خطای آزمایش انگلیس به اشتباه به 1300 نفر می گوید که ویروس کرونا دارند

وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی روز شنبه به رویترز گفت بیش از 1300 نفر در انگلیس به طور اشتباه اطلاع داده اند که پس از خطای آزمایشگاهی در سیستم NHS Test and Trace دولت به ویروس کرونا آلوده شده اند.
“NHS Test and Trace با 1،311 نفر تماس گرفته است که به آنها نادرست گفته شده است که نتیجه آزمایشات COVID-19 که بین 19 نوامبر و 23 نوامبر انجام شده است ، مثبت بوده است. مشکلی در مورد یک دسته از مواد شیمیایی آزمایش کننده به معنی بی اعتبار بودن نتایج آزمایش آنها بود ، “سخنگوی بخش در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت.
“اقدام سریع برای اطلاع رسانی به افراد آسیب دیده انجام شد و از آنها خواسته شده آزمایش دیگری انجام دهند و در صورت بروز علائم به انزوای خود ادامه دهند.”
در این بیانیه آمده است: خطای آزمایشگاهی که منجر به بروز این مشکل شد “یک حادثه جداگانه” بود و در حال بررسی بود.
دولت به عنوان بخشی از یک برنامه گسترده آزمایش انبوه ، 7 میلیارد پوند اضافی (9.31 میلیارد دلار) برای سیستم آزمایش و ردیابی تماس COVID-19 خود اعلام کرده است.
سیستم NHS Test and Trace پس از یک سری خرابی های برجسته از زمان راه اندازی آن در اوایل سال جاری ، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و وزرا قبول می کنند که عملکرد مطلوبی را که انتظار داشتند انجام نداده است.
در ماه سپتامبر ، تقریباً 16000 پرونده مثبت برای چندین روز از سیستم گم شد – که باعث تأخیر در ردیابی تماس شد. دولت سیستم پرونده “میراث” را مقصر دانست که پس از حدود 65000 ردیف داده ، سوابق را قطع کرد.
تجزیه و تحلیل رویترز و مصاحبه با ردیاب های تماس ، مشکلات مربوط به سیستم را نشان داده است و اینکه هنگام مشاهده تماس های غیر خانگی ، نسبت ردیابی با موفقیت کمتر است.
بر اساس آمارهای رویترز ، انگلستان حدود 1.6 میلیون مورد ویروس کرونا و بیش از 57500 مورد مرگ داشته است.