جو بایدن از قانون ضد همجنس گرایان اوگاندا انتقاد کرد و خواستار لغو آن شد

واشنگتن: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه قانون جدید اوگاندا علیه همجنس‌گرایی را به شدت نقض کرد و تهدید کرد که کمک‌ها و سرمایه‌گذاری در این کشور شرق آفریقا را کاهش خواهد داد.
او خواستار لغو فوری اقدامات سختگیرانه جدید شد، که در میان موارد دیگر بیان می کند که “اقدام به همجنس گرایی” در اوگاندا جرمی است که مجازات آن با حبس ابد است.
بایدن در بیانیه‌ای گفت: «تصویب قانون ضد همجنس‌گرایی اوگاندا نقض غم‌انگیز حقوق بشر جهانی است».
بایدن گفت: «هیچ کس نباید در ترس دائمی برای زندگی خود یا تحت خشونت و تبعیض زندگی کند. “این اشتباه است.”
وزیر ایالات متحده آمریکا ایالت آنتونی بلینکن محکومیت خود را ارائه کرد و گفت که ایالات متحده از تصویب این قانون “عمیقاً نگران” است.
“شکست اوگاندا در حفاظت از حقوق بشر LGBTQI+ بخشی از تنزل گسترده تر حمایت از حقوق بشر است که شهروندان اوگاندا را در معرض خطر قرار می دهد.” چشمک زدن در بیانیه ای گفت.
بایدن گفت که از شورای امنیت ملی خود خواسته است که معنی این قانون را برای “همه جنبه های تعامل ایالات متحده با اوگاندا” از جمله خدمات ارائه دهنده کمک به ایدز و سایر کمک ها و سرمایه گذاری ها ارزیابی کند.
او گفت که دولت اوگاندا تحریم‌ها و محدود کردن ورود افرادی را که در آنجا به نقض حقوق بشر یا فساد می‌پردازند به ایالات متحده محدود خواهد کرد.
بلینکن احتمال محدودیت های ویزا را تکرار کرد و گفت که وزارت امور خارجه “مکانیزم هایی را برای حمایت از حقوق افراد LGBTQI+ در اوگاندا و ارتقای پاسخگویی مقامات اوگاندا” که در نقض حقوق بشر دخیل هستند، ایجاد خواهد کرد.