جو بایدن در مراسم فارغ التحصیلی نیروی هوایی بر روی صحنه می افتد و می افتد

واشنگتن: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان مراسم فارغ التحصیلی در آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده در کلرادو، برای اولین بار غلت زد و روی صحنه افتاد. با این حال، کاخ سفید به مردم اطمینان داد که او پس از سقوط روی یک کیسه شن آسیبی ندیده است.
همانطور که بایدن در کلرادو اسپرینگز، کلرادو به فارغ التحصیلان سلام می کرد، سلام کرد و با آنها دست داد. هنگام بازگشت به صندلی خود به دویدن روی آورد و تعادل خود را از دست داد و در نتیجه سقوط کرد. یک افسر نیروی هوایی و دو عضو سرویس مخفی ایالات متحده به سرعت به او کمک کردند تا بلند شود.
تماشاگران نگران، از جمله اعضای هیئت رسمی روی صحنه، شاهد وقوع این حادثه بودند. علیرغم سقوط، بایدن، که با 80 سال سن، مسن ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است، به سرعت بهبود یافت و صندلی خود را از سر گرفت تا شاهد ادامه مراسم باشد.
بن لابولت، مدیر ارتباطات کاخ سفید در توییتر به همه اطمینان داد که حال رئیس جمهور خوب است. او توضیح داد که این بدبختی به این دلیل رخ داد که یک کیسه شن روی صحنه بود در حالی که بایدن در حال دست دادن بود. دو کیسه شن سیاه کوچک برای پشتیبانی از تله پرومتر مورد استفاده بایدن و سایر سخنرانان قرار داشت.
پس از بازگشت به کاخ سفید، بایدن به خبرنگاران به شوخی گفت: “من کیسه شن شدم.”
سن و آمادگی جسمانی بایدن موضوع بحث‌های مداوم بوده است و اشتباهات گاه و بی‌گاه او برای رقبای سیاسی‌اش مهمات فراهم کرده است که او برای دومین بار در سال 2024 مبارزات انتخاباتی خود را آغاز می‌کند. حوادث قبلی شامل تلو تلو خوردن هنگام بالا رفتن از پله‌های ایر فورس وان و گرفتار شدن در او بود. هنگام توقف برای صحبت با خبرنگاران در نزدیکی خانه خود در ساحل Rehoboth، دلاور، پدال دوچرخه می‌زند.
پس از آخرین معاینه فیزیکی رئیس جمهور در ماه فوریه، دکتر شخصی او، دکتر کوین اوکانر، اظهار داشت که بایدن مردی 80 ساله سالم و قوی است که به طور کامل قادر به انجام وظایف ریاست جمهوری خود است. دکتر اوکانر همچنین به سفت راه رفتن بایدن اشاره کرد که در نتیجه آرتریت ستون فقرات، پایی که قبلاً شکسته بود و نوروپاتی در پاهای وی است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، وقتی در مورد سقوط بایدن در جریان تظاهرات آیووا سؤال شد، گفت: “او در واقع زمین خورد؟ امیدوارم آسیبی ندیده باشد.”
ترامپ، رقیب برجسته جمهوری خواه بایدن، افزود: «شما باید مراقب این موضوع باشید، حتی اگر مجبور باشید از یک سطح شیب دار پایین بیایید».
شایان ذکر است که بایدن اولین شخصیت سیاسی ملی نیست که در انظار عمومی دچار سانحه شده است. پرزیدنت جرالد فورد هنگام پیاده شدن از هواپیمای ایر فورس وان در سال 1975 سقوط کرد و سناتور جمهوری خواه باب دول، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در آن زمان، در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در سال 1996 از روی صحنه افتاد. رویداد، به شوخی آن را به آتش زدن نسبت می دهد. فرود محتاطانه رئیس جمهور دونالد ترامپ از یک سطح شیب دار در جریان آغاز وست پوینت 2020 نیز نگرانی هایی را در مورد سلامتی وی ایجاد کرد.