رئیس دادگستری پیشاور HC که مشرف را به دار آویخت به دلیل ویروس کرونا درگذشت

پیشاور: مقامات دادگاه عالی پیشاور ، وقار ست ، که حکم اعدام را به ژنرال (Retd) پرویز مشرف رئیس جمهور پیشین پاکستان در پرونده خیانت به کشور صادر کرد ، به دلیل عوارض مربوط به ویروس کرونا در یک بیمارستان خصوصی در اسلام آباد درگذشت ، جمعه.
وی 59 ساله بود و همسر و دخترش از وی به جای مانده است. وی به ولسوالی دیخان از توابع خیبر پختونخوا تعلق داشت.
آزمایش آزمایش شیث در Covid-19 در 22 اکتبر انجام شد و پس از آن در بیمارستانی در پیشاور بستری شد. مقامات گفتند که وی بعداً به بیمارستان بین المللی کولسوم در اسلام آباد منتقل شد و روز پنجشنبه در معرض عفونت ویروسی کشنده قرار گرفت.
شیث ، که در ژوئن 2018 به عنوان قاضی عالی دادگاه عالی پیشاور سوگند یاد کرد ، هنگامی که در رأس دادگاه ویژه ای در دسامبر 2019 قرار داشت ، حکم اعدام را برای دیکتاتور سابق نظامی مشرف در پرونده خیانت به اتهام تحمیل شرایط اضطراری صادر کرد ، مشهور شد. در کشور در تاریخ 3 نوامبر 2007.
مشرف ، که از سال 1999 تا 2008 بر پاکستان حکومت می کرد ، اولین دیکتاتور نظامی بود که به دلیل براندازی قانون اساسی محکوم شد. این ژنرال بازنشسته 74 ساله که از مارس 2016 در دوبی زندگی می کند ، با استناد به دلایل امنیتی و بهداشتی ، پاکستان را برای مداوا ترک کرد و از آن زمان دیگر برنگشته است.
طبق گزارشات رسانه های پاکستانی ، مشرف از آمیلوئیدوز رنج می برد ، یک بیماری نادر ناشی از تجمع پروتئین غیرطبیعی به نام آمیلوئید در اندام ها و بافت های بدن.
ست همچنین ریاست تعدادی از پرونده های برجسته را بر عهده داشت که یکی از احکام مهم وی برائت 74 محکوم دادگاه های نظامی بود که به بیشتر آنها حکم اعدام تعلق گرفت. پرونده در حال حاضر در دیوان عالی کشور در جریان است.
در یک پرونده مهم دیگر ، شیث در مورد دادن اختیارات بیشتر به ارتش در استان خیبر پختونخوا حکم داد.
نماز خاکسپاری وی در تاریخ 13 نوامبر در زمین استادیوم قدیمی ارتش در پیشاور اقامه می شود.
گلزار احمد رئیس دادگستری پاکستان ، عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش از جمله چندین شخصیتی بودند که درگذشت شیث را تسلیت گفتند.