دونالد ترامپ فکر می کرد دادگاه ها برای پیروزی کلیدی هستند. قضات اختلاف نظر داشتند

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و متحدانش گفتند که اگر فقط قضات اجازه رسیدگی به پرونده ها را داشته باشند ، پرونده های قضایی آنها با هدف براندازی انتخابات 2020 و برگرداندن باخت به جو بایدن اثبات خواهد شد.
یک بحث اساسی وجود دارد. قضات پرونده ها را شنیده اند و از شدیدترین منتقدان استدلال های حقوقی مطرح شده توسط تیم حقوقی ترامپ بوده اند و غالباً آنها را با زبان تهمت انکار رد می کنند.
این قضیه درست بوده است ، قاضی توسط دموکرات یا جمهوری خواه منصوب شده است ، از جمله کسانی که خود ترامپ نامگذاری کرده است.
احکام قضایی که ادعاهای بی اساس ترامپ درباره کلاهبرداری گسترده رأی دهندگان را رد کرده است ، نه تنها بی فایده بودن تلاش گستاخانه رئیس جمهور اردک لنگ برای خرابکاری در خواست مردم بلکه بر نقش دادگاه ها در بررسی تلاش های بی سابقه وی برای ماندن در قدرت تأکید کرده است.
روز دوشنبه ، قاضی منطقه ایالات متحده لیندا پاركر ، دعوایی را به چالش كشیدن نتایج انتخابات میشیگان كه دو روز پس از تأیید نتایج ایالت برای بایدن ، تشکیل شده بود ، ارائه داد. پارکر ، منصوب رئیس جمهور باراک اوباما ، گفت که این پرونده عبارت “این کشتی قایقرانی شده است” را مجسم می کند.
“به نظر می رسد این دادخواست کمتر درمورد دستیابی مدعیان امداد به دنبال … و بیشتر در مورد تأثیر ادعاهای آنها بر ایمان مردم به روند دموکراتیک و اعتماد آنها به دولت ماست.”
در این دادخواست که به نمایندگی از گروهی از رای دهندگان تنظیم شد ، ادعا شد که بایدن از کلاهبرداری بهره مند شد ، و ادعا کرد ، مانند بسیاری از دعاوی دیگر ، توطئه عظیمی از طرف دموکرات ها برای تغییر نتایج. این قاضی گفت که این گواهینامه را برگرداند و همه دستگاه های رأی گیری را برای بازرسی توقیف کند – قاضی گفت: “تسکینی که در دامنه آن خیره کننده است و نفس گیر است.”
وی گفت: “شاكیان از این دادگاه می خواهند كه از طرح قانونی مقرر شده برای به چالش كشیدن انتخابات چشم پوشی كرده و از اراده میلیون ها رای دهنده چشم پوشی كند. این دادگاه نمی تواند و نخواهد كرد.”
“مردم صحبت کرده اند.”
حکم وی در کنار دیگران در پنسیلوانیا ، جورجیا ، آریزونا و نوادا قرار دارد که دارای یک موضوع مشترک هستند: همه آنها ادعاهای ترامپ را رد کردند.
حتی در برابر این باخت ها در دادگاه ، ترامپ به طور خطرناکی ادعا کرده است که در واقع ، او در انتخابات پیروز شده است. و او به خارج از دادگاه منتقل شده است تا با افزایش ضرر و زیانش مستقیماً از قانونگذاران درخواست تجدید نظر کند. وی در یک تلاش ناموفق برای کنار گذاشتن شمارش آرا ، نمایندگان میشیگان را به کاخ سفید آورد و با برایان کمپ ، فرماندار جورجیا تماس گرفت و از وی خواست که جلسه قانونگذاری ویژه ای را برای لغو نتایج ایالت ها ترتیب دهد. كمپ حاضر نشد.
ترامپ همچنین با رئیس مجلس نمایندگان پنسیلوانیا ، برایان کاتلر تماس گرفت و وی گفت که قانون ایالت به قانونگذار قدرت لغو اراده رای دهندگان را نمی دهد.
و ترامپ با تمام توییت ها توییت کرد: “من برنده انتخابات شدم ، بزرگ”. در حالی که چنین نیست ، اما واقعیت این است که ترامپ به سرعت از باند قانونی در حال اتمام است. از تقریباً 50 پرونده قضایی تشکیل شده ، بیش از 35 دادخواست منتفی یا رد شده است. انتظار می رفت دادگاه عالی ایالات متحده در اواخر این هفته در پرونده ای از پنسیلوانیا سنجیده شود.
در جورجیا ، تیموتی باتن ، قاضی منطقه ایالات متحده ، منصوب رئیس جمهور جورج دبلیو بوش ، دادخواست وکالت سیدنی پاول را که چند هفته پیش از تیم حقوقی ترامپ کنار گذاشته شده بود رد کرد اما همچنان به انتشار ادعاهای نادرست انتخابات ادامه داده است.
در این دادخواست ادعای تقلب گسترده به منظور دستکاری غیرقانونی شمارش آرا به نفع بایدن صورت گرفت. در این دادخواست گفته شد که این طرح به روشهای مختلفی از جمله پر کردن آرا ، آرا f منتقل شده توسط سیستم انتخابات از ترامپ به بایدن و مشکلات مربوط به آرای غایب انجام شده است. قاضی به طور خلاصه این ادعاها را رد کرد.
باتن گفت که این دادخواست “شاید فوق العاده ترین تخفیفی است که در رابطه با انتخابات در هر دادگاه فدرال درخواست شده است.” وی گفت: این دادخواست به دنبال نادیده گرفتن خواست رای دهندگان در جورجیا است که پس از سه بار شمارش آرا روز دوشنبه مجدداً ایالت را برای بایدن تصدیق کرد.
باتن گفت: “آنها می خواهند این دادگاه قضاوت خود را به جای دو و نیم میلیون رای دهنده گرجی كه به جو بایدن رأی داده اند جایگزین كند و من تمایلی به انجام این كار ندارم.” ترامپ بیش از 150 قاضی دادگاه فدرال را منصوب کرده است که توسط سنا تأیید شده و سه قاضی دادگاه عالی را تحت فشار قرار داده است.
دقیقاً مانند ترامپ ، وکلای وی سعی می کنند گرایش های سیاسی قاضی را پس از طرح استدلال های قانونی خود مقصر بدانند.
وقتی هیئت تجدیدنظر فدرال در فیلادلفیا چالش انتخاباتی ترامپ را تنها پنج روز پس از رسیدن به دادگاه رد کرد ، جنا الیس ، مشاور حقوقی ترامپ ، کار آنها را محصول “ماشین آلات قضایی فعال در پنسیلوانیا” خواند. اما ترامپ قاضی را که نظر 27 نوامبر را نوشت ، منصوب کرد.
قاضی استفانوس بیباس نوشت: رای دهندگان ، نه وكلا ، رئیس جمهور را انتخاب می كنند. آرا not ، نه جلسه مختصر ، در مورد انتخابات تصمیم گیری می كنند. ” ” هر سه عضو هیئت توسط روسای جمهور جمهوری تعیین شدند.
و آنها از تصمیم چهارمین جمهوری خواه ، قاضی منطقه ایالات متحده ، متیو بران ، یک حقوقدان محافظه کار و عضو انجمن فدرالیست حمایت می کردند. بران پرونده حقوقی این کمپین را خوانده بود ، که در دادگاه توسط رودی جولیانی مطرح شد ، یک جنجال “اتفاقی” بود که شبیه “هیولای فرانکشتاین” بود. در دادگاه های ایالتی نیز دعاوی ناموفق بوده است.
روز جمعه در آریزونا ، قاضی راندال وارنر ، فردی مستقل که در سال 2007 توسط فرماندار سابق دمکرات ، جانت ناپولیتانو منصوب شد ، پیشنهاد لغو پیروزی بایدن را رد کرد. كلی وارد ، رئیس حزب جمهوری خواه آریزونا ، از رای گیری در مترو ققنوس كه به دلیل صدمه به آراots قبلی رای دهندگان ، آسیب دیده بود یا نمی توانست از طریق جدول ها استفاده شود ، كپی شد.
وارنر نوشت: “هیچ مدرکی وجود ندارد که این عدم دقت ها عمدی بوده باشد یا بخشی از یک طرح جعلی بوده است. این اشتباهات بوده است. و با توجه به تعداد کمی از آراup تکراری و میزان خطای پایین ، شواهد هیچ تاثیری بر نتیجه ندارد. ”
روز جمعه در نوادا ، قاضی جیمز تاد راسل در شهر کارسون حکم داد که وکلای منتخب جمهوریخواهان نتوانستند شواهد روشن یا قانع کننده ای از تقلب یا غیرقانونی بودن ارائه دهند.
قضات نوادا غیرحزبی هستند. اما پدر راسل از سال 1951 تا 1959 فرماندار جمهوری خواه این ایالت بود.