دو هندی در فهرست نهایی جایزه جهانی پرستاری 2 کرور روپیه

لندن: شانتی ترزا لاکرا، پرستاری که با قبایل بدوی در جزایر آندامان و نیکوبار کار می کند، و جینسی جری متولد کرالا از ایرلند در میان 10 فینالیست جایزه جهانی به افتخار کارکنان پرستاری در سراسر جهان هستند. لاکرا از بیمارستان شلوار جی بی در پورت بلر جایزه دریافت کرد پادما شری در سال 2011 برای خدمات باورنکردنی او به جامعه قبیله ای آندامان و نیکوبار – جلب اعتماد آنها در طول سال ها، غلبه بر مانع زبانی و ارائه کمک های پزشکی در هر زمان که به آن نیاز داشتند.
لاکرا و جری، دستیار مدیر پرستاری برای پیشگیری و کنترل عفونت در بیمارستان دانشگاه Mater Misericordiae در دوبلین، از بین 52000 اثر ارسال شده توسط 202 کشور برای جایزه جهانی پرستاری Aster Guardians 2023 انتخاب شدند که جایزه ای بیش از 2 کرور روپیه دارد. فینالیست ها توسط هیئت داوران ارزیابی می شوند و نتیجه در مراسمی در لندن در 12 می مصادف با روز جهانی پرستار اعلام می شود. در دومین دوره این جایزه، 13156 پرستار از هند درخواست دادند.
لاکرا گفت: «تمام دنیای من متعلق به قبایلی است که در بخش بسیار داخلی و منزوی آندامان و نیکوبار زندگی می کنند. هنگامی که سونامی سال 2004 به جزیره قبیله اونگه رسید و آنها را به اعماق جنگل سوق داد، او با آنها به خانه بازگشت و در یک چادر باز زندگی کرد. او به یاد آورد که در شب سونامی به یک نوجوان اونگه نوزادی نارس با وزن کمتر از یک کیلوگرم به دنیا آورد. لاکرا گفت در صورت برنده شدن این جایزه، از پول نقد برای ایجاد یک سازمان غیردولتی برای ارائه مراقبت های بهداشتی به ساکنان بومی جزیره در معرض خطر استفاده خواهد کرد. لاکرا، متولد رانگات در جزیره اندامان میانه، همچنین می خواهد به جوانان اونگه که مایل به آموزش پرستاری هستند کمک مالی کند.
جری که در سال 2006 پس از آموزش به عنوان پرستار در Jamia Hamdard دهلی به دوبلین نقل مکان کرد، برای سیستم روباتیکی که در مارس 2020 در بیمارستان دوبلین خود معرفی کرد نامزد شد. این سیستم با الهام از بخش بانکی، کار اداری پرستاران را به شدت کاهش داده است. حذف خطای انسانی، اجازه دادن به پرستاران برای صرف زمان بیشتری با بیماران و بهبود رضایت شغلی و حفظ کارکنان.