خواهر کیم با انتقاد از سئول به دلیل زیر سوال بردن ادعای ویروس صفر

سئول: خواهر با نفوذ رهبر کره شمالی ، کیم جونگ-اون ، وزیر امور خارجه کره جنوبی را به دلیل زیر سوال بردن ادعای شمال ویروس بدون کرونا ویروس کرد ، و روز چهارشنبه نسبت به پیامدهای احتمالی اظهار نظر هشدار داد.
وزیر خارجه کره جنوبی کانگ کیونگ وها آخر هفته اظهار داشت که باور ادعای کره شمالی مبنی بر عدم شیوع ویروس در خاک آن سخت است. وی افزود که شمال نسبت به پیشنهاد کره جنوبی برای همکاری برای مقابله مشترک با بیماری همه گیر بی پاسخ بوده است.
خواهر رهبر کره شمالی ، کیم یو جونگ ، در بیانیه ای که توسط رسانه های دولتی منتقل شده است ، پاسخ داد.
وی گفت: “از سخنان بی پروایانه وی بدون در نظر گرفتن عواقب مشاهده می شود كه او بیش از حد مشتاق است كه روابط منجمد بین کره شمالی و جنوبی را بیش از پیش سرد كند.”
“قصد واقعی او کاملاً واضح است. ما هرگز سخنان او را فراموش نخواهیم کرد و ممکن است مجبور شود هزینه زیادی را برای آن بپردازد. ”
این اظهارات نشان می دهد که کره شمالی نسبت به آنچه در نظر دارد هرگونه تلاش بیرونی برای لکه دار کردن چهره خود به عنوان محافظ خود در برابر همه گیری و عواقب اقتصادی ، حساس است.
با وجود ادعای مورد صفر ویروس ، رسانه های دولتی کره شمالی بارها گفته اند که یک مبارزه ضد اپیدمی “حداکثر اضطراری” وجود دارد که در آن مرزهای بین المللی خود را بسته ، دیپلمات ها را به خارج از کشور و ساکنان را با علائم مشکوک منزوی کرده است.
بسته شدن مرز شمال با چین ، بزرگترین شریک تجاری ، اقتصاد در حال حاضر شکننده خود را خراب می کند. شمال اعتراف کرده است که به دلیل همه گیر شدن ، بحران های طبیعی تابستان سال گذشته و تحریم های مداوم به رهبری آمریکا بر سر برنامه هسته ای خود ، با “بحران های متعدد” روبرو شده است.
کارشناسان گفته اند که شیوع یک بیماری بزرگ در کره شمالی می تواند یک فاجعه انسانی به دلیل سیستم شکننده بهداشتی آن ایجاد کند.
وزیر امور خارجه کره جنوبی روز شنبه در یک نشست در بحرین گفت که بیماری همه گیر “باعث شده کره شمالی بیشتر کره شمالی باشد – یعنی روند تصمیم گیری بسته تر ، بسیار از بالا به پایین که در مورد اقدامات آنها در برخورد با Covid بحث کمی وجود دارد.” -19 ”.
کانگ گفت: “آنها هنوز هم می گویند که هیچ موردی ندارند ، که باور کردن آن دشوار است.” بنابراین ، همه نشانه ها نشان می دهد رژیم به شدت به کنترل بیماری مبتلا است که به گفته آنها مبتلا نیست. ”
همچنین این هفته ، معاون وزیر خارجه ایالات متحده استیون بیگون برای گفتگو در مورد کره شمالی و سایر موضوعات در سئول به سر می برد.
آژانس جاسوسی کره جنوبی اخیراً به نمایندگان مجلس گفته است که کیم جونگ اون به دیپلمات های خارج از کشور دستور داده است از هرگونه اقدامی که می تواند واشنگتن را تحریک کند خودداری کنند زیرا نگران رویکرد جدید رئیس جمهور منتخب جو بایدن در قبال کره شمالی است.
برخی از ناظران می گویند کره شمالی هنوز هم می تواند اقدامی تحریک آمیز برای جلب توجه بایدن و ایجاد نیاز به شروع مجدد گفتگوهای هسته ای متوقف شده که در آن می تواند امتیازاتی کسب کند ، انجام دهد.