جت شخصی ایلان ماسک در پکن فرود آمد

پکن: به گفته یکی از شاهدان رویترز، یک جت شخصی که توسط ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا استفاده می‌شد، وارد پکن شد.
به گفته منابع، ماسک قرار است با مقامات ارشد چینی دیدار کند و از کارخانه تسلا در شانگهای بازدید کند که اولین سفر او به چین در سه سال اخیر خواهد بود.
تسلا فوراً به درخواست اظهارنظر در مورد ورود ماسک به چین پاسخ نداد.
مشخص نیست که ماسک در دولت چین با چه کسانی ملاقات خواهد کرد و درباره چه موضوعاتی گفتگو خواهند کرد. رسانه های دولتی تا بعدازظهر سه شنبه هیچ گزارشی در مورد دیدار ماسک منتشر نکرده بودند.
وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که دولت از ماسک – و دیگر رهبران تجاری – که به دنبال ارتقای “همکاری دوجانبه سودمند” هستند، استقبال می کند.
رویترز در ماه مارس گزارش داد که ماسک در حال برنامه ریزی برای سفر به چین است و به دنبال دیدار با لی کیانگ، نخست وزیر چین است.
این سفر در زمانی انجام می شود که تسلا با رقابت شدید خودروهای الکتریکی ساخت چین و برخی عدم اطمینان در مورد برنامه های توسعه مجتمع کارخانه شانگهای که ماسک آخرین بار در اوایل سال 2020 از آن بازدید کرده بود، مواجه است.
چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از ایالات متحده است و کارخانه شانگهای بزرگترین مرکز تولید خودروهای الکتریکی است.
زمینه های کلیدی مورد علاقه ناظران تسلا شامل وضعیت برنامه های آن برای افزایش تولید 450000 خودرو در سال در کارخانه شانگهای است. این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که یک کارخانه در مجاورت خود برای تولید محصولات ذخیره‌سازی انرژی Megapack خواهد ساخت.
سوال معلق دیگری این است که آیا رگولاتورهای چین از انتشار ویژگی های پیشرفته کمک راننده تسلا که در بازارهای دیگر به عنوان بخشی از نرم افزار “خودران کامل” به قیمت 15000 دلار برای هر وسیله نقلیه به فروش می رسد، پاک خواهند کرد.
طبق گزارش ADS-B Exchange، یک وب‌سایت تجمیع پرواز، جت خصوصی ماسک، یک Gulfstream G650ER مدل 2015، صبح سه‌شنبه به وقت آسیا قبل از عبور از ژاپن و کره جنوبی، آلاسکا را ترک می‌کند.
به گفته شاهد رویترز، این جت با شماره دم شناسایی آن در روز سه شنبه در فرودگاه بین المللی پایتخت پکن قابل مشاهده است.
در حالی که هواپیمای او به سمت چین در حرکت بود، ماسک در توییتی درباره پیشرفت برنامه فضایی چین که هدف آن فرود خدمه روی ماه قبل از سال 2030 است، نوشت.
او گفت: «برنامه فضایی چین بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند.
شرکت فضایی ماسک، اسپیس ایکسو برنامه‌های نظامی شبکه ماهواره‌ای استارلینک آن از زمان حمله روسیه به اوکراین، توسط محققان چینی با علاقه و نگرانی تماشا شده است.
شرکت های دولتی چینی با پرتاب ماهواره های ارتباطی خود در مدار پایین زمین عجله دارند تا Starlink را دنبال کنند. بر اساس تحقیقاتی که رویترز بررسی کرده است، محققان نظامی چینی Starlink را به عنوان یک فناوری بالقوه تهدید کننده مطالعه کرده اند.