خان: حزب عمران خان دادخواستی را برای اعتراض به حکم IHC علیه وی در پرونده فساد به دیوان عالی ارائه می کند.

اسلام آباد: عمران خانبه گزارش رسانه ها، حزب تحریک انصاف پاکستان روز چهارشنبه با ارائه دادخواستی به دادگاه عالی، حکم دادگاه عالی اسلام آباد را که از بازداشت نخست وزیر سابق در یک پرونده فساد حمایت می کرد، به چالش کشید. خان، 70 ساله، توسط تکاوران شبه نظامی در یک پرونده فساد از سوی IHC دستگیر شد و در یک ون زندان قرار گرفت که باعث اعتراضات گسترده در سراسر کشور توسط حامیان حزب PTI او شد.
به گزارش داون نیوز، روز چهارشنبه، این دادخواست برای ابطال حکم اعلام شده توسط IHC در سه شنبه شب به دیوان عالی کشور ارائه شد.
در این گزارش آمده است: «برنامه ای در دیوان عالی توسط وکیل علی ظفر و رهبر حزب تحریک انصاف فواد چودری در اعتراض به حکم IHC علیه عمران خان ارائه شد.
روز چهارشنبه، پس از دستگیری خان، شاه محمود قریشی، نایب رئیس حزب تحریک انصاف، یک جلسه اضطراری کمیته هفت نفره را برای بررسی وضعیت و ابداع یک استراتژی جامع برای تامین امنیت و آزادی زودهنگام رئیس حزب فراخواند.
قریشی با اعضای کمیته سنا گفتگو کرد سیف الله خان نیازی، اعظم سواتی، ایجاز چودری، مراد سعید، علی امین خان گنداپور و حسن نیازی.
وی در این گزارش گفت: «PTI تصمیم IHC مبنی بر محکوم کردن بازداشت عمران خان، رئیس حزب توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB) را «قانونی» در برابر دادگاه عالی امروز (چهارشنبه) به چالش خواهد کشید.
قریشی، وزیر خارجه سابق، تاکید کرد که تقاضای آزادی خان یک خواسته معقول و مشروع است.
خان روز چهارشنبه به دادگاه پاسخگویی معرفی شد و دفتر ملی پاسخگویی (NAB) خواستار بازداشت فیزیکی 14 روزه خان شد.
نایب رئیس حزب تحریک انصاف نیز با نامیدن پرونده القادر تراست یک «پرونده سیاسی کثیف» و «توطئه انتقام جویانه»، تاکید کرد: ما با آن مبارزه سیاسی و قانونی خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود که حزب تحریک انصاف تظاهرات مسالمت آمیز اما شدید در سراسر کشور برگزار خواهد کرد تا رئیس خود را در اسرع وقت آزاد کند.
او همچنین خاطرنشان کرد که IHC برای دستگیری خان مورد حمله قرار گرفت، علیرغم اینکه رئیس PTI در بیانیه خود قبل از حضور در دادگاه پیشنهاد بازداشت داوطلبانه را داده بود.
وی خاطرنشان کرد: دستگیری عمران خان فاشیسم است و حمله به دادگاه عالی اسلام آباد در جریان بیومتریک و مجروح کردن وکلا محکوم است.
حزب خان مدعی شده است که در درگیری‌های خشونت‌آمیز بین نیروهای امنیتی و حامیان تحریک انصاف، حداقل چهار نفر در مناطق مختلف کشور کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.
روز سه‌شنبه، یک مقام NAB گفت که خان در پرونده مربوط به القادر تراست، متعلق به رئیس حزب تحریک انصاف و همسرش بوشرا بی‌بی، که در مورد تأسیس دانشگاه القادر برای تصوف در صوحاوای 2019 است، دستگیر شده است. منطقه جلوم در پنجاب.
در حکم دستگیری خان که در اول ماه مه صادر شد، آمده است که وی به فساد و اعمال فساد متهم شده است.
ناظر ضد اختلاس همچنین دستگیری رئیس PTI را با کمک رنجرز از داخل محوطه دادگاه در روز سه شنبه توجیه کرده و آن را قانونی و صرفاً مطابق با قوانین NAB خوانده است.