راز بسیار محرمانه: بایدن به روزنامه مختصر رئیس جمهور دسترسی پیدا می کند

ویلمینگتون: جو بایدن روز دوشنبه اولین نگاه خود را به عنوان رئیس جمهور منتخب در دوره انتخاب کرد خلاصه روزانه رئیس جمهور، خلاصه ای کاملاً محرمانه از اطلاعات ایالات متحده و حوادث جهانی – سندی که بانوی اول سابق میشل اوباما آن را “کتاب مرگ ، ویرانی و چیزهای وحشتناک” نامیده است.
بایدن قبلاً به تکرارهای مختلف به اصطلاح PDB نگاه کرده است ، که متناسب با روشی است که هر رئیس جمهور دوست دارد اطلاعات را جذب کند.
بیش از یک دهه پیش ، بایدن PDB رئیس جمهور جورج دبلیو بوش را هنگام انتقال بایدن به معاون ریاست جمهوری خواند. پس از آن ، وی به مدت هشت سال PDB رئیس جمهور باراک اوباما را خواند. حالا ، پس از یک وقفه چهار ساله ، او در حال خواندن رئیس جمهور است دونالد ترامپPDB.
دیوید پریس ، نویسنده کتاب “اسرار رئیس جمهور” ، تاریخچه PDB ، گفت: “سخنرانان تقریباً مطمئناً از بایدن می پرسند که او از نظر قالب و سبک چه چیزی را ترجیح می دهد.” “حداقل آنها می بینند که بیشتر به گوش او می رسد تا وقتی کتاب را کتاب او می کنند ، بتوانند آن را برای او متناسب کنند.”
PDB اوباما سندی 10 تا 15 صفحه ای بود که در یک چسب چسبان فرو رفته بود ، و او آن را در جدول صبحانه در انتظار خود دید. بعداً در دوره ریاست جمهوری خود ، او دوست داشت خلاصه اطلاعات فوق سری را بر روی یک iPad امن بخواند.
اوباما در کتاب اخیر خود ، “یک سرزمین موعود” نوشت: “میشل آن را” کتاب مرگ ، ویرانی و چیزهای وحشتناک “نامید.
اوباما نوشت: “در یک روز معین ، ممکن است در مورد سلولهای تروریستی در سومالی یا ناآرامی ها در عراق یا این واقعیت که چینی ها یا روس ها در حال تولید سیستم های جدید تسلیحاتی هستند ، بخوانم.” “تقریباً همیشه ، از توطئه های احتمالی تروریست ها یاد می شد ، مهم نیست که مبهم ، دارای منابع نازک یا غیرفعال باشد – نوعی دقت کافی در جامعه اطلاعاتی ، به معنای جلوگیری از حدس دوم که بعد از 9 / 11 ”
از این به بعد تا روز تحلیف ، بایدن و معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس PDB ساخته شده برای ترامپ را می خواند ، که دسترسی به بایدن و هریس را به دلیل رقابت با نتیجه انتخابات به تأخیر انداخته بود.
ترامپ که ترجیح می دهد جذب اطلاعات از راه های تصویری باشد ، متن کوتاه و گرافیک را دوست دارد.
پریس ، که هیچ یک از PDB های ترامپ را ندیده است ، گفت: “خود ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود و در هنگام انتقال در سال 2016 گفت که خواندن اسناد طولانی را دوست ندارد – که او نقاط گلوله را ترجیح می دهد.” “این احتمالاً نمودار ، جدول ، نمودار دارد – مواردی از این قبیل. نه تقلید مسخره آمیز که مردم می گویند مانند یک کتاب کارتونی است … بلکه چیزی است که تصویری تر است. اما ما به طور قطع نمی دانیم.”
خلاصه کتبی که ترامپ همیشه نمی خواند ، غالباً با یک جاسوسی کلامی با یک مقام اطلاعاتی دنبال می شود ، اگرچه آن جلسات شفاهی حداقل برای مدتی در ماه اکتبر متوقف شد. پریس گفت که او نمی داند چرا آنها متوقف شده اند یا از سر گرفته اند اما آنها در زمانی متوقف شدند که ترامپ بیشتر وقت خود را در مبارزات انتخاباتی می گذراند.
قبل از اینکه ترامپ مجوز بایدن را برای تصویب حزب PDB به عنوان رئیس جمهور منتخب بدست آورد ، به بایدن برخی از توجیهات اطلاعاتی بعنوان نامزد داده شد. اما آنها كلی تر بودند و رازهای اصلی ملت را در بر نمی گرفتند.
مایک مورل ، سرپرست سابق سیا ، در رویدادی به میزبانی مرکز انتقال ریاست جمهوری مستقر در واشنگتن ، نکته دیگری که رئیس جمهور منتخب بدست آورد ، توجیهی درباره اقدامات پنهان سیا است. “دریافت این جلسات برای رئیس جمهور منتخب مهم است … زیرا در روز تحلیف ، این اقدامات پنهانی به رئیس جمهور جدید تبدیل می شود.”
در سال 1961 ، رئیس جمهور جان اف کندی اولین مختصر خود را هنگام نشستن روی تخته غواصی یک استخر شنا در عقب نشینی خود در کوههای بلو ریج ویرجینیا خواند. رئیس جمهور لیندون جانسون دوست داشت خلاصه مقاله خود را بعد از ظهر بخواند. رئيس جمهور ریچارد نیکسون با اعتماد به مشاور امنیت ملی خود هنری کیسینجر برای مطالعه خلاصه این مقاله و گفتن آنچه فکر می کرد رئیس جمهور باید بداند به او گفت.
در حالی که بازشماری پر زحمت آرا در سال 2000 به طول انجامید ، رئیس جمهور بیل کلینتون تصمیم گرفت که آن زمان رئیس دولت باشد. جورج دبلیو بوش فقط در صورت برنده شدن باید به PDB خود دسترسی پیدا کند. بوش اولین رئیس جمهور جدیدی بود که قبل از انتخاب رئیس جمهور آن را خواند.
به دلیل اعتراض مداوم ترامپ به نتایج انتخابات ، بایدن دیرتر از حد معمول PDB را بدست می آورد. ترامپ سه شنبه گذشته ، یک روز پس از تصویب روند انتقال رسمی جانشین خود برای بایدن ، جلسات توجیهی برای بایدن را تصویب کرد.
وقتی بایدن وارد دفتر بیضی شکل می شود ، تهدیدهای هسته ای کره شمالی و ایران را به ارث می برد ، تغییر پویایی سیاسی در خاورمیانه ، پایان حضور آمریکا در افغانستان و افزایش رقابت از چین.
بایدن به PDB در ویلمینگتون ، دلاور دسترسی داشت. هریس آن را در یک اتاق امن در وزارت بازرگانی ، جایی که دفاتر انتقال ریاست جمهوری مستقر هستند ، دریافت کرد.
حتی بایدن ، که دهه ها تجربه در سیاست خارجی دارد ، می تواند قربانی یک ضرب المثل سیاسی قدیمی شود که هر چقدر هم فکر می کند آگاه است ، می تواند چیز دیگری را از PDB بیاموزد.
مایکل هایدن ، مدیر سابق سیا ، در کتاب خود نوشت که افشاگری ها و بینش جدیدی که در PDB پیدا شده است ، به عنوان لحظات “aw – -” شناخته می شوند. همانطور که در: “Aw s —” ، او نوشت ، “کاش در طول توقف مبارزات در بوفالو چنین چیزی نگفته بودیم.”