جنبش #MeToo چین در دادگاه لحظه به لحظه خود را نشان می دهد

پکن: پرونده آزار و اذیت جنسی علیه یک شخصیت قدرتمند رسانه ای چینی از روز چهارشنبه در پکن آغاز شد ، به گفته متهم وی این لحظه مهم در این کشور هنوز جوان است. # حرکت MeToo.
ژو شیائوکسوان که اکنون 27 ساله است ، هنگامی که مجری برجسته تلویزیونی ژو جون را هنگام کارورزی در تلویزیون مداربسته پخش کننده تلویزیونی ، زو جون ، مجری برجسته تلویزیونی متهم کرد که او را با شکاری متهم کرده و به زور او را می بوسد ، طوفانی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرد.
اولین قانون مدنی چین – تصویب شده در ماه مه – تعریف آزار و اذیت جنسی را گسترش داد ، اما بسیاری از زنان هنوز تمایلی به طرح پرونده ندارند و مواردی از این دست به دادگاه کشیده می شود.
وی روز چهارشنبه پیش از دادرسی به خبرگزاری فرانسه گفت: “من بسیار عصبی هستم.” “اما چه در این پرونده پیروز شویم و چه شکست بخوریم ، این معنا دارد.”
“اگر ما ضرر کنیم ، این اجازه می دهد سوالاتی که ما مطرح کردیم حداقل در تاریخ باقی بمانند. کسی باید به ما پاسخ دهد.”
ژو گفت که او در سال 2014 خود را در اتاق رختکن با زو تنها دید و او پس از پرسیدن اینکه آیا می خواهد بعد از دوره کارآموزی به کار خود در کانال ادامه دهد ، او را درگیر کرد.
زو مجری سابق مراسم سالانه جشنواره بهار کشور – یکی از پربیننده ترین نمایش های تلویزیونی جهان – و سایر رویدادهای مهم پخش است.
او این اتهامات را انكار كرده و پرونده دادگاه خود را به اتهام خدشه دار كردن اعتبار خود مطرح كرد.
روز چهارشنبه حدود 100 طرفدار در خارج از دادگاه بودند ، برخی از آنها بنرهایی با عنوان “#MeToo” یا “ما با آزار و اذیت جنسی مخالفیم” در دست داشتند.
لوسی لو ، یکی از طرفداران آن ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد ، ما فکر می کنیم او بسیار شجاع است.”
ژو در حالیکه پیش از دادگاه خطاب به هواداران خود خطاب می کرد ، گریه کرد و به آنها گفت: “ما ممکن است خوشحال باشیم یا ممکن است با شکست روبرو شویم. اما لطفاً عقب نشینی های مرا جدی نگیرید.
وی گفت: “ما باید اعتقاد داشته باشیم که حتی اگر تاریخ تکرار شود ، قطعاً همه چیز پیشرفت خواهد کرد.”
اما هنگامی که پلیس به آنجا اعتراض کرد ، طرفداران اعتراض کردند ، به جمعیت گفتند که بنرهای خود را پایین بگذارند ، و درگیری و بیرون کشیدن خبرنگاران خارجی ، از جمله خبرگزاری فرانسه ، درگیری شدیدی بود.
پرونده ژو علیه ژو در اصل تحت “حقوق شخصیتی“قانون – شامل حقوق مربوط به سلامتی و بدن یک فرد – اما وکلای وی خواستار بررسی این قانون در قانون جدید شده اند.
هنگامی که یک جنبش در حال ظهور #MeToo چین را لرزاند ، او در میان موجی از مردم بود که در سال 2018 ظاهر شد.
هنگامی که او در ابتدا پرونده را به پلیس گزارش داد ، گفت که به او گفته شده است که صحبت کردن بر روی صدا و سیمای دولتی که زو در آن کار می کند تأثیر می گذارد و احساسات کسانی را که او را تحسین می کنند صدمه می زند.
وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “این (تجربه ها) باعث می شود احساس کنید وجود شما بسیار ناچیز است.”
“آسیب واقعی که به بدن شما وارد شده حتی نمی تواند با شهرت و قدرت توهمی طرف مقابل مقایسه شود.”
بسیاری از زنان تمایلی ندارند که در جامعه محافظه کار چین که قربانیان نیز ممکن است مقصر شناخته شوند صحبت کنند.
اما ژو از راه اندازی این پرونده پشیمان نیست و می گوید حتی اگر این پرونده ناموفق باشد ، امیدوار است که این امر زنان بیشتری را ترغیب به صحبت کند.
وی گفت: “حتی اگر مجبور باشم این مسئله را دوباره تجربه کنم ، پشیمان نیستم. در این روند با بسیاری از زنان و مردان که تجربه مشابهی داشتند ، ارتباط عاطفی برقرار کردم.”
“من فکر می کنم همه اینها هنوز معنی دار است.”
اگرچه جنبش #MeToo چین با سانسور آنلاین و تشدید کنترل دولت بر جامعه مدنی مهار شد ، اما چندین فرد مشهور به دلیل ادعای سو sexual رفتار جنسی ، مورد انتقاد قرار گرفتند ، از جمله رئیس سابق انجمن بودایی های دولتی.
وکیل لو شیائو کوآن به خبرگزاری فرانسه گفت که اگرچه اختلافات در مورد آزار و اذیت جنسی اکنون می تواند به دادگاه کشیده شود ، “داشتن این قوانین نمی تواند مشکلاتی را که قربانیان آزار جنسی با آن روبرو هستند تغییر دهد.”