جان کری ، که توافق نامه پاریس را برای ایالات متحده امضا کرد ، نماینده اقلیم بایدن است

واشنگتن: وزیر امور خارجه سابق جان کری به دلال بودن کمک کرد توافق نامه پاریس و آن را از طرف ایالات متحده امضا کرد ، تصمیمی که بعداً توسط رئیس جمهور لغو شد دونالد ترامپ.
اکنون ، وی قرار است رئیس جمهور منتخب جو بایدن باشد فرستاده اقلیم، به نشانه واضحی از تعهد مجدد دولت آینده در مبارزه با تغییرات آب و هوا.
كری اندكی پس از انتصاب در توئیتی نوشت: “من به دولت برمی گردم تا آمریكا در مسیر خود قرار گیرد تا بزرگترین چالش این نسل و مشكلات بعدی را برطرف كند.”
“بحران آب و هوا چیزی بیش از همه روی عرشه نمی خواهد.”
این اطلاعیه با استقبال گروه های زیست محیطی مانند این سازمان روبرو شد موسسه منابع جهانی، مدیر عامل آن اندرو استیر گفت: “تعداد کمی از مردم جهان با سابقه قابل توجه در زمینه تغییرات آب و هوا وجود دارد.”
کری ، یکی از همکاران قدیمی سنا ، دوست و متحد سیاسی بایدن که هنگامی که نامزدی وی در بحران بود ، در کنار رئیس جمهور منتخب ایستاده بود ، قدرت و ارتباطات مربوط به دیپلمات ارشد باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق را به میز می آورد.
معمار ارشد توافق هسته ای ایران به تمام مهارت های خود به عنوان یک دولتمرد احتیاج خواهد داشت زیرا ایالات متحده در صدد است اعتبار مجدد خود را هنگام بازگشت به توافق نامه پاریس ، که بایدن قول داده است در اولین روز روی کار آمدن خود ، انجام دهد ، از نو بسازد.
در سن 76 سالگی ، بزرگ نامزد حزب دموکرات که در سال 2004 ناموفق برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد ، هیچ اشتیاق خود را برای امور بین الملل از دست نداد.
سال گذشته وی با ایجاد یک ائتلاف فرا حزبی به نام “جنگ جهانی صفر” که شامل مقامات عالی رتبه ارتش ، آرنولد شوارتزنگر جمهوری خواه و افراد مشهوری مانند لئوناردو دی کاپریو و اما واتسون بود ، تمایل خود را برای ایجاد شرایط مهم امضا کرد.
وی گفت: “اوضاع در حال بدتر شدن است ، نه بهتر. بنابراین ما متحدان بعید خود را داریم که اینجا گرد هم می آیند … تا مانند این با یک جنگ رفتار کنند.”
سالها انفعال آب و هوا در دوران ترامپ پیروزی در جنگ را دشوارتر کرده است.
میزان انتشار از دومین آلاینده بزرگ جهان به لطف افزایش سهم گاز طبیعی و تجدیدپذیرها – و امسال توسط بیماری همه گیر Covid-19 – در سال های اخیر کاهش یافته است.
اما این نرخ نزدیک به آن چیزی نیست که برای دستیابی به هدفی که بایدن برای ایالات متحده تعیین کرده است ، یعنی خنثی سازی کربن خالص تا سال 2050.
توافق پاریس با هدف محدود کردن گرم شدن پایان قرن زیر 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت) ، برای جلوگیری از ایجاد مجموعه ای از نقاط اوج فاجعه بار آب و هوا که می تواند بیشتر بشر را به نوارهای شمالی و جنوبی سیاره محدود کند.
دانشمندان محاسبه کرده اند که برای رسیدن به این هدف ، باید تا اواسط قرن بی طرفی کربن – که منجر به کاهش انتشار و افزایش میزان کربن جذب شده از جو می شود -.
در سال 2015 ، تعیین هدف خنثی سازی کربن در سال 2050 امری بنیادی به نظر می رسید. اما از آن زمان ، بسیاری از جمله اتحادیه اروپا این کار را انجام داده اند.
چین اخیراً قصد خود را برای رسیدن به آنجا تا سال 2060 اعلام کرده است ، در حالی که واشنگتن را به دلیل “ممانعت” از جنگ جهانی سرزنش می کند.
بنابراین ، در لیست اول کری ، شرکای بین المللی که با خروج یک جانبه ترامپ از توافق و بی اعتنایی به علم اقلیم اعتقاداتشان متزلزل شده است ، اطمینان خاطر خواهند داشت ، که به نوبه خود راه را برای تضعیف بلندپروازی های خود مانند استرالیا و برزیل آسان می کند.
این کار کمی نیست ، اما کری سابقه ثابت دارد.
آن سوی پاریس و ایران ، موفقیت های دیپلماتیک وی شامل دستیابی به توافق با همتای روسی خود سرگئی لاوروف برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه و آرام سازی پاکستان در پی حمله اسامه بن لادن پس از اعتراض متحد بی پروا به نگه داشتن آن در تاریکی است.
این علاوه بر اینکه یک جانباز بسیار خوش آواز از جنگ ویتنام است ، که در آن زمانی که هنوز دانشجوی دانشگاه ییل بود ، در آنجا ثبت نام کرد.
او بعداً از بیهودگی درگیری ناامید شد و به یک فعال ضد جنگ شناخته شده در سطح ملی تبدیل شد که خشم رئیس جمهور وقت را به دنبال داشت ریچارد نیکسون.
کری وکالت کرد ، اما سرانجام به دنیای سیاست کشیده شد و به عنوان سناتور ماساچوست انتخاب شد.
بوستونیان قد بلند ، وطن پرست ، که یک یال ضخیم از موهای خاکستری دارد و معروف است که فرانسوی را به خوبی صحبت می کند ، باید زمین را بدوزد.
انتظار می رود که بایدن پیش از کنفرانس سازمان ملل در گلاسگو در نوامبر آینده ، از طرح جدید آب و هوایی آمریکا برای جهانیان رونمایی کند.