خان: عمران خان پس از وثیقه در بسیاری از موارد به اقامتگاه لاهور بازگشت

لاهور: عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، پس از مدت‌ها بن‌بست با مقامات اسلام‌آباد که طی آن با وجود صدور وثیقه در تعدادی از پرونده‌ها، مجبور به ماندن در دادگاه به دلیل تامین امنیت برای او شد، صبح شنبه صبح به محل اقامت خود در اینجا رسید. . دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) روز جمعه به وی وثیقه حمایتی به مدت دو هفته در یک پرونده فساد مالی اعطا کرد و مقامات را از دستگیری نخست وزیر سابق پاکستان در هر پرونده ای که در هر نقطه از کشور ثبت شده بود تا روز دوشنبه منع کرد.
سه نیمکت مختلف IHC به رئیس 70 ساله تحریک انصاف پاکستان (PTI) که در میان تدابیر شدید امنیتی به دادگاه اسکورت شد، تسکین داد.
قبل از عزیمت وی ​​به لاهور پس از اخذ وثیقه از IHC در تعدادی از پرونده های مربوط به خیانت و خشونت و یکی مربوط به پرونده فساد القادر تراست که در اوایل این هفته دستگیر شد. خان گفته می شود که پلیس اسلام آباد در خصوص جزئیات امنیتی بیش از سه ساعت در دادگاه بماند.
او پس از درگیری طولانی مدت با مقامات، محوطه دادگاه را ترک کرد. خان پس از رسیدن به محل اقامت خود در پارک زمان در اینجا، با تعدادی از کارگران شادی آور PTI مواجه شد که گلبرگ های گل رز را روی وسیله نقلیه اش ریختند، با نوای طبل رقصیدند و آتش بازی های عظیمی انجام دادند.
آنها همچنین شعارهایی به نفع خان و علیه ائتلاف حاکم PML-N سر دادند.
PTI ویدیویی از ورود خان به خانه منتشر کرد که در آن خواهران و سایر اعضای خانواده از او استقبال کردند و در مورد سلامتی او جویا شدند. خان که خواستار انتخابات عمومی زودهنگام است، با بیش از 120 مورد در سراسر کشور مواجه است.
رئیس سازمان تحریک انصاف در پیامی ویدئویی گفت: “اکبر نصیر، بازرس کل پلیس اسلام آباد تمام تلاش خود را کرد تا مرا در دادگاه عالی پایتخت نگه دارد. آنها سه ساعت به ما اجازه ندادند بیرون برویم.” وسیله نقلیه ای که با آن در حال بازگشت به لاهور بود.
او گفت که به IG گفته است که به کل پاکستان خواهد گفت که او را می رباید و پس از آن او را رها کرده است.
وزیر کشور رعنا ثنا الله پیشتر اعلام کرده بود که دولت ممکن است خان را تحت بازداشت محافظتی قرار دهد که باعث شد رئیس حزب تحریک انصاف و همکارانش نسبت به اقدام IG تردید کنند.
پلیس اسلام آباد نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تامین امنیت یک امر دوجانبه است که در آن همکاری افراد مورد نیاز است.
در این بیانیه آمده است: “عمران خان برای ترتیبات امنیتی با ما همکاری نکرد، بنابراین او مسئول اقدامات خود است. اگر برای او (خان) اتفاقی بیفتد، نهادهای دولتی مسئولیتی نخواهند داشت.”
دستگیری خان در روز سه شنبه توسط رنجرز پاکستان در ساختمان IHC در یک پرونده فساد باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت که در آن ده ها نفر کشته شدند و ده ها تأسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان ویران شد.
برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و یک فرمانده سپاه را نیز به آتش کشیدند.خانه در لاهور
پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.