در دعاوی کیفری حداکثر چند نفر وکیل میتوانیم معرفی کنیم؟

درحقوق رشته های گوناگونی وجود دارد. یکی ازرشته های حقوقی که پس از طی دوره کارشناسی در اکثر دانشگاههای جهان تدریس می‌شود،رشته حقوق جزا وجرم شناسی (criminal law&criminology) می‌باشد. فارغ التحصیلان این رشته بامبانی جرم، جرم شناسی، مسولیت مجرم و همچنین سایر مباحث کیفری وجرم شناسی کاملا آشنا شده ومی‌توانند در صورتی که درحرفه وکالت دادگستری مشغول به کار شوند وکیل متخصص در امور کیفری نامیده شوند.

وکیل کیفری ، لازم است مطالعات زیادی در روانشناسی، شناخت شخصیت مجرم و همچنین سایر رشته های حقوقی داشته باشد تا بتواند درباره جرم بودن و یا نبودن عملی، شرایط انتساب اتهام به مظنون و سایر موارد اظهار نظر نماید. همه این موارد نشان از جایگاه وکیل کیفری دردعاوی کیفری دارد.دعاوی کیفری به دعاوی گفته می‌شود که برای عمل ارتکابی مجرم ، درقانون مجازات اسلامی و سایر قوانینی که بعضی از رفتارها راجرم شناخته است،مجازات تعیین کرده باشد.اما نکته قابل ذکر، تسلط وکیل کیفری در تمییز دادن موضوعات ودعاوی کیفری با سایر دعاوی می باشد که طبق مطالب پیش گفته در صورت داشتن دانش وتجربه کافی،می‌تواند به شما کمک کند. برای مشاوره با یک وکیل خوب در تهران می توانید با کارشناسان میعاد عدالت رایگان مشاوره کنید.

ویژگی‌های وکیل کیفری

طبق قانون وکالت، کارآموزان وکالت و یاوکلای پایه دو دادگستری، درپذیرش پرونده‌های کیفری محدودیت هایی دارند وامکان قبول و اعلام وکالت درهمه پرونده‌های کیفری راندارند. پرونده‌هایی که مرجع تجدیدنظر ازاحکام صادره، دیوان عالی کشور می باشد ، فقط در صلاحیت وکیل کیفری است که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری باشد و درپرونده‌های حقوقی نیز ،وکیل حقوقی،در صورتی که فاقد پروانه وکالت پایه یک دادگستری باشد، دارای محدودیت هایی از سوی قانون‌گذار می‌باشد.پس درابتدا لازم است به این موضوع توجه فرمایید که جهت انتخاب وکیل کیفری ، بررسی این موضوع که وکیل منتخب شما ،صلاحیت ورود به دعوی کیفری مورد نظر شما را دارد یاخیر، از اولویت ها می‌باشد.

وکیل کیفری چه وظایفی دارد؟

وی وظایف متعددی دارد . اما از مهمترین وظایفی که برای وی می شماریم طرح دعاوی می باشد. وقتی که وکالت طرف شاکی را بر عهده دارد موظف به تنظیم شکواییه برای مطالبه حق موکل خود می باشد. هم چنین اگر وکالت مظنون یا متهم را بر عهده بگیرد وظیفه تنظیم دفاعیه مناسب برای دفاع  از موکل خود را دارد.

بهترین وکیل کیفری در تهران می تواند با شیوه دفاع یا طرح شکواییه خود تاثیر بسیار زیادی را بر رای صادر شده از طرف دادگاه داشه باشد. علاوه بر تاثیر غیر قابل انکار وکیل خوب در رای نهایی می توان به تاثیر وی در جلسه بازپرسی یا بازجویی و دادرسی نیز اشاره کرد. به عنوان مثال: با ارائه مدارک و شواهد مورد نظر می‌تواند ارتکاب یک جرم را در جلسات دادرسی ثابت کند و یا شخص را از ارتکاب به آن جرم بری کند.

در دعاوی کیفری حداکثر چند نفر وکیل میتوانیم معرفی کنیم؟

در دعاوی کیفری در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم می توانند تنها یک وکیل داشت باشد.

در دعاوی کیفری نیز همانند دعاوی حقوقی طرفین می توانند حداکثر دو وکیل داشته باشد.

در جرائم صلاحیت دادگاه کفری 1 هریک از طرفین می توانند حد اکثر تا 3 وکیل نیز داشته باشد.

هزینه وکیل کیفری چقدر است؟

عرف است و هزینه هایی که به او پرداخت می شود از جمله حق مشاوره حق الزحمه وکالت هزینه تمبر مالیاتی هزینه های سفر و سایر هزینه هایی است که وکیل در راستای انجام وظایف وکالتی خود در مورد پرونده های موکل خود متحمل می شود.