکرد و افزود: “من هرگز تقدس جان پل دوم را زیر سوال نبرده ام.” اورلاندی روز یکشنبه گفت که “درست است که فرانسیس از جان پل دوم دفاع کرد”.