جو بایدن به دنبال آرا سریع کابینه است ، اما سنا GOP سکوت می کند

واشنگتن: همانطور که جو بایدن رئیس جمهور منتخب تیم اداری خود را آغاز کرد ، یک صدا کاملاً ساکت بود: میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا.
جمهوری خواهان سنا در تأیید یا رد نامزدهای کابینه بایدن بسیار مهم خواهند بود ، بدون توجه به اینکه کدام حزب کنترل سنا را که پس از انتخابات دور دوم برگزار شد ، تقسیم کند. اما سناتورهای مهم جمهوری خواه ، از جمله رهبر حزب جمهوری اسلامی ، در حال حاضر ساکت هستند و نبردهای خود را انتخاب می کنند.
بایدن در اعلام تیم امنیت ملی خود ، روز سه شنبه از سنا درخواست کرد تا به نامزدها “رسیدگی سریع” و “شروع کار برای بهبود و اتحاد آمریکا و جهان”.
زودتر که سنا این نامزدها را مورد بررسی قرار می دهد ، روز تحلیف ، 20 ژانویه است که روسای جمهور گذشته اغلب اندکی پس از سوگند دادن به مقامات رسمی توانستند سریعاً مقامات ارشد امنیت ملی را تأیید کنند.
اما در حالی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا همچنان در انتخابات اختلاف دارد ، مک کانل با تبریک نکردن علنی به بایدن یا اعتراف به شکست ترامپ ، صدای جمهوری خواهان سنا را می کشد. او می خواهد به رئیس جمهور وقت بدهد تا رأی بدهد ، حتی اگر تیم حقوقی ترامپ بیشتر پرونده ها را باخته است.
حتی اگر مک کانل مایل باشد گزینه های بایدن را برای سمت های بالای کابینه بپذیرد ، انتظار نمی رود رهبر جمهوری خواه تصویب آسان سنا را بدون قیمت سیاسی ارائه دهد.
وی به خاطر رانندگی در معاملات سخت حتی در مشاغل عادی شهرت دارد و جمهوری خواهان مشتاق جبران بازپرداخت دموکرات ها هستند که به دلیل تمام شدن ساعت با موانع رویه ای برای نامزدهای ترامپ روبرو هستند.
نامزدها برای تأیید به 51 رأی نیاز دارند. با رفتن به سال 2021 ، جمهوری خواهان 50-48 محفظه دارند. اما اگر دموکرات ها در انتخابات دور دوم 5 ژانویه هر دو کرسی جورجیا را بدست آورند ، می توانند کنترل اکثریت را بدست آورند ، زیرا کمال هریس ، معاون منتخب رئیس جمهور ، تساوی شکن است.
استراتژیست جمهوری خواه الکس کانانت گفت که مک کانل “در تلاش است تا ترامپ را به امید ارتقا some وحدت حزب احترام بگذارد” پیش از انتخابات جورجیا.
نتیجه ژانویه مطمئناً سنا را به سختی در دست خواهد داشت. اگر مک کانل کنترل خود را حفظ کند ، مشخص نیست که او در ازای تأیید چه اولویت هایی را از دولت بایدن می گیرد.
اگر دموکرات ها کنترل را بدست آورند ، هیچ مجوزی برای مخالفت در جناحهای مترقی یا محافظه کار در تأیید نامزدهای بایدن نخواهند داشت.
بایدن با هدف استفاده از دولت متنوع و منعکس کننده ملت ، از مقامات فصلی دولت برای تیم امنیت ملی خود استفاده کرد.
کسانی که روز سه شنبه معرفی شدند فارغ التحصیلان دولت باراک اوباما و دهه های خود بایدن در واشنگتن هستند: آنتونی بلینکن ، معرفی شده به عنوان وزیر امور خارجه. الخاندرو مایوركاس ، دادستان سابق فدرال آمریكای كوبایی كه اولین مهاجر به عنوان وزیر امنیت داخلی است. لیندا توماس-گرینفیلد ، یک دیپلمات شغلی ، به عنوان سفیر در سازمان ملل. و Avril Haines ، که اولین زنی است که به عنوان مدیر اطلاعات ملی فعالیت می کند.
وی همچنین جان کری ، وزیر امور خارجه سابق ، سناتور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات 2004 را به عنوان نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور اقلیم و جیک سالیوان ، دستیار ارشد سابق هیلاری کلینتون به عنوان مشاور امنیت ملی اعلام کرد.
این دو موضع نیاز به تأیید سنا ندارند.
همچنین بایدن از جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ، به عنوان وزیر خزانه داری استفاده کند.
برخی از سناتورهای جمهوری خواه ، به ویژه آنهایی که برای پیشنهادات احتمالی ریاست جمهوری خود در سال 2024 تحت نظر هستند ، در حالی که اعتبار امنیت ملی خود را منعقد می کنند ، با تیم بایدن مخالفت می کنند.
سناتور تام كاتن ، R-Ark. ، بایدن را به خاطر انتخاب تیمی كه “فقط غرایز او برای نرم كردن به چین را تقویت می كند” مسخره كرد. سخت گیری در برابر چین به سرعت به عنوان موضوعی در میان جمهوری خواهان ظاهر می شود و ترامپ را در رویکرد رویارویی بیشتر با نیروگاه اقتصادی و نظامی بازگو می کند.
سناتور GOP ، مارکو روبیو ، یکی از مدعیان انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، در توئیتر خود نوشت که تیم بایدن با دانش آموختگان لیگ پیچک که “مراقبان ادب و منظم سقوط آمریکا خواهند بود” شلوغ شده است. روبیو در توییتی گفت: “من علاقه ای به بازگشت به حالت عادی” ندارم که ما را به چین وابسته کرد. ” یکی دیگر از امیدهای احتمالی سال 2024 ، سناتور جوش هاولی ، R-Mo ، در مورد تیم بایدن توئیت کرد: “چه گروهی از سرمایه داران و علاقه مندان به جنگ.”
اما در این هفته روسای بالقوه GOP کمیته های اصلی ساکت بودند که انتظار می رود جلسات تأیید برای نامزدها برگزار کنند.
همچنین سناتورهای حزب GOP مرکزگرا – لیزا مورکوفسکی از آلاسکا و سوزان کالینز از ماین – که به شدت مورد توجه قرار می گیرند احتمالاً از توانایی بایدن در جمع آوری تیم خود پشتیبانی می کنند ، از وزن گیری خودداری کردند.
مایوركاس سخت ترین راه برای تأیید است ، زیرا در رای گیری حزب بدون حمایت GOP در سال 2013 به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی به سختی تأیید شده است.
در آن زمان ، وی تحت بازرسی کل بخش تحت تحقیق قرار گرفت ، که بعدا متوجه شد مایورکاس ، به عنوان مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ، به عنوان بخشی از برنامه ویزا ، به ویژه به برخی افراد رفتار خاصی می کند.
یکی از دستیاران جمهوری خواه که خواست نامش فاش نشود گفت: “دموکراتها” برای ترغیب سناتورهای جمهوریخواه به حمایت از مایورکاس “کار زیادی برای انجام دادن” دارند.
Blinken همچنین با موانعی روبرو است. فقط یک جمهوری خواه رأی داد تا وی را به عنوان معاون وزیر امور خارجه در سال 2014 تأیید کند – سناتور سابق آریزونا ، جف فلیک. اگرچه دیگران ممکن است مسیر تأیید آسان تری داشته باشند.