جنوبی: کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش دفاع موشکی در دریای شرقی برگزار کردند

سئول: جنوب کره، آمریکا و ژاپن روز دوشنبه یک رزمایش دفاع موشکی سه جانبه در آب های بین المللی این کشور آغاز شد دریای شرق، سئول نیروی دریایی گفت. این در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای تشدید بازدارندگی علیه آنها صورت می‌گیرد شمال تهدیدات کره ای خبرگزاری یونهاپ گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این سه کشور در پی اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ، مانند پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد در پنجشنبه گذشته، هماهنگی امنیتی را تقویت کرده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، در آخرین رزمایش سه ناوشکن مجهز به Aegis به نام ROKS جنوب برگزار می شود. یولگوک یی من، USS Benfold ایالات متحده و JS Atago نیروی دریایی ژاپن.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این تمرین بر روی تمرین رویه ها برای شناسایی و ردیابی یک هدف موشک بالستیک شبیه سازی شده با کامپیوتر و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوطه تمرکز داشت.
یک مقام نیروی دریایی کره جنوبی گفت: این فرصتی برای تقویت همکاری امنیتی میان جنوب، ایالات متحده و ژاپن در برابر تهدیدات هسته ای و موشکی پیشروی شمال و تقویت توانایی های نیروی دریایی ما برای پاسخ به پرتاب موشک های بالستیک بود.
این سه کشور آخرین مانور دفاع موشکی سه جانبه را در فوریه برگزار کردند.
این کشورها هفته گذشته در جریان گفت‌وگوهای دفاعی در سطوح ارشد به نام گفت‌وگوهای سه‌جانبه دفاعی، توافق کردند که به طور منظم رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی را برای مقابله با تهدیدات شمال برگزار کنند.