دادگاه تجدیدنظر هاروارد را از تعصب نژادی در پذیرش ها پاک می کند

بوستون: دادگاه تجدیدنظر فدرال روز پنجشنبه تصویب رای را تأیید کرد دانشگاه هاروارد تبعیض علیه متقاضیان آمریکایی آسیایی.
دو قاضی در دادگاه تجدیدنظر دوره 1 آمریكا در بوستون ادعاهای یك گروه اقدام ضد مثبت را كه دانشگاه آیوی لیگ را به مجازات نژادی “علیه آسیایی آمریکایی ها متهم می كند” رد كردند.
تصمیم گیری ضربه ای به گروه دانشجویان برای پذیرش عادلانه وارد می کند و پرونده را یک قدم به بررسی احتمالی دادگاه عالی ایالات متحده نزدیک می کند. برخی از محققان حقوقی معتقدند که دادگاه به این پرونده رسیدگی می کند و هر دو طرف برای این نتیجه آماده شده اند.
ادوارد بلوم ، رئیس دانشجویی برای پذیرش عادلانه ، گفت که او ناامید شده است اما “امید ما از بین نرفته است.”
بلوم در بیانیه ای مکتوب گفت: “این دادخواست اکنون در آستانه رسیدگی به دادگاه عالی آمریكا است كه در آن ما از قضات خواهان پایان دادن به این سیاستهای غیرمنصفانه و غیرقانونی پذیرش نژادی در هاروارد و همه دانشكده ها و دانشگاهها خواهیم شد.”
این پرونده بحث ملی درباره نقش نژاد در پذیرش دانشگاه را دوباره زنده کرد. در تصمیمات متعدد ده ها ساله ، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که کالج ها می توانند برای ارتقا. تنوع دانشگاه ، نژاد را به عنوان یک عامل محدود در نظر بگیرند. اما این رویه در دادگاه ها با چالش های فزاینده ای روبرو است ، از جمله سه دادخواست از دانشجویان پذیرفته شده عادلانه.
در آخرین تصمیم ، قضات نتیجه گرفتند که روند پذیرش هاروارد از نظر قانونی عبور می کند و شرایطی را که قبلاً توسط دیوان عالی ایجاد شده بود ، برآورده می کند.
قضات نوشتند: “مسئله ای که پیش روی ماست این است که آیا استفاده محدود هاروارد از نژاد در فرآیند پذیرش برای دستیابی به تنوع در دوره مورد نظر با الزامات دادگاه عالی مطابقت دارد یا خیر. خطایی رخ نداد.”
در دادخواست این گروه در سال 2014 ادعا شده است که افسران پذیرش دانشگاه هاروارد از یک “امتیاز شخصی” ذهنی برای تبعیض درمورد آمریکایی های آسیایی که به این مدرسه مراجعه می کنند ، استفاده می کنند. این گروه با استفاده از شش سال داده های پذیرش دریافتند که متقاضیان آمریکایی آسیایی بهترین سوابق تحصیلی را دارند اما کمترین نمرات را در رتبه بندی شخصی دریافت می کنند.
تجزیه و تحلیل این گروه نشان داد که هاروارد آمریکایی های آسیایی را با نرخ پایین تری نسبت به سایر گروه های نژادی پذیرفته است ، در حالی که دانش آموزان سیاهپوست و اسپانیایی تبار را با نمرات پایین ترجیح می دهند. این دادخواست همچنین ادعا کرد که هاروارد برای حفظ یک اختلاف نژادی مداوم در میان دانشجویان جدید تلاش می کند ، که به گفته این سازمان “توازن نژادی” غیرقانونی است.
هاروارد هرگونه تبعیض را انکار می کند و می گوید نژاد متقاضیان را فقط از طریق روش محدود مورد تأیید دادگاه عالی ایالات متحده در نظر می گیرد. مسئولان مدرسه می گویند ، در تماس های نزدیک بین دانش آموزان ، ممکن است برخی از دانش آموزان کم نماینده “نکته” را به نفع خود بدست آورند ، اما نژاد دانش آموزان هرگز در برابر آنها حساب نمی شود.
پس از یک دادگاه سه هفته ای که روند انتخاب مخفیانه هاروارد را روشن می کند ، یک قاضی فدرال حکم داد که عوامل دیگر می توانند دلیل پذیرش آمریکایی های آسیایی با نرخ پایین تری نسبت به سایر دانشجویان را تعیین کنند. قاضی منطقه آلیسون دی باروز در حکم خود در سال 2019 گفت که روند پذیرش هاروارد “کامل نیست” اما نتیجه گرفت که “هیچ مدرکی در مورد هیچ گونه نژاد پرستی نژادی وجود ندارد”.
هیئت سه قاضی دادگاه تجدید نظر در ماه سپتامبر استدلال ها را شنید ، اما یکی از قضات ، خوان توررولا ، در ماه اکتبر قبل از تصمیم گیری در پرونده درگذشت. در این حکم آمده است که Torruella استدلال های شفاهی را شنید اما در صدور تصمیم مشارکت نکرد.
قضات با یک دادگاه منطقه ای موافقت کردند که رتبه شخصی هاروارد تحت تأثیر نژاد نیست. داوران نوشتند ، گرچه رتبه بندی ممکن است با نژاد ارتباط داشته باشد ، اما به احتمال زیاد این پیوند توسط عوامل بیرونی از جمله مقاله شخصی یا توصیه نامه دانش آموزان ایجاد می شود.
در نهایت ، قضات نوشتند ، هویت آمریکایی آسیایی از نظر آماری تأثیر ناچیزی بر احتمال پذیرش دارد و آنها نتیجه گرفتند که هاروارد تأکید زیادی بر نژاد ندارد.
قضات نوشتند: “هاروارد نشان داده است كه برای انواع گوناگونی ارزش قائل است ، نه فقط برای تنوع نژادی.” “استفاده هاروارد از مسابقه در پذیرش ها زمینه ای است و نژاد را منحصراً در نظر نمی گیرد.”
دادخواست وزارت دادگستری ایالات متحده با ارائه این استدلال که هاروارد در انتخاب نژاد برای انتخاب دانش آموزان بیش از حد پیش می رود ، خلاصه ای از این دادخواست را تشکیل می دهد. دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ همچنین استفاده از نژاد در سایر مدارس نخبه از جمله دانشگاه ییل را به چالش کشیده است.
اگر پرونده هاروارد توسط دیوان عالی رسیدگی شود ، برخی از محققان حقوقی معتقدند كه قضات فعلی ممكن است محدودیت های بیشتری راجع به استفاده از نژاد در پذیرش ها ایجاد كنند یا آن را كاملاً منع كنند.
دادگاه عالی کنونی محافظه کارتر از آخرین حکمی است که به نفع در نظر گرفتن نژاد در پذیرش دانشگاه صادر کرد. از زمان صدور این حکم در سال 2016 ، دو قاضی با اکثریت 4-3 برای حمایت از یک برنامه پذیرش در دانشگاه تگزاس ، با انتصابات ترامپ جایگزین شده اند.
دادگستر روت بدر گینسبورگ در ماه سپتامبر درگذشت و اکنون جایگاه وی در اختیار دادگستری ایمی کونی بارت ، سومین دادگستری منصوب شده توسط ترامپ است. دادگستری آنتونی کندی در سال 2018 بازنشسته شد و ترامپ دادستان را به عنوان برت کاوانو منصوب کرد تا جای خالی را پر کند.
فقط هفت قاضی به دلیل عدالت در پرونده 2016 شرکت کردند آنتونین اسکالیا، یكی از مخالفان اقدام مثبت ، پیش از صدور تصمیم درگذشت و دادگستری النا كاگان ، یك رأی احتمالاً برای حمایت از چنین برنامه هایی ، آن را رد كرد زیرا او در مراحل اولیه به عنوان وكیل عالی دادگاه عالی دولت اوباما روی این پرونده كار می كرد.
همراه با پرونده هاروارد ، دانشجویان برای پذیرش عادلانه مستقر در ویرجینیا نیز برای رهایی از ملاحظات نژادی شکایت می کنند دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل و در دانشگاه تگزاس در آستین.