جو بایدن ژنرال لوید آستین را برای مدیریت پنتاگون انتخاب می کند

واشنگتن: براساس گزارش رسانه ها ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، ژنرال بازنشسته لوید آستین ، فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریكا را به ریاست پنتاگون انتخاب كرد.
خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه به نقل از گزارش خبری پولیتیکو ، در صورت تأیید سنا ، آستین ، ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش ایالات متحده ، اولین سیاه پوستی است که وزارت دفاع را رهبری می کند.
انتظار می رود به زودی اعلامیه رسمی اعلام شود زیرا تیم انتقال رئیس جمهور منتخب پیش از این گفته بود كه نامزدهای اضافی كابینه جدید ، از جمله پست وزیر دفاع ، قبل از كریسمس انجام خواهد شد.
همچنین روز دوشنبه بایدن ، برخی از نامزدها و انتصابات تیم سلامتی خود را اعلام کرد.
روز دوشنبه ، رئیس جمهور منتخب در بیانیه ای گفت که وی خاویر بکرا ، دادستان کل کالیفرنیا را به عنوان وزیر بهداشت و فسادهای انسانی معرفی می کند.
در صورت تأیید ، Becerra ، نماینده سابق کنگره ایالات متحده از کالیفرنیا ، اولین لاتین خواهد بود که وزارت بهداشت و خدمات انسانی را هدایت می کند ، که نظارت بر توزیع واکسن Covid-19 را در ماه های آینده انجام خواهد داد.
در همین حال ، ویوک مورتی-آمریکایی هندی بعنوان جراح عمومی ایالات متحده خدمت کرده است ، پست دانشمند تحقیقاتی بین سالهای 2014 و 2017 و راشل والنسکی ، رئیس بیماریهای عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری را هدایت خواهد کرد.
رئیس جمهور منتخب همچنین گفت كه مارسللا نونز اسمیت ، متخصص نابرابری در مراقبت های بهداشتی را به عنوان كرسی ریاست گروه ویژه سهام Covid-19 منصوب كرده است ، در حالی كه از جف زینتس ، مدیر سابق شورای اقتصاد ملی ، هماهنگ كننده Covid نام برد -19 پاسخ و یک مشاور ریاست جمهوری.
آنتونی فاوسی ، کارشناس ارشد آمریکایی در زمینه بیماری های عفونی و مشاور شش رئیس جمهور آمریکا ، به عنوان مشاور ارشد پزشکی در Covid-19 به بایدن خدمت می کند و به عنوان مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ادامه می دهد.
طبق پیش بینی های رسانه های آمریکایی ، بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر 306 رأی انتخاباتی به دست آورد و از آستانه 270 رأی برای دور زدن ریاست جمهوری عبور کرد.
بایدن پیروزی خود را اعلام کرد و اولین بخش نامزدهای کابینه خود ، از جمله مقامات امنیت ملی و سیاست خارجی را اعلام کرد.
اداره خدمات عمومی انتقال رسمی بایدن به کاخ سفید را آغاز کرده است ، اما رئیس جمهور دونالد ترامپ ، علیرغم اینکه دولت خود را برای تسهیل روند کار هدایت کرده است ، قول داده است که به مبارزه قانونی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ادامه دهد.