در اثر طغیان شدیدترین سیل در 45 سال گذشته در شمال ، تلفات ناشی از طوفان فیلیپین افزایش یافت

مانیلا: تعداد کشته شده ها از مرگبارترین طوفان حادثه دیده فیلیپین مقامات روز یکشنبه گفتند ، در سال جاری 67 به صعود رسیده است ، در حالی که بسیاری از مناطق در منطقه شمالی تحت تأثیر شدیدترین طغیان طی بیش از چهار دهه باقی مانده است.
رئیس جمهور رودریگو دوترته برای ارزیابی وضعیت منطقه دره کاگایان که پس از توفان وامکو باران را روی مناطق اصلی ریخت لوزون جزیره ، از جمله پایتخت ، کلان شهر مانیل.
مارک تیمبال ، سخنگوی آژانس مدیریت حوادث ، گفت که 22 مورد در Cagayan ، 17 مورد در جنوب لوزون ، هشت مورد در Metro Manila و 20 مورد در دو منطقه دیگر ثبت شده است.
وی گفت که 12 نفر هنوز مفقود شده اند و نزدیک به 26000 خانه توسط Vamco آسیب دیده اند.
فرماندار کاگایان گفت: “این بدترین سیل در 45 سال گذشته است.” مانوئل مامبا طی جلسه توجیهی با دوترته گفت. “ما می بینیم که هر ساله در حال بدتر شدن است.”
اثرات انباشته شده از اغتشاشات جوی و حجم عظیم آب از یک سد ، هزاران خانواده در کاگایان را تحت تأثیر قرار داده است ، برخی از آنها برای فرار از سیل های دو طبقه به پشت بام ها فرار کرده اند.
شش سیکلون در مدت زمان تنها چهار هفته به فیلیپین برخورد کردند ، از جمله Vamco و Super Typhoon Goni ، قدرتمندترین قدرتمند جهان در سال جاری.
اما مامبا همچنین از جنگلهای برهنه در کاگایان ابراز تاسف کرد ، و باعث شد دوترته به او دستور دهد عملیات جنگلداری را در این استان محدود کند.
دوترته گفت: “ما همیشه در مورد چوب بری و استخراج غیرقانونی صحبت می کنیم اما هیچ کاری در این باره انجام نشده است.”
عملیات امداد و نجات حتی در همان حوالی در کاگایان ادامه داشت سد مگات بر اساس داده های دولت ، دو روز پس از آزاد سازی حجم معادل دو استخر اندازه المپیک در ثانیه ، هنوز آب آزاد می کرد.
وامکو ، بیست و یکمین طوفان حامل فیلیپین در سال جاری ، همچنین باعث بدترین طغیان طی سالهای گذشته در مناطقی از پایتخت شد.