خان: تیم حقوقی عمران خان با رد اجازه، سرانجام اجازه ملاقات با او را قبل از جلسه رسیدگی به پرونده او دادند.

اسلام آباد: تیم حقوقی عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) اجازه ملاقات با نخست وزیر سابق را پیش از جلسه رسیدگی به پرونده وی در اسلام آباد دریافت کرد.
اوایل امروز، تیم حقوقی عمران و رهبران حزب او از دسترسی به ملاقات با وی محروم شدند.
بابر اعوان، بخشی از “ما از ملاقات با موکل خود منع شدیم.” خانتیم حقوقی به Geo News گفت.
در چوک دانشگاه NUST، تیم حقوقی عمران متوقف شد و رهبران حزب تحریک انصاف بابر عوان، شاه محمود قریشی و اسد عمر نیز از دسترسی به خطوط پلیس محروم شدند.
عمران خان در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد توسط رنجرز پاکستان بر اساس حکم صادره از سوی دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده القادر تراست دستگیر شد.
NAB تحقیقاتی را علیه آن آغاز کرده بود عمران خان، بوشرا بی‌بی و دیگران برای به دست آوردن ادعایی صدها کانال زمین به نام تراست دانشگاه القادر، که طبق گزارشات، 190 میلیون پوند خسارت به خزانه ملی وارد کرد.
به دستور NAB، یک سازمان مستقل ضد اختلاس، نخست وزیر سابق روز سه شنبه توسط رنجرز در ارتباط با پرونده القادر تراست بازداشت شد. او سپس برای بازجویی به مقر آن در شهر پادگان راولپندی منتقل شد.
دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) بعداً اعلام کرد که این بازداشت معتبر است و تصمیم خود را در مورد آن محفوظ نگه داشته است. در نتیجه، تیم حقوقی خان قصد دارد امروز در دادگاه عالی با این دستگیری اعتراض کند.
بر اساس این اتهامات، عمران خان و سایر متهمان در آن زمان 50 میلیارد — 190 میلیون پوند را تعدیل کرده اند که توسط آژانس ملی جنایات بریتانیا (NCA) به دولت ارسال شده است. به گزارش ژئو نیوز، عمران خان، نخست‌وزیر سابق، تراست پروژه دانشگاه القادر را در 26 دسامبر 2019 ثبت کرد.