دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در مورد برنامه‌های جو بایدن در مورد هزینه‌های جو بایدن با آزمایش وحدت روبرو هستند

واشنگتن: دموکرات‌ها روز دوشنبه در حالی که کار روی دو طرح هزینه‌های بلندپروازانه را آغاز می‌کنند که تریلیون‌ها دلار را به زیرساخت‌های حمل‌ونقل و برنامه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد، با آزمون وحدت در مجلس نمایندگان آمریکا روبرو هستند.
در حالی که دموکرات‌های میانه‌رو مشتاق به تصویب یک لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری هستند که قبلاً در سنا تصویب شده است، لیبرال‌ها می‌گویند که باید طرح بودجه 3.5 تریلیون دلاری را در اولویت قرار دهند که هزینه‌های مراقبت از کودکان و آموزش را افزایش می‌دهد. هر دو اقدام برای جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، اولویت هستند.
اولین آزمون عصر دوشنبه برگزار می‌شود، زمانی که مجلس در مورد بسته‌ای رای‌گیری می‌کند که هر دو لایحه هزینه‌ها و همچنین پیشنهاد حقوق رای جداگانه را پیش می‌برد.
این امر راه رای گیری نهایی در مورد برنامه بودجه و لایحه حق رای در روز سه شنبه را باز می کند، اما زمان بندی برای تصویب لایحه زیرساخت تعیین نمی کند.
9 نماینده میانه رو که مجلس را برای تصویب لایحه زیرساخت فشار می آورند، تهدید کرده اند که به این بسته رای منفی خواهند داد. این به طور بالقوه می تواند آن را در مجلس نمایندگان، جایی که دموکرات ها اکثریت 220-212 را در اختیار دارند، خنثی کند.
آنها روز دوشنبه در واشنگتن پست نوشتند: «با برخی از همکاران ما که تصمیم گرفته‌اند لایحه زیرساخت‌ها را برای ماه‌ها گروگان نگه دارند یا اگر در لایحه بعدی به آنچه می‌خواهند نرسند، آن را به طور کامل بکشند، یک بن‌بست وجود دارد».
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در کنار لیبرال‌هایی قرار گرفته است که نگران هستند در صورت تصویب لایحه زیرساخت‌ها، اهرم‌های مالی در هزینه‌های اجتماعی را از دست بدهند. او از مجلس می خواهد که کار روی هر دو لایحه را تا اول اکتبر تکمیل کند.
پلوسی روز شنبه به دموکرات‌های همکار خود نوشت: «هر گونه تأخیر در تصویب قطعنامه بودجه، جدول زمانی برای دستیابی به پیشرفت تاریخی و چشم‌انداز تحول‌آفرینی را که دموکرات‌ها مشترک هستند، تهدید می‌کند».
انتظار نمی رود هیچ جمهوری خواه از طرح حل و فصل بودجه حمایت نکند که طرح کلی هزینه های آموزش، مراقبت از کودکان، مراقبت های بهداشتی و اقدامات آب و هوایی مورد علاقه بایدن را تعیین می کند و هزینه آنها را با افزایش مالیات بر ثروتمندان و شرکت ها پرداخت می کند.
مهم این است که طرح حل و فصل بودجه به دموکرات ها این امکان را می دهد که به جای 60 رای مورد نیاز برای اکثر قوانین در آن مجلس، این اقدامات هزینه را با اکثریت ساده در سنا تصویب کنند.
سنا با رای 50 به 50 بین جمهوری خواهان و دموکرات ها تقسیم شده است. با این حال، کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهور، این قدرت را دارد که آرای تساوی را به صندوق بیندازد.