جدایی طلبان مظنون چهار پلیس نیجریه را کشتند: جدایی طلبان مظنون چهار پلیس نیجریه و دو غیرنظامی را کشتند

لاگوس: شبه نظامیان مظنون جدایی طلب، چهار پلیس نیجریه و دو غیرنظامی پلیس روز شنبه گفت که در جریان یک درگیری مسلحانه در حالی که آنها در حال گشت زنی در جنوب شرق کشور بودند.
حمله صبح روز جمعه در منطقه Ngor-Okpala ایمو، جایی که مردم بومی بیافراIPOB) گروه جدایی طلب و شاخه مسلح آن، شبکه امنیت شرق (ESN) فعال هستند.
حملاتی که IPOB مقصر آن است، ده‌ها افسر پلیس را در دو سال گذشته در ایالت‌های جنوب شرقی نیجریه کشته است، جایی که این گروه برای ایجاد یک ایالت جداگانه برای قوم ایگبو تلاش می‌کند.
پلیس ایالت ایمو در بیانیه‌ای گفت: «چهار افسر پلیس وابسته به فرماندهی منطقه «نگور اوک‌پالا» با درگیری با شبه‌نظامیان IPOB و ESN که لباس‌های سیاه و قرمز پوشیده بودند در یک تیراندازی، بهای گزاف را پرداختند.
گلوله ولگرد اشرار دو غیرنظامی را کشت.»
IPOB پیوسته پشت حملات به پلیس، ادارات دولتی محلی و ساختمان های آژانس های انتخاباتی را رد کرده است.
جدایی طلبی در نیجریه حساس است، جایی که اعلام جمهوری مستقل بیافرا توسط افسران ارتش ایگبو در جنوب شرقی در سال 1967 باعث یک جنگ داخلی سه ساله شد که بیش از یک میلیون کشته بر جای گذاشت.
پرجمعیت ترین کشور آفریقا تقریباً به طور مساوی بین شمال عمدتاً مسلمان و جنوب عمدتاً مسیحی تقسیم شده است و تعداد زیادی گروه قومی در سراسر کشور وجود دارد.
خشونت جدایی طلبانه تنها یک چالش امنیتی است که رئیس جمهور منتخب بولا احمد با آن مواجه است تینوبو در حالی که نیروهای مسلح با شورش های جهادی 14 ساله در شمال شرق و شبه نظامیان راهزن به شدت مسلح در ایالت های شمال غربی و مرکزی مبارزه می کنند.
تینوبو، فرماندار سابق لاگوس، ماه آینده پس از پیروزی در انتخابات فوریه که با مشکلات فنی، تأخیرها و ادعاهای مخالفان مبنی بر تقلب گسترده در آرا مشخص شده بود، به قدرت می رسد.