دموکرات ها از تمایل برای کاهش تخفیف Covid-19 خبر می دهند

واشنگتن: دموکرات های ارشد ، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده و رهبر اقلیت سنا ، چاک شومر ، تمایل به پذیرش لایحه اصلاح شده Covid-19 را اعلام کرده و از رهبر میت مک مک کانل رهبر اکثریت سنای جمهوری خواه خواسته اند که به مذاکرات بپیوندد.
پلوسی و شومر روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی با اشاره به لایحه دو حزبی 908 میلیارد دلاری گفتند: “با توجه به سازش ، ما معتقدیم که چارچوب دو حزبی که دیروز توسط سناتورها ارائه شد باید به عنوان پایه ای برای مذاکرات فوری دو جانبه و دو مجلس استفاده شود.”
در بیانیه افزود: “مطمئناً ، ما و دیگران بهبودهایی را ارائه خواهیم داد ، اما نیاز به اقدام فوری است و ما معتقدیم که با مذاکرات حسن نیت می توانیم به توافق برسیم.”
به گزارش خبرگزاری شینهوا ، مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها یک لایحه 2.2 تریلیون دلاری را در ماه اکتبر تصویب کرد ، اما جمهوری خواهان سنا اخیراً برای تهیه بسته 500 میلیارد دلاری تلاش می کنند.
روز سه شنبه ، مک کانل طرح 908 میلیارد دلاری دو جانبه را پس از انتشار رد کرد و اعلام کرد که می خواهد کمک ویروس کرونا را به لایحه بودجه دولت متصل کند که باید تا 11 دسامبر تصویب شود.
پلوسی و شومر در بیانیه مشترک گفتند: “خانواده ها در سراسر کشور متحمل خسارات غیر قابل تصور و غیر قابل تحمل عزیزان خود شده و بسیاری از آنها به دلیل سقوط اقتصادی همه گیر در حال نابودی هستند.”
“اقتصاددانان هشدار می دهند كه اقتصاد آمریكا بدون تسكین اضافی فدرال از كنگره ، دچار ركود اقتصادی دو برابر خواهد شد.
آنها اضافه كردند: “زمان آن فرا رسیده كه رهبر مك كانل با دموكراتها بنشیند تا سرانجام تلاش واقعی و دو جانبه را برای تأمین نیازهای كشور آغاز كند.”
بعداً در همان روز ، مک کانل در یک توئیت استدلال کرد که جمهوری خواهان ماه ها برای ارائه کمک های بیشتری برای Covid-19 تلاش کرده اند.
رهبر جمهوری خواه سنا گفت: “امیدوارم دموکراتها سرانجام به ما اجازه دهند به زودی نتیجه دو حزب را بدست آوریم.”
جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، در میان دیگران ، بارها خواستار محرک های مالی بیشتر برای تقویت اقتصاد ویران شده ویروس طی چند ماه آینده شده است.
پاول روز سه شنبه در جلسه دادرسی قبل از کمیته امور بانکی ، مسکن و امور شهری سنا گفت: “خطر استفاده بیش از حد از آن کمتر از خطر انجام آن است.”