دادگاه پاکستان نواز شریف را مجرم اعلام کرد

اسلام آباد: دادگاه پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد نواز شریف بعد از اینکه نخست وزیر پیشین علی رغم احضارهای مکرر در ارتباط با دو نفر ، در برابر آن ظاهر نشد ، یک مجرم اعلام شد موارد فساد.
دادگاه دو نفره دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) متشکل از دادگستری عامر فاروق و دادگستری است محسن اختر کیانی پرونده را در مورد تجدیدنظرهای شریف علیه محكومیت در پرونده های العزیزیا و آونفیلد شنید.
دادگاه گفت كه همچنين اخطارهايي به ضامن شريف صادر خواهد شد تا علت عدم موفقيت وي در دستورات دادگاه را نشان دهد.
مقامات وزارت امور خارجه و وزارت کشور به دادگاه اطلاع دادند که شریف در مورد احضار دادگاه هر دو در لندن، جایی که او زندگی می کرد ، و محل اقامت او در لاهور.
پس از عدم حضور علیرغم دستورات صریح دادگاه ، نیمکت تصمیم گرفت شریف را به عنوان یک مجرم اعلام کند.
شریف 70 ​​ساله از آن زمان به لندن رفته است نوامبر سال گذشته بعد از دادگاه عالی لاهور به او اجازه داد چهار هفته به دلیل درمان بیماری قلبی و اختلال سیستم ایمنی به خارج از کشور برود.
در ماه اکتبر ، دادگاه دستور داده بود که شریف تا 24 نوامبر قبل از حضور در دادگاه برای جلوگیری از اعلام مجرم اعلام شود ، زیرا وی ادعا کرد که از دریافت دستور بازداشت غیرقابل پرداخت در محل اقامت خود در لندن خودداری کرد.
فرجام خواهی های وی در این دو پرونده برای رسیدگی در IHC مطرح شد که دستور داد وی ابتدا باید قبل از هرگونه رسیدگی در دادخواست تجدیدنظر حضور یابد.
هنگامی که وی حاضر نشد ، دادگاه در 15 سپتامبر احکام دستگیری غیر قابل پرداخت علیه شریف را صادر کرد. بعداً ، دادگاه دستور داد تبلیغات را در روزنامه های مستقر در لندن منتشر کند تا او تا 24 نوامبر ظاهر شود.
پیش از این ، شریف در دو پرونده در سال 2018 محکوم شد اما پس از آن قبل از رفتن به لندن وثیقه دریافت کرد.
در رسوایی اسناد پاناما در جولای 2018 ، شریف به طور غیرحضوری به 10 سال حبس دقیق از سوی دادگاه ضد پیوند در یکی از سه پرونده فساد علیه وی محکوم شد.
شریف در سال 2017 استعفا داد از نخست وزیری پاکستان پس از آنکه دیوان عالی کشور وی را از داشتن مناصب عمومی رد کرد و حکم داد که پرونده های پیوند علیه رهبر محاصره شده و فرزندانش به دلیل رسوایی اسناد پاناما تشکیل شود.
اداره پاسخگویی ملی (NAB) سه مورد فساد مالی و پولشویی را علیه شریف ، اعضای خانواده وی و وزیر دارایی سابق ثبت کرده است. اسحق دار در دادگاه پاسخگویی اسلام آباد.