رئیس WHO می گوید ویروس کرونا “خسته نیست” ، هوشیاری را اصرار می کند

پاریس: تدرس آدانوم غبرایسوس ، رئیس سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه گفت: مردم از بیماری همه گیر ویروس کرونا خسته شده اند اما باید مراقب باشند و اقدامات احتیاطی را ادامه دهند در حالی که جهان در انتظار واکسن است.
یازده ماه پس از بروز همه گیری که منجر به کشته شدن بیش از 1.2 میلیون نفر ، از بین رفتن اقتصاد و از بین بردن زندگی روزمره در سرتاسر جهان شده است ، وی گفت اتکا به واکسن های امیدوار کننده اما هنوز اثبات نشده یک شرط خطرناک است.
تدروس به مجمع صلح پاریس گفت: “ما ممکن است از Covid-19 خسته شده باشیم اما از ما خسته نشده است. کشورهای اروپایی در حال مبارزه هستند اما ویروس تغییر چشمگیری نکرده و همچنین اقدامات جلوگیری از آن نیز وجود ندارد.”
تجدید حیات اخیر در عفونت های ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از کشورها اقدامات جدید قفل را برای مهار شیوع ویروس و محافظت از سیستم های مراقبت های بهداشتی در حال خرابی خود اتخاذ کنند.
روز دوشنبه ، داروساز آمریکایی Pfizer و شریک آلمانی BioNTech SE گفتند که واکسنی که در حال تولید آن هستند ، 90٪ بر علیه COVID-19 موثر است ، بر اساس نتایج اولیه آزمایش بزرگ ، در مراحل آخر
نتایج باید توسط داده های ایمنی تأیید شود.
تدروس روز پنجشنبه با تکرار درخواست تقسیم هر نوع واکسن COVID-19 به طور عادلانه با کشورهای فقیر گفت: “واکسن فوری مورد نیاز است ، اما ما نمی توانیم منتظر یک واکسن باشیم و همه تخمهای خود را در یک سبد قرار می دهیم.”