خان: ناآرامی های سیاسی پاکستان ادامه دارد: اسد عمر، دستیار عمران خان از محل دادگاه بازداشت شد

اسلام آباد: اسد رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان عمر به گزارش جیو نیوز، یک روز پس از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور، از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) دستگیر شد.
ظاهراً دبیرکل تحریک انصاف امروز توسط نیروهای ضد تروریستی پلیس اسلام آباد بازداشت شده است.
عمر در حالی که بیرون از دفتر کانون وکلای IHC منتظر بود، بازداشت شد، جایی که آنها در حال تهیه پیش نویس درخواستی برای ارائه به IHC بودند. او درخواست ملاقات با عمران، رئیس حزب تحریک انصاف را کرده بود خان به گزارش ژئو نیوز، از طریق یک طومار.
وکلای حزب تحریک انصاف تلاش کردند از دستگیری نیرو توسط پلیس جلوگیری کنند، اما عمر علیرغم بهترین تلاش آنها فرار کرد.
اوایل امروز، حزب عمران خان خواستار تظاهرات سراسری علیه دستگیری وی شد.
خان در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد توسط رنجرز بر اساس حکم اداره ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده القادر تراست دستگیر شد.
دفتر ملی پاسخگویی (NAB) تحقیقاتی را علیه عمران خان، بوشره بی‌بی و دیگران به دلیل به دست آوردن صدها کانال زمین به نام تراست دانشگاه القادر آغاز کرده بود که طبق گزارش‌ها، خسارتی بالغ بر 190 میلیون پوند به این کشور وارد شد. خزانه داری
به گزارش جیو نیوز، کارگران حزب تحریک انصاف همچنین در شهرهای سراسر پاکستان از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان تظاهرات کردند. در کراچی، تظاهرکنندگان با پلیس در نزدیکی مهد کودک درگیر شدند. آنها به خودروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و چراغ های خیابان را پاره کردند.
در همین حال، فواد چودری، معاون ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) گفت که این حزب صبح چهارشنبه به دادگاه عالی مراجعه خواهد کرد تا تاییدیه دادگاه عالی اسلام آباد در مورد بازداشت عمران خان، رئیس حزب را به چالش بکشد.
معترضان روز سه شنبه (به وقت محلی) پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در اسلام آباد، با ابراز عصبانیت از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، در مقابل اقامتگاه سفیر پاکستان در واشنگتن تجمع کردند.
تظاهرات در شهرهایی از جمله واشنگتن، نیویورک و شیکاگو مشاهده شد. شامگاه سه شنبه، هواداران عمران خان در مقابل کمیسیون عالی پاکستان در لندن تجمع کردند تا به بازداشت وی اعتراض کنند.
ایالات متحده، کانادا و بریتانیا برای شهروندان و کارکنان دیپلماتیک خود توصیه های مسافرتی صادر کردند، زیرا اعتراضات در سراسر پاکستان با فریاد مردم برای آزادی خان بالا گرفت.